فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته هفتم لیگ برتر/شکست شاگردان قلعه‌نویی مقابل استقلال

 

فوتبال روز:هفته هفتم لیگ برتر فوتبال جمعه شب با برگزاری 2 دیدار در تهران آغاز شد.

 

استقلال 4 - سپاهان 3 

گل‌ها: میلاد میداوودی(17)، فرهاد مجیدی(23)، میلاد میداوودی (43)(80) برای استقلال، هاشم بیک زاده (61)،‌ میلوراد یانوش (73)، میلوراد یانوش(76) برای سپاهان

ورزشگاه آزادی، تماشاگر 75هزارنفر

داور: سعید مظفری

اخطار: امیرآبادی، آشوبی، صادقی(استقلال)حسینی ، بنگر(سپاهان) 

استقلال: محمد محمدی، آندره لوییز، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، مهدی امیرآبادی، فرزاد آشوبی، کیانوش رحمتی، مجتبی جباری(65 آرش برهانی)، میلاد میداودی، فرهاد مجیدی(70 فیلیپ دسوزا)

سرمربی: پرویز مظلومی 

سپاهان: سیدمهدی رحمتی، هاشم بیک‌زاده، سیدجلال حسینی، محسن بنگر،‌ هادی عقیلی(46 یانوش)، احسان حاج‌صفی، محرم نویدکیا، احمد جمشیدیان، ابراهیم توره، جواد کاظمیان(46 رضاعنایتی)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی 

 شرح بازی:

 این پرحادثه‌ترین بازی ممکن بود. پرگل‌ترین نتیجه‌ای که می‌شد برای این مسابقه نزدیک پیش‌بینی کرد. وقتی سعید مظفری‌زاده سوت پایان را می‌زد حتی هواداران استقلال با وجود خوشحالی باور نداشتند که تیمشان به شایستگی این بازی را برده است. سپاهان گرچه با 4 گل مغلوب حریف شد اما در بسیاری از دقایق نمایش بهتری از حریف داشت و فرصت‌های زیادی را از دست داد. اما در این بازی چه گذشت: 

1.   استقلال با سیستم 2ـ5ـ3 بازی را آغاز کرد اما بخت‌های متوالی سپاهان در طول بازی اثبات کننده این نکته بود که با افزایش تعداد مدافعان نمی‌توان الزاما خط دفاع محکم‌تری ساخت. دو تیم با نمایش پراشتباه دروازه‌بان‌ها و مدافعان روز پرالتهابی را پشت سر گذاشتند و با وجود آنکه تماشای گل‌ها برای هواداران بسیار هیجان‌انگیز بود. اما اشتباهات فردی بسیار بازیکنان دو تیم همچنان نمایان‌گر افت کیفی فوتبالیست‌هاست. 

2.   سپاهان منهای جان واریو از تمام سرمایه‌های استقلالی خود استفاده کرد. اما هواداران استقلال با هو کردن بی‌پایان حیدری در طول نود دقیقه روز سختی را برای وی رقم زدند، خسرو که سانترهایش می‌توانست کلید برد باشد. کمتر از تمرکز لازم برای ارسال توپ روی دروازه برخوردار بود. حیدری مثل امیر قلعه‌نویی با ناراحتی زمین را ترک کرد و از طرف سکوها بی‌مهری دید و این در طبیعت فوتبال است. 

 3.   استفاده از احمد جمشیدیان در پست هافبک دفاعی ترفندی است که در سپاهان نتیجه نداده است آنها در روزی که محرم نویدکیا را در فاز تهاجمی آماده و سرحال در اختیار داشتند در دفاع مغلوب و تسلیم ضدحملات سریع حریف شدند.  

۴. اگر بخواهیم بازی را تقسیم‌بندی کنیم، بیش از 60 درصد مالکیت توپ در اختیار سپاهان بود. آنها به خصوص در نیمه دوم و از دقیقه 46 تا 80 استیلای کاملی بر بازی داشتند و با جبران 3 گل خورده کار بزرگی انجام دادند اما در نهایت این استقلال بود که با ترکیبی از فرصت‌طلبی و شانس از این بازی بزرگ پیروز بیرون آمد. در سپاهان مهدی رحمتی که در سراسر بازی به دعا خواند و ذکر گفتن مشغول بود، به خصوص در گل چهارم اشتباه غیر قابل بخششی انجام داد. 

5.   کیانوش رحمتی هافبک دفاعی استقلال با انجام خطاهای بی‌دلیل و پرتعداد بهتریت فرصت را برای سپاهان ایجاد کرد و روی ضربات ایستگاهی دروازه حریف را روی پاشنه بچرخاند. این ضعف بزرگی بود که تا آخر بازی استقلال را رنج داد و اگر ضربه سر نجات‌بخش بیژن کوشکی روی خط دروازه نبود سپاهان برای چهارمین‌بار بازی را به تساوی کشانده بود. 

6.   استقلال در نیمه دوم این بازی مثل بازی فولاد تیمی دست و پا بسته به نظر می‌رسید این در حالی است که اتفاقا آنها با سه بازیکن مهم تهاجمی جباری، مجیدی و میداودی در زمان پیش افتادن از حریف باید بهترین فرصت را از هجوم‌های بی‌مهابا و ضدحملات خود ببرند. اما در نیمه دوم آنها هرگز نتوانستند خود را از زیر فشار حریف خلاص کنند. 

 7.   استقلال با این برد با ارزش 12 امتیازی شد و سپاهان 9  امتیازی باقی ماند امسال شرایط چندان باب دل قلعه‌نویی نیست  گرچه تیم او در این بازی نشان داد که پتانسیل فوق العاده‌ای دارد.

 

شرح گل:

1ـ0(استقلال): آندره لوییز از جناح راست سانتر دقیقی را روی دروازه فرستاد که میلاد میداودی از میان دو مدافع بلندقامت حریف با پرشی درجا و ضربه سری زیبا گل اول بازی را زد.

 2ـ0(استقلال): فرهاد مجیدی در قبل دفاع سپاهان صاحب توپ شد و با دریبل عقیلی، بیک‌زاده و  حاج‌صفی گل دوم مسابقه را به ثمر رساند.

 3ـ0(استقلال): پرتاب اوت بلند آندره لوییز با دخالت مدافعان سپاهان روی پای میداودی افتاد و او با ضربه آکروباتیک گل سوم را به زیبای هر چه تمام‌تر به ثمر رساند.

 3ـ1(سپاهان): پس از چند حمله از طرف استقلالی‌ها هاشم بیک‌زاده با شوتی غیرقابل مهار از پشت محوطه جریمه اولین گل سپاهان را ثبت کرد.

 3ـ2(سپاهان): با خطای کیانوش رحمتی پشت محوطه جریمه ضرب کاشته‌ای نصیب سپاهان شد که کار ترکیبی بازیکنان این تیم با شوت استثنایی یانوش از 35 متری وارد دروازه استقلال شد.

3ـ3(سپاهان): باور نکردنی بود اما حقیقت داشت. این‌بار پرتاب اوت حاج صفی با اشتباه محمدی پس از برخود به پای منتظری وارد دروازه استقلال شد نتیجه به شکل عجیب و غریبی مساوی شود.

 4ـ3(استقلال): خطای مشکوک پشت محوطه جریمه سپاهان میلاد میداودی را پشت توپ قرار داد و او با ضربه‌ای موج‌دار توپی را روی دروازه حریف فرستاد که با اشتباه رحمتی از همه گذر کرد و روی خط به آرش برهانی رسید که ضربه عجیب او پس از برخود به پای عنایتی وارد دروازه سپاهان شد. 

 اتفاق ویژه: اگر ثبت 7 گل در یک مسابقه بزرگ مثل این شگفتی نباشد از دست رفتن برتری سه گل استقلال در نیمه دوم کاملا شگفت‌انگیز بود. البته آنها دوباره به گل چهارم رسیدند اما همین که بعد از یک نیمه قوی چنین در نیمه دوم اسیر حریف شدند نکته مهمی است. 

 


نفت تهران1 ـ مس کرمان۱ 

گل‌ها: حسن‌زاده(66) برای مس، نیک‌نهال(85) برای نفت

ورزشگاه راه آهن اکباتان، تماشاگر 500 نفر

داور: محسن ترکی

اخطار: فخرالدینی(مس)

اخراج: فخرالدینی(62) مس 

نفت: حسین آشنا، حمیدرضا فخری، مارسیو خوزه، محمدحسین مهرآزما، سیامک کوروشی، فریدمجید غضبان، خلدون ابراهیم محمد(88 سجاد فیض‌الهی)، مهدی محمدزاده(76 محمدرضا نیک‌نهال)، اکبر صغیری، مرتضی ایزدی، بهمن طهماسبی(75 حسین امامیان)

سرمربی: حسین فرکی 

 

مس: ارشاد یوسفی، پیروز قربانی، نبی‌الله باقری‌ها، میلاد فخرالدینی، فرهاد سالاری، احمد حسن‌زاده(80 فراز فاطمی)، فرهاد حسین‌خانی، محمد منصوری(76شجاع خلیل‌زاده)، مهرداد پولادی، ابوالقاسم دهنوی، کیوان امرایی(86 پائولو زالترون)

سرمربی: صمد مرفاوی 

شرح گل:

1ـ0(مس): دقیقه 66 حرکت توی عمق احمد حسن‌زاده و شوت پای چپ او از پشت محوطه  جریمه گل اول تیم مس را به ارمغان آورد.

1ـ1(نفت):‌ دقیقه 85 شوت اکبر صغیری از فاصله 25 متری دفع ناقص ارشاد یوسفی در برگشت با ضربه بغل محمدرضا نیک‌نهال وارد دروازه تیم مس شد. 

اتفاق ویژه: قطع شدن برق ورزشگاه هنگام گرم کردن تیم‌ها برای ورود به زمین که حدودا 20 دقیقه به طول انجامید. 

 

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com       

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد