فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نشست خبری کامل مدیرعامل باشگاه پرسپولیس


فوتبال روز:سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: بارها از دایی خواهش کردم که به من و باشگاه به سمت علمی‌شدن کمک کند.

 

حبیب کاشانی در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران صحبت‌هایی زیر را مطرح کرد:

* آیتم‌های انتخاب هیئت مدیره مشخص شده است
طبیعتاً حضور هیئت مدیره در باشگاه مثل پرسپولیس باعث تقسیم کار می‌شود. انتخاب اعضای هیئت مدیره هم به این گونه است که ریاست محترم مجمع باشگاه پرسپولیس اعضا را انتخاب می‌کند و این اعضا از بین خود یکی را به عنوان مدیرعامل انتخاب می‌کند شاید هم مدیرعامل فردی خارج از اعضا هیئت مدیره باشد. در شلوغی ورزش ما هیئت مدیره 5 نفره می‌تواند به باشگاهی مثل پرسپولیس کمک کند.
اسامی هیئت مدیره پرسپولیس تقریبا مشخص شده است. آیتم‌های انتخاب این اعضا مثل حضور یک استاد دانشگاه یک پیشکسوت باشگاه شخصی که اقتصادی باشد و یا نماینده مجلس مشخص است. حدود 8 یا 10 نفر مدنظر هستند که با حذف چند نفر هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به زودی معرفی می‌شود.

* لیست از سوی باشگاه برای انتخاب مربی زایده تخیل است

بعضی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند لیستی از سوی باشگاه برای علی دایی تهیه شده تا از بین آن نفرات یکی را به عنوان مربی انتخاب کند که این زایده تخیل است. انتخاب نفرات از اختیارات کادر فنی است. اول فصل با یحیی گل محمدی مذاکره کردیم که به دلایلی به توافق نرسیده‌ایم. سپس مهدی تارتار به جمع‌مان اضافه شد که ایشان در مدتی که در این تیم بودند بسیار زحمت‌ کشیدند و با وجودی نیازی که به او داشتیم با توجه به تماس آقای انصاری فرد قبول کردیم که ایشان از جمع‌مان جدا شوند.

* اتوبان محبت باید دو طرفه باشد
روز گذشته در فدراسیون فوتبال در جلسه هیئت مدیره شرکت کردیم. آنجا از عملکرد بازیکنان تیم ملی مقابل کره جنوبی و چین تعریف شد. طبیعتا وقتی تیم ملی خوب بازی کرده به خاطر عملکرد باشگاه‌ها است. تیم ملی این فرصت را نداشته که در این مدت کوتاه کار بدن‌سازی انجام دهد. این تیم‌ها بودند که از 20 تیر بدن سازی خود را آغاز کرده‌اند و امروز اگر تیم ملی نتیجه می‌گیرد جا دارد از مربیان باشگاهی تشکر شود که توانستند در زمان مقرر بازیکنان را آماده تحویل تیم ملی دهند و تیم ملی نیز با کسب نتیجه خوب به آبروی کشور اضافه کرد.
ما باید قدر سرمایه‌های خود را در این فوتبال بدانیم. وقتی چهار بازیکن از پرسپولیس در تیم ملی حضور پیدا می‌کنند مسلم است که به دلیل مسافت طولانی و 22 ساعت پرواز بازیکنان خسته شوند. شما دیدید که به غیر از پرسپولیس که آقای دایی بزرگواری کردند که اعتراضی نسبت به این قضیه نداشتند سایر مربیان تیم برتر از این وضعیت گله‌مند بودند. من از عمران‌زاده مصاحبه‌ای خواندم که گفته بود از مظلومی خواسته او را تعویض کند.
فراز کمالوند از بیماری نصرتی گلایه کرده بود. این طبیعی است که بازیکنان دچار خستگی جسمی شوند و وقتی هم بازی نکنند به لحاظ روحی آسیب می‌بینند و این تازه آفت باشگاه می‌شود چون یک بار مضاعف برای مربی باشگاه است تا آنها را ریکاوری روحی کند اما با همه نامهربانی‌ها مثل سابق از تیم ملی حمایت می‌کنیم هر چند که آثار ناشی از این رفتارها به عهده باشگاه است.
ما هم می‌خواهیم تیم ملی قوی داشته باشیم اما خواهش می‌کنیم که این اتوبان محبت دو طرفه باشد. باشگاه‌ها هم جوابگوی هواداران و هیئت مدیره باشند.

* جرم و مجازات باید متناسب باشد

آقای قطبی در مصاحبه‌ای گفت که می‌خواهد ببخشد. در مورد شیث رضایی باید بگویم که او در سال 86 بنا به سنش شاید رفتاری را از خود نشان داد شاید خودش هم از این رفتار خوشش نیاید. اینجا یک بحث حقوقی مطرح می‌شود جرم و مجازات باید تناسب داشته باشد. در سال 86 او یک رفتار از خود نشان داد که به لحاظ روحی لطمه خورد اما در سال 87 و 88 تلاش کرد که خود را تغییر دهد. او حتی مجبور به هجرت از پرسپولیس شد و به صبای قم رفت اما آنقدر خوب بازی کرد که اکنون به عنوان کاپیتان دوم پرسپولیس در این نشست حاضر شده است. شیث هم می‌خواهد به تیم ملی کمک کند. نه تنها شیث بلکه افراد شایسته مثل میلاد میداودی هم باید در تیم ملی باشند. امروز باید اختلاف سلیقه را کنار بگذاریم. در حال حاضر تیموریان که یک مسیحی مسلمان است در تیم ملی حاضر می‌شود و با همه توان خود می‌دود. باید سلیقه‌های مختلف را کنار گذاشت. هر کدام از جوانانی که در باشگاه‌ها در حال آماده‌سازی هستند و تشنه و گرسنه درخشش در تیم ملی هستند باید در تیم ملی حضور داشته باشند.

* 30 دقیقه اول بازی با پاس از بهترین دیدارها بود
بازی که پرسپولیس مقابل پاس در 30 دقیقه اول انجام داد کمتر در سال‌های اخیر دیده‌ام. البته باید دقایقی که پرسپولیس این گونه بازی می‌کند بیشتر شود. اعتماد به نفسی که بین بازیکنان ما در پاسکاری وجود داشت بی‌نظیر بود. 30 دقیقه اول این مسابقه یکی از زیباترین لحظات دیدارهای لیگ بود من فکر می‌کنم تیم در تعداد پاس‌های که در این بازی رد و بدل شد رکورددار شد. البته این حرف من به این منظور نیست که ما ایرادی نداریم. موقعیت‌های خوبی را از دست دادیم و در لحظات آخر بازی بازیکنان نشان دادند که از لحاظ بدنسازی در شرایطی خوبی هستند اما بدشانسی هم آوردیم. اگر از کم گل زدن تیم ایراد می‌گیرید باید بگویم اسپانیا هم که اکنون قهرمان جام جهانی شده است در 8 بازی خود فقط 7 گل زد. البته ما نقاط ضعفی داریم که قطعا می‌خواهیم آنها را برطرف کنیم. اینها را هم در نظر بگیرید که هر دو هفته یکبار 50 درصد تیم به دلیل حضور در اردوی تیم ملی و اردوی تیم امید از ما جدا می‌شوند. امیدوارم این فرصت را در اختیار باشگاه بگذارید که نقاط ضعف را برطرف کنیم. باز هم تأکید می‌کنم که بازی پرسپولیس و پاس با وجود گل کمی که داشت از مسابقات خوب لیگ بود.

* مجبور هستیم از کمک سازمان بهره ببریم
در ابتدای فصل در بازدیدی که آقای سعیدلو از باشگاه پرسپولیس داشت مقرر شد 50 درصد هزینه‌های این فصل را سازمان تربیت‌بدنی تقبل کند. باید قبول کنید که هیچ جای فوتبال ما حرفه‌ای نیست. سال گذشته پرسپولیس 41 بازی انجام داد. یک میلیارد و 70 میلیون تومان از طریق تبلیغات دور زمین حق و پخش تلویزیونی و بلیت‌فروشی درآمد داشت. سازمان لیگ گواهی می‌دهد که باشگاه پرسپولیس ریالی از این درآمد را تصاحب نشد چرا که طلبکاران از سال‌های دور با داشتن حکم کمیته انضباطی این پول‌ها را دریافت کرده‌اند و امسال هم اگر پرسپولیس همان تعداد بازی را انجام دهد و حتی مبلغ درآمد بیشتر از پارسال باشد باز هم طلبکارانی داشته باشد که مشکل کمیته انضباطی دارند.
حتی اگر قیمت‌ بلیت‌ها دوبرابر شود یا صدا و سیما حق پخش تلویزیونی را دو برابر کند باز برای باشگاه پرسپولیس اندوخته‌ای نمی‌ماند.
ورزشگاه آزادی را برای یک بازی 25 میلیون تومان اجاره می‌کنم و دلم می‌خواهد از همه امکانات آن استفاده کنم اما می‌بینم که بوفه و پارکینگ آن کرایه داده شده است. به چه کسی کرایه داده شده را نمی‌دانم یا اینکه می‌بینم در کنار ورزشگاه انواع و اقسام پرچم‌ها و پیراهن‌های پرسپولیس فروخته می‌شود.
اینکه سود این فروش‌ها به چه کسی می‌رسد را نمی‌دانم. وقتی من از جایی دیگری درآمد ندارم مجبورم روی کمک تربیت بدنی حساب کنم.
بخش خصوصی هم انگیزه برای اسپانسر شدن ندارد. در توافقی هم که با سازمان تربیت بدنی داشته‌ایم قرار شد یک میلیارد تومان سازمان بدهد و یک میلیارد تومان هم پرسپولیس بیاورد که البته با هر اسپانسری که به توافق برسیم پول خود را یک جا به ما نمی‌دهد.
باشگاه پرسپولیس با حداقل امکانات باید جوابگوی میلیون‌ها هوادار باشد و توقع خرید بهترین خرید بازیکن را دارد.

* اختلافی با دایی ندارم

پس از بازی با پاس هیچ اختلافی بین من و علی دایی رخ نداد. یکی از خبرنگاران صدا و سیما بعد از بازی در مورد این مسابقه از من سؤال پرسید و من گفتم این بازی تمام شد و دایی باید تمرکز خود را برای دیدار با شهرداری تبریز بگذارد اما یکی دو تن از همکاران شما در برخورد با دایی دو مطلب دروغ را نقل می‌کند. اول اینکه گفته بودند کاشانی گفته دایی باید وقت بیشتری بگذارد و دوم اینکه دایی باید تمرکز بیشتری داشته باشد در صورتی که من نه در مورد وقت و نه در مورد تمرکز حرفی نزده بودم.
به هر حال باشگاه سایت رسمی دارد و من به نوعی همکار شما هستم و با هم ارتباط رسانه‌ای دارم. گاهی بعضی از دوستان بی‌تقوایی می‌کنند. گاهی مطالب دروغی می‌بینیم که برخی اوقات مجبوریم از آنها بگذریم یا مجبوریم برای دادگاهی و ظلمی که می‌شود به دادگاه پناه ببریم.

مثلا می‌نویسند باشگاه پرسپولیس بابت رضایت‌نامه تارتار 50 میلیون تومان گرفته است. می‌شود به من بگویید کی و چه زمانی این اتفاق افتاده است. یا نوشتند یکی از پیشکسوتان پرسپولیس خواستار کار کردن در آبدارخانه باشگاه شده است اما من می‌گویم که ما به این پیشکسوت 2 میلیون و نیم کمک مالی کردیم یا می‌نویسند دایی لیست به کاشانی داده که نمی‌خواهد با این پییشکسوتان کار کند. کسانی که چنین چیزهایی می‌نویسند با من یا با دایی مشکل ندارند بلکه با باشگاه مشکل دارند. یک خبرنگاری از من پرسید قرار است بابت هر گلی که غلامرضا رضایی می‌زند 50 میلیون پاداش بگیرد. من خیلی به این سؤال فکر کردم از خبرنگار پرسیدم یعنی اگر این بازیکن بخواهد 30 ‌گل بزند باشگاه پرسپولیس مجبور است یک میلیارد و 500 میلیون تومان به این بازیکن پاداش بدهد. سپس از این خبرنگار پرسیدم که اگر قرار باشد به این بازیکن چنین پاداشی بدهیم به محمد نوری که آن هم برای ما گل می‌زند باید چنین پاداشی بدهیم و او گفت نه. من فقط می‌توانم بگویم که پرسیدن چنین سؤالی تفرقه ایجاد کردن در تیم است یا سؤال بپرسند که آیا آقای فروزانی قرار است با باشگاه همکاری کند به من وقتی می‌گویند من این آقا را تا حالا ندیدم به من می‌گویند شما نمی‌دانید او در حال همکاری با شما است. من هم کارمندان و بازیکنان تیم را به خط می‌کنم تا یک چهره جدید از این تیم ببینم.

به من می‌گویند محمد دایی قرار است با پرسپولیس همکاری کند. این را بگویم که کار کردن با دایی برای ما افتخار است و با کسی هم تعارف نداریم. اگر محمد دایی عیبی دارد حتما از او استفاده می‌کنیم. حالا جرم او چیست که همنام علی دایی است. در کار کارشناسی به هیچ کس باج نمی‌دهیم.
من یحیی گل‌محمدی را 19 سال است می‌شناسم ولی دوستانه به توافق نرسیدیم. همه اینها را گفتم تا گلایه نشود که چرا کاشانی تمایل ندارد. اگر فقط یک دروغ بود این مسائل مهم نبود اما اسم این مسائل را نمی‌شود سوء تفاهم گذاشت.
بعد از دیدار با پاس ما طبق روال همیشگی با علی دایی جلسه گذاشتیم. کلی حرف و حدیث برایمان به وجود آمد در صورتی که چنین جلساتی را ما در زمان کرانچار هم داشتیم و اکنون هم با دایی به توافق رسیده‌ایم که روزهای دوشنبه جلسه داشته باشیم مگر می‌شود یک تیمی اعضای آن با هم همفکری نداشته باشند. یکی از راه‌های خداشناسی نظم است.

اگر در تیمی مثل پرسپولیس تعامل نباشد امکان برگزاری این همه تمرین و مسابقه وجود ندارد. شما می‌توانید عملکرد باشگاه را از سال 80 تا 89 بررسی کنید. در این 9 سال هیچ فصلی به اندازه امسال به این خوبی امتیاز نگرفته‌ایم. حتی در سال 86. البته ما از شرایط فعلی راضی نیستیم اما راضی نبودن به معنای کار اشتباه‌مان نیست. طبیعتا نیم فصل دوم امتیاز جمع کردن سخت‌تر است. ما تقریبا 30 درصد امتیازات را از دست داده‌ایم اما قائل به این هستیم که جلو برویم. اگر هر هفته جلسه نداشته باشیم کارمان پیش نمی‌رود.

* علم دایی از من بیشتر است

این یک واقعیت است که علم دایی از من بیشتر است. من بارها از ایشان خواهش کردم که به من و باشگاه به سمت علمی‌شدن کمک کند. من تا به حال تیمداری نکرده‌ام مربی‌گری نکرده‌ام اما او علمش را دارد. مثلا من همیشه عادت داشتم که از بازیکنان بخواهم که در سفرها کت و شلوار بپوشند. شاید این بازیکنان هم راضی نبودند اما من اصرار می‌کردم این اتفاق بیفتد اما وقتی دایی به پرسپولیس آمد بازیکنان با لباس گرمکن راحت‌تر هستند و من هم قبول کردم. این شجاعت را دارم و می‌گویم که علمش را ندارم. از همه هم می‌خواهم برای علمی شدن کارهایم به من کمک کنند. من یک معلم هستم و به آن افتخار می‌کنم و از گذشته خودم نیز نادم نیستم.
من کوچکترین چیزها را از دایی می‌پرسم. از ندانستم خجالت نمی‌کشم. ما می‌خواهیم تیمی بسازیم تا برای جامعه مفید باشد. از دایی تشکر می‌کنم که هر علمی دارد و هر داشته‌ای دارد به باشگاه منتقل می‌کند بدون اینکه تکبر داشته باشد.

دایی را متهم می‌کنند که متکبر است و چرا بعد از بازی با عربستان عذرخواهی نکرد اما من می‌خواهم بگویم بازی پاس و پرسپولیس چه اهمیتی داشت اما این مرد با جسارت و شهامت می‌آید و از هواداران عذرخواهی می‌کند. چرا کاری می‌کنید که بین جامعه و اسطوره‌ها فاصله ایجاد شود. دایی کجا، کاشانی کجا. سر و ته من به چه چیزی می‌ارزد که با دایی اختلاف داشته باشم. حفظ دایی برای همه ما واجب است. هر جای دنیا که می‌رویم ایران را با نام دایی می‌شناسند. اگر روزی در فوتبال پیش بیاید که با دایی اختلاف داشته باشم از این فوتبال می‌روم. قسم به خدا اگر هم اکنون از دفتر آقای سعیدلو با من تماس بگیرند من می‌روم. فرصتی برای نوکری به مردم برایم پیش آمده و می‌خواهم مردم و هواداران را خوشحال کنم.

* برای خصوصی شدن پرسپولیس باید تکلیف برند آن مشخص شود
یک سری مشکلات حقوقی داریم. در سال 70 آقای غفوری‌فرد رئیس محترم وقت سازمان تربیت‌بدنی ظاهرا سهام باشگاه پرسپولیس را به واسطه یکی از مدیران باشگاه به گروهی منتقل می‌کند و آنها اکنون مدعی هستند که باشگاه پرسپولیس برای آنها است که سازمان تربیت بدنی برای ادعای حقوقی این گروه باید پیگیری‌های لازم را انجام دهد.
از سوی دیگر نام پیروزی نیز دارای مدعی است و آقای عابدینی می‌گوید باشگاه پیروزی متعلق به او است. حالا تصور کنید برای تیمی با قدمت 46 ساله باید اسم جدیدی پیدا کرد تا وقتی می‌خواهد خصوصی شود به مشکل حقوقی نخورد. در صورتی که یکی از آورده‌های باشگاه پرسپولیس همین برندش است. برندی که دو گروه مدعی آن هستند. در واقع باشگاه به لحاظ اموال منقول چیزی ندارد. محل باشگاه را که می‌گویند برای فدراسیون است. ورزشگاه درفشی‌فر که صاحب دیگری دارد و فقط همین باشگاه با این همه مدعی با 9 میلیارد تومان بدهی روبرو است. پس نتیجه می‌گیریم تنها داشته پرسپولیس برای حاضر شدن در بورس همین برندش است. به همین دلیل برای مشخص شدن این وضعیت یک کار حقوقی کامل می‌طلبد. اصلا باید دید طبق اصل 45 قانون اساسی که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را جزو منافع ملی نامیده‌اند می‌توان به شخص یا اشخاص دیگری واگذار کرد یا نه؟
در این زمینه نامه‌نگاری‌های لازم انجام شده و از مسئولان حقوقی سازمان تربیت‌بدنی می‌خواهیم که تکلیف این موضوع را روشن کنند.

* باشگاه پرسپولیس ظرفیت استفاده از 350 پیشکسوت را ندارد
باشگاه پرسپولیس دارای 350 پیشکسوت است و این در حالی است که ما فقط در دو سه رشته در حال فعالیت هستیم. مسلما وقتی در جایی با جای خالی روبرو می‌شویم از یک پیشکسوت دیگری استفاده می‌کنیم اما نمی‌دانم چرا وقتی از هر پیشکسوتی برای همکاری با باشگاه دعوت می‌کنیم پیشکسوتان دیگر در صدد تخریب برمی‌آیند.
محدودیت جا باعث شده نتوانیم از همه استفاده کنیم اما از همه تیم‌هایی که با پیشکسوتان پرسپولیس در حال همکاری هستند، ممنون هستیم.

*بحث دایی و فدراسیون مالی نیست

بحث دایی با فدراسیون مالی نیست و بحث تمیز دادن حق از باطل است. من تعهد می‌کنم که اگر فدراسیون فوتبال اعلام کند که حق با دایی است، وی تمام مالیات خود را پرداخت خواهد کرد. نه تنها حق دایی پرداخت نمی‌شود بلکه وی را به زیاده‌خوای متهم می‌کنیم. این مشکلات است که ما را نگران می‌کند. دایی به این پول نیازی ندارد و فقط به دنبال احقاق حق خود است.
برانکو و قلعه‌نویی و تمام مربیان حقوق خود را دریافت کرده‌اند و طبیعتاً دایی نیز باید حق خود را دریافت کند. دایی اعلام کرده اگر مسئولان فدراسیون قسم یاد کنند که مالیات را نباید پرداخت می‌کردند من قبول می‌کنم. بحث اعتقادی نیست و دوستانی که با مسائل حقوقی آشنا هستند می‌دانند که اگر طرفین ادله‌ای نیاورند دادگاه اعلام می‌کند که یکی از طرفین به قرآن قسم یاد کند و در دادگاه‌ها متعارف است.
بزرگی دایی، افتخار فدراسیون است و فکر نکنید با این مسائل کوچک می‌شود. بزرگی فدراسیون به بزرگی دایی است و مسئله‌ای قابل حل است و می‌توان به راحتی آن را برطرف کرد. دایی سال‌های زیادی برای فوتبال ایران زحمت کشیده اگر فردا روزی اعلام کنند که برج میلاد مال آقای دایی، قلعه‌نویی، مایلی‌کهن و هر بزرگ دیگری است بسیار خوشحال خواهم شد، زیرا در تمام دنیا بزرگان را ارج می‌نهند. کمک کنید که این مسائل حل شود و مشکلاتی برای فوتبال ایران به وجود نیامد. 

 

 

 

 

                         شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com    

  

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد