فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

منتقدان فردوسی پور متحد می شوند

  

فوتبال روز:اتحاد عمومی اهالی فوتبال علیه برنامه 90 از اواخر دوران ریاست محمد علی‌آبادی بر سازمان تربیت‌بدنی کلید خورد. زمانی که گفت‌وگوی کوتاه عادل‌ فردوسی‌پور با محمد آخوندی، سخنگوی وقت سازمان تربیت‌بدنی بر سر کثرت ورزشگاه‌های نیمه‌کاره به مشاجره کشیده شد؛ دستگاه ورزش در یک اقدام عجیب از ورود دوربین برنامه 90 به تمام ورزشگاه‌های ایران ممانعت کرد.

 

کش و قوس عادل فردوسی‌پور با مدیران ارشد سازمان ورزش و بایکوت دوربین برنامه 90 پای منتقدان قدیمی و شناخته شده مجری برنامه را هم به ماجرا باز کرد. مطابق انتظار محمد مایلی‌کهن در صف اول منتقدانی ایستاد که دائما بر طبل تعطیلی پرمخاطب‌ترین برنامه ورزشی سیما می‌کوبیدند. 

تهران‌امروز : حمایت سرسختانه اصغر پورمحمدی، رئیس شبکه سوم سیما و تعدادی از مدیران رده بالای صداوسیما از برنامه 90 منتقدان را به حاشیه راند و فردوسی‌پور با حفظ ماهیت انتقادی برنامه‌اش، با همان ادبیات قبلی و پخش آیتم‌هایی که محل مناقشه بود، روی آنتن رفت. 

پس از مجادله لفظی مجری و تهیه‌کننده برنامه 90 با مدیر پخش شبکه سوم سیما و سکوت اصغر پورمحمدی، اکنون منتقدان سرسخت جان تازه‌ای گرفته‌اند و به نظر می‌رسد دور تازه حمله به مجری برنامه 90 آغاز شده است. فشارها علیه برنامه 90 درحالی افزایش یافته که دشمنان سرسخت این برنامه با آگاهی از شکرآب شدن رابطه فردوسی‌پور و مدیران شبکه سوم، خوب می‌دانند بهترین موقعیت برای پایین کشیدن کرکره برنامه 90 نصیب‌شان شده. 

در صف طولانی منتقدانی که تمام توانشان را برای تعطیلی برنامه 90 به کار گرفته‌اند، امیر قلعه‌نویی بی‌پرواتر از همه به مجری و تهیه‌کننده برنامه می‌تازد و حاشیه‌های پایان‌ناپذیر فوتبال ایران را متاثر از شیطنت‌های عادل‌ فردوسی‌پور می‌داند. این در حالی است که سرمربی سپاهان پس از قهرمانی این تیم در فصل قبل، حدود یک ساعت در استودیوی برنامه 90 نشست و دفاعیه تکراری‌اش بابت کنار گذاشته شدن از سرمربیگری تیم‌ملی را به مخاطبان مطرح‌ترین برنامه ورزشی سیما ارائه کرد. اما امروز که تیمش به مرز بحران نزدیک شده در مقام منتقد درجه یک 90 با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کند.  

 

قلعه‌نویی قبلا با حضور روی خط تلفنی برنامه 90،‌ فردوسی‌پور را به عنوان یکی از اهالی فنی فوتبال به مخاطب معرفی کرده بود. رابطه پرفراز و نشیب قلعه‌نویی با فردوسی‌پور مشابه رابطه‌ای است که فصل قبل با کمیته داوران برقرار کرده بود.  

 

فصل پیش زمانی که انتقاد از داوران لیگ برتری به واسطه سوت‌هایی که اغلب به نفع سپاهان زده می‌شد به نقطه اوج رسید، سرمربی سپاهان اشتباهات داوری را تاوان جوانگرایی کمیته داوران جلوه می‌داد اما امسال که دو پنالتی سپاهان نادیده گرفته شده قلعه‌نویی به منتقد سرسخت جامعه داوری تبدیل شده.  

 

منتقدان فوتبالی برنامه 90 مربیانی هستند که به ورطه شکست افتاده‌اند. محمد مایلی‌کهن هم که طی یکی، دو سال اخیر نقش اهرم فشار به برنامه 90 را ایفا کرده پس از باخت 3 بر 2 مقابل استقلال برای چندمین بار به فردوسی‌پور حمله کرد و او را قهرمان حاشیه‌پردازی در فوتبال ایران دانست. مایلی‌کهن در حالی از انتقاد‌ناپذیری فردوسی‌پور ابراز تاسف می‌کند که بخش پرسش‌های چالش‌برانگیز طرفداران تراکتورسازی و شعارهایی که هرازگاهی علیه مجری برنامه 90 سر داده می‌شود، در ذهن مخاطبان تلویزیونی حک شده. 

در چنین فضایی سایت‌های دولتی هم که ماهیت خاص برنامه 90 را منطبق بر سیاست‌های سازمان صداوسیما نمی‌دانند و صراحت کلام مجری برنامه را برنمی‌تابند به‌مثابه منتقدان رسانه‌ای برنامه 90 عمل می‌کنند. چنانچه کاربران اینترنتی اغلب روزها می‌توانند مطالبی علیه مجری برنامه را روی سایت‌های رجانیوز و خبرگزاری فارس مشاهده کنند. 

 

 در این گیرودار مدیران ورزشی، سیاسی باشگاه سپاهان هم علیه این برنامه موضع گرفته‌اند. محمدرضا ساکت درحالی ادعای قلعه‌نویی مبنی بر اشاعه فوتبال ناپاک از طریق دوربین برنامه 90 را تایید می‌کند که ماهیت این برنامه افشای ناملایمات و مسائل پشت پرده فوتبال ایران است. حدود یک دهه از عمر پرمخاطب‌ترین برنامه ورزشی سیما سپری شده و به‌نظر می‌رسد تن ندادن مجری برنامه 90 به درخواست‌ها و پیشنهادهای نامتعارفی که برای جلب حمایت منتقدان 90 مطرح شده تعداد نفرات این گروه را افزایش داده است. به نظر می‌رسد کسانی که از برقراری تماس با عادل فردوسی‌پور قطع امید کرده‌اند، تمام تلاش‌شان را برای کشاندن پای مدیران صداوسیما به کمپینی که برای تعطیلی برنامه 90 تشکیل شده به کار گرفته‌اند. 

 

 در این میان نادیده گرفتن توصیه‌ها و همسو نشدن با سیاست‌های مدیران سیما موقعیت عادل فردوسی‌پور را به مخاطره انداخته است. زمانی که زیرنویس برای پخش برنامه بعدی، آن هم در لحظات پایانی برنامه 90 روی صفحه تلویزیون خودنمایی می‌کند، فردوسی‌پور درخواست وقت اضافه نمی‌کند و بر مواضع قبلی‌اش اصرار می‌کند. مجری برنامه پس از اصطکاک با مدیر پخش سیما هم گفته بود که امیدوار است 31 برنامه باقی مانده در فضای بهتری اجرا شود. 

 

برآیند این اتفاقات مخاطب را به این جمع‌بندی رسانده که فردوسی‌پور هم با تعطیلی ناگهانی برنامه 90 مشکلی ندارد. یکی دیگر از نشانه‌های پررنگ فرصت‌طلبی منتقدان برنامه 90 اظهارات مجری برنامه ورزش از نگاه دو علیه فردوسی‌پور است. پس از آنکه تایم قابل ملاحظه یکی از برنامه‌های 90 به علی دایی اختصاص داده شد تا در ماجرای درگیری‌اش با مدیران فدراسیون فوتبال، دفاعیه‌اش را به افکار عمومی ارائه کند، جهانگیر کوثری در نکوهش این برنامه گفت که اگر جای فردوسی‌پور بود یک دقیقه از برنامه‌اش را به دایی نمی‌داد. مخاطبان حرفه‌ای برنامه‌های ورزشی با شناختی که از روحیات محافظه‌کارانه مجری برنامه ورزش از نگاه دو دارند به این اتفاق نظر رسیده‌اند که جهانگیر کوثری بدون چراغ سبز مدیران صداوسیما علیه فردوسی‌پور موضع نمی‌گیرد. 

آینده پرمخاطب‌ترین برنامه ورزشی سیما به‌واسطه جریانات اخیر ابهام‌آمیز جلوه می‌کند. به همان میزان که دایره منتقدان بزرگ‌تر شده و دشمنان قدیمی فردوسی‌پور کمر به تعطیلی برنامه 90 بسته‌اند، کمپین حامیان او روز به روز تقویت می‌شود. پس از پایان بازی نفت تهران و سپاهان در حالی‌که امیر قلعه‌نویی مشغول گفت‌وگو با خبرنگاران نبود، یک جوان کم سن و سال با دست‌نوشته‌ای که در دست داشت پشت سرمربی سپاهان ایستاده بود تا بلکه دوربین تلویزیونی پیام حمایتش از فردوسی‌پور را به تصویر بکشد. روی این تکه کاغذ نوشته بود: «عادل حمایتت می‌کنیم.» یک لبخند تلخ تنها واکنش منتقد درجه یک 90 بود. 

 

 

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com     

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد