فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

مرحله یک‌ چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا/ ذوب آهن - پوهانگ کره‌

فوتبال روز:نماینده فوتبال ایران در دور رفت مرحله یک‌ چهارم نهایی لیگ قهرمانان با پرافتخارترین باشگاه آسیا مصاف خواهد داد.

 

دیدار رفت دومین مرحله حذفی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با انجام 4 دیدار فردا (چهارشنبه) برگزار خواهد شد.
بدون شک 2 دیدار این مسابقات که طی آن ذوب‌آهن ایران - پوهانگ کره‌جنوبی و چونبوک موتورز کره - الشباب عربستان برگزار کننده آن هستند به‌ دلیل تقابل تیم‌های شرق و غرب آسیا با یکدیگر از حساسیت بیشتری نسبت به دیدار 2 نماینده کره‌جنوبی با یکدیگر و الهلال و الغرافه برخودار است.

در یکی از مهمترین دیدارها، ذوب‌آهن ایران در ورزشگاه خانگی خود فولادشهر میزبان پرافتخارترین تیم آسیا و مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات پوهانگ استیلرز است.
شاگردان منصور ابراهیم‌زاده که با پیروزی در دیدارهای اخیر خود اوج آمادگی و هماهنگی را به رخ حریفان کشیده‌اند درصدد ارائه بازی برتر مقابل حریف نامدار کره‌ای هستند تا این‌بار شایستگی خود را بیش از پیش در آسیا به معرض نمایش بگذارند.

ذوب‌آهن در شرایطی در این مرحله به مصاف پوهانگ خواهد رفت که در گروه دوم مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان با کسب 13 امتیاز بالاتر از بنیادکار و الاتحاد عربستان قرار گرفت و در مرحله یک‌هشتم نهایی با برتری مقابل مس دیگر نماینده ایران گام در مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات نهاد.
شاید عدم حضور خلعتبری به دلیل محرومیت اندکی در روند حرکتی تیم ذوب‌آهن تاثیرگزار باشد اما ذوب‌‌آهن بارها ثابت کرده تیمی نیست که به یک یا چند بازیکن تکیه داشته باشد.

پوهانگ استیلرز که سال گذشته عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرد و به‌تنهایی رکوردار این مسابقات با فتح 3 عنوان قهرمانی است قطعاً حریف دست‌و‌پا بسته‌ای مقابل صدرنشین فعلی لیگ ایران نخواهد بود.
این تیم اگر چه در مسابقات لیگ کره‌جنوبی برخلاف ذوب‌آهن اوج گرفته، شرایط چندان مطلوبی ندارد و با 22 امتیاز در مکان نهم جدول رده‌بندی کی‌لیگ قرار دارد اما نباید به‌هیچ وجه دست‌کم گرفته شود.
رکورددار قهرمانی آسیا، در مرحله گروهی هم‌امتیاز با آدلاید یونایتد و با تفاضل کمتر نسبت به نماینده استرالیا به‌عنوان دومین تیم راهی مرحله حذفی شد و در این دور با شکست دادن کاشیما آنتلرز قهرمان لیگ ژاپن، که عنوان بهترین تیم مرحله مقدماتی را یدک می‌کشید و از امتیاز میزبانی سود می‌برد نشان داد که بر خلاف رقابت‌های داخلی حسابی ویژه برای لیگ قهرمانان آسیا باز کرده است.
پوهانگ با درهم شکستن پرافتخارترین تیم ژاپن با نتیجه یک بر صفر گام به مرحله یک‌چهارم نهایی گذاشت تا در این دور حریف ذوب‌آهن ایران شود.

از طرفی پوهانگ استیلرز که لوئیس فلاویوی برزیلی را به‌ عنوان سرمربی بر مسند تیم خود دارد از 2 مهاجم گلزن و فرصت طلب خود خوزه موتا و آلمیر سود خواهد برد و 2 بازیکن ملی‌پوش این تیم کیم هوانگ ایل و کیم جائه‌سونگ آمادگی کامل برای حضور مقابل نماینده ایران را دارند.

*دومین تقابل شرق و غرب دیگر دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میان چونبوک موتورز کره‌جنوبی و الشباب عربستان برگزار خواهد شد.
مدافع عنوان قهرمانی لیگ کره‌جنوبی در دیدار رفت از امتیاز میزبانی سود خواهد برد و امیدوار است در همین مسابقه کار را تمام کند.
چونبوک که در گروه ششم پس از کاشیماآنتلرز به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شد در این دور با غلبه بر آدلاید یونایتد نماینده استرالیا در وقت‌های اضافه موفق شد در مرحله یک‌چهارم نهایی حضور یابد.
الشباب عربستان نیز با 10 امتیاز بالاتر از پاختاکور و سپاهان ایران به عنوان تیم اول راهی مرحله حذفی شد و در این مرحله به سختی پس از غلبه بر استقلال ایران گام به مرحله بعدی نهاد.
جدال این 2 تیم به ‌عنوان نمایندگان غرب و شرق آسیا جذابیت‌های فراوانی را به‌ همراه خواهد داشت.

* حضور قطعی یک تیم از کره‌جنوبی در نیمه‌نهایی
سومین جدال مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان میان سئونگ‌نام ایلهوا و سوان بلووینگز کره‌جنوبی خواهد بود. دو تیم در لیگ کشورشان با شرایط کاملاً متفاوت به مصاف هم خواهند رفت. سئونگ‌نام با 38 امتیاز در رده سوم و سوان بلوینگز با 30 امتیاز در مکان هفتم کی‌لیگ حضور دارند.
سئونگ‌نام ایلهوا که اغراق نیست اگر بگوییم قدرتمند‌ترین نماینده کره در لیگ قهرمانان محسوب می‌شود در شرایطی با سوان بلووینگز پیکار خواهد کرد که در مرحله حذفی گامبا اوزاکا قهرمان سال 2008 آسیا را در ژاپن با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کرده است.
2 تیم در آخرین جدالشان در لیگ کره تن به تساوی بدون‌گل داده‌اند و باید دید این‌بار تقابل آن‌ها چه‌نتیجه‌ای را در پی خواهد داشت.
قطعا کره‌جنوبی تنها کشوری است که حضور یک نماینده از این کشور در مرحله نیمه‌نهایی مسجل شده است.

*الهلال به‌دنبال تصاحب عنوان از دست رفته
آخرین دیدار مرحله رفت دور یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میان تیم‌های الهلال عربستان و الغرافه قطر خواهد بود.
پرافتخارترین تیم عربستان که به دلیل کسب عناوین متعدد قهرمانی با نام الزعیم در این کشور شناخته می‌شود امیدوار است باردیگر به یکه‌تازی خود در لیگ قهرمانان آسیا ادامه دهد.
این تیم که با فتح 2 عنوان قهرمانی آسیا و 2 عنوان سوپرجام آسیا پس از پوهانگ پرافتخارترین تیم این مرحله از مسابقات است می‌خواهد بار دیگر قدرت از دست رفته خود را تصاحب کند.
این تیم در گره چهارم مرحله مقدماتی با مس ایران هم‌گروه بود و موفق شد بالاتر از این تیم به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شود و با پیروزی پرگل مقابل بنیادکار گام به مرحله یک‌چهارم نهایی بگذارد.
از طرفی الغرافه قطر نیز بالاتر از استقلال ایران گام در مرحله حذفی نهاد و پس از برتری مقابل پاختاکور دیگر نماینده ازبک این مسابقات، حریف الهلال عربستان شد.

*برنامه کامل مرحله رفت دور یک‌چهارم نهایی مسابقات به‌ شرح زیر است:  


چونبوک موتورز کره‌جنوبی - الشباب عربستان، ساعت 14:30 (ورزشگاه جئون‌جیو)
سئونگ نام ایلهوا کره‌جنوبی - سوان بلووینگز کره‌جنوبی، ساعت 15 (ورزشگاه سئونگ‌نام تانچئون)
ذوب‌آهن ایران - پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی، ساعت 18:30 (ورزشگاه فولادشهر)
الهلال عربستان - الغرافه قطر، ساعت 22:05، ورزشگاه پادشاهی فیصل فهد)  


دیدار برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی دو هفته بعد در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.  

 

 

 

                         شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com    

   

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد