فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

اعلام اسامی تیم ملی فوتبال ایران:حضور آندو و میرزاپور

  

فوتبال روز:سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اسامی بازیکنان تیم ملی را برای اعزام به اردوی چین و کره جنوبی اعلام کرد.

 

افشین قطبی برای بازی های تدارکاتی تیم ملی ایران برابر چین و کره جنوبی نام 25بازیکن را برای شرکت در اردو اعلام کرد. دراین لیست غیبت برخی بازیکنان مانند علی کریمی و فرهاد مجیدی و میلاد میداوودی و شاید نکته مهمتر حضور برخی بازیکنان مثل هاشم بیگ زاده ،ایمان مبعلی و حتی آندرانیک تیموریان در لیست قطبی است.
با اینحال تیم ملی با این بازیکنان روز 12 شهریور با تیم ملی چین در شهر ژنگژو و روز 16 شهریور با تیم ملی کره جنوبی،به میدان خواهد رفت. 


 دروازبانان:
 در اولین مرحله انتخاب افشین قطبی بدنبال دروازبانان دوم و سوم خود می گردد چون سید مهدی رحمتی کماکان و بی هیچ حرف و حدیثی دروازبان اول تیم ملی ایران است و البته کسی هم با این موضوع مخالفتی ندارد.اما آنجا که حرف از ذخیره های دروازبانی می رسد حضور ابراهیم میرزاپور بشدت عجیب و حتی نگران کننده می نماید.میرزاپور در اینروزها روی فرم خوبی نیست ودر کنار او علیرضا حقیقی است که او هم با گلهای بدی که برابر راه آهن خورد به نیمکت تیم باشگاهی اش انتقال یافت. 


 مدافعان:
در خط دفاعی تیم ملی هادی عقیلی ،سید جلال حسینی ،حنیف عمران زاده مدافعان وسطی هستند که مدنظر قطبی قرار دارند.هر چند هیچکدام از این بازیکنان هفته های خوبی را در لیگ برتر با تیمهای باشگاهی خود سپری نکرده اند اما آنچه مشخص است اینکه این نفرات همان مدافعان مد نظر قطبی در جام ملتهای آسیا خواهند بود.در این جمع شانس سید جلال و هادی عقیلی برای حضور ثابت بمراتب بیشتر از دیگران است و این با توجه به هماهنگی این دو کانلا طبیعی است. البته در این بین محمد نصرتی هم اسما یک مدافع وسط است که احتمالا قطبی روی او بعنوان یک مدافع چپ حساب می کند.در کناره ها خسرو حیدری، هاشم بیک زاده، احسان حاج صفی و حسن اشجاری در این اردو حاضر هستند .در این منطقه نیز وجود نام هاشم بیگ زاده کمی انتخاب قطبی را زیر سئوال می برد.البته هاشم بازیکن کم حاشیه ایست و این علت اصلی دعوت از اوست!.
 

خط میانی:
علامت سوال بزرگدر این خط کم نیست.از آندو تیموریان که مدتها می شود او را با لباسی به جز تیم ملی ندیده ایم.بازیکنی که می گوید از ژانویه به بلکبرن می پیوندد مدت مدیدی است که فوتبال باشگاهی را به فراموشی سپرده است. وقتی در ابتدای این فصل صحبت از حضور آندو در یک تیم داخلی به گوش می رسید این امیدواری پیدا شد که دعوت این بازیکن از جانب افشین قطبی توجیهی بیابد .در اینکه آندو بازیکن مطرح و با کیفیتی است شکی نیست اما این بازیکن خیلی وقت است که بازی نمی کند و این یک رسم بزرگ است که حق بازی در تیم ملی را به بازیکنانی می دهند که بازی می کنند.
لوکاس پوولسکی برای فرار از نیمکت نشینی در بایرن مونیخ به کلن رفت تا تیم ملی را از دست ندهد. علامت سوال بعدی ایمان مبعلی بازیکن تکنیکی و طراحی است که در اینروزها در تیم خودش استقلال که با کمبود مهره دست پنجه نرم می کند ،کیفیت لازم را ارائه نکرده و بعنوان بازیکنی نمکت نشین به میدان می رود است.
با این وجود در خط میانی اوضاع تیم ملی ایران خوب به نظر می رسد آنهم در جایی که بازیکن بزرگ و با تجربه ای بنام جواد نکونام بازی می کند.مسعود شجاعی نیز که احتمالا به یک خط جلوتر منتقل می شود یکی دیگر از بازیکنان مطرح و تاثر گذار این پست به شمار می رود. اما بازیکنان خیلی خوب دیگری هم در این خط حضور دارند.پژمان نوری، فرزاد آشوبی و محمد نوری هافبک های خلاق و صاحب سبکی هستند که می توانند خط هافبک قدرتمندی را بهمراه نکونام و شجاعی تشکیل بدهند.
 

خط حمله:
افشین قطبی باید از شانس خودش متشکر باشد که در خط حمله اینقدر دست و بالش باز است.به این اسامی توجه کنید تا بفهمید تیم ملی ایران در خط حمله چقدر می تواند خطرناک و قدرتمند باشد: محمدرضا خلعتبری،غلامرضا رضایی، میلاد زنیدپور، هادی نوروزی، کریم انصاریفرد، محمد غلامی و مهرداد اولادی .هرچند یکی دو نفر از این تعداد احتمالا همراه تیم به چین و کره نمی روند اما همانطور که گفته شد تیم ملی شرایط ایده آلی را در خط حمله اش می بیند.خلعتبری و غلامرضا رضایی در اوج آمادگی خود به احتمال فراوان دو بازیکن گوش در سیستم 4-2-3-1مورد علاقه قطبی خواهند بود.
سرعت ، تکنیک چیزی است که این دو بازیکن به حد اعلا از آن برخوردارند .هرچند رضایی قدرت بدنی بسیار بالاتر وخلعتبری تکنیک بالاتری دارند.مهاجم نوک جوان تیم ملی هم کسی نیست جز کریم انصاریفر.بازیکنی بلند قد و سرزن که در عین حال تککنیک و سرعت قابل توجهی هم دارد.انصاریفرگلزن چارچوب شناسی است که می تواند پس از چند سال تیم ملی را صاحب یک مهاجم گلزن و تمام عیار بکند.
 نکته جالب اینجا است که تیم ملی بازیکنی مثل هادی نوروزی را دارد که اکنون یکی از بهترین های لیگ برتر و تیمش پرسپولیس است.در واقع نوروزی هم باندازه خلعتبری و رضایی شانس بازی را خواهد داشت.محمد غلامی هم در نقش یک فوروارد قدرتی ، سرزن و شوت زن در اوج دوران آکادگی خود به تیم ملی دعوت شده است.مهرداد اولادی هم دیگر مهاجم تکنیکی ، سرعتی تیم ملی است که قدرت بدنی بالایی دارد و برایتیمش ملوان بازیهای بسیار خوبی انجام داده است.اولادی که اینروزها باتجربه نشان می دهد بر قدرت خط حمله ایران اضافه خواهد کرد. 


مدیر رسانه ای تیم ملی فوتبال ایران درباره دلیل دعوت از 25 بازیکن گفت: درمیان اسامی اعلام شده پنج بازیکن سرباز شامل اولادی، حاج صفی، حقیقی، زنیدپور و انصاری فرد وجود دارند که کادر فنی درانتظار صدور مجوز خروج از کشور آنها است. ضمنا تا قبل از اعزام به چین، کلیه بازیکنان به جز تیموریان دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر را در پیش دارند، ضمن آنکه نکونام و شجاعی نیز یکشنبه در اسپانیا بازی دارند و احتمال آسیب دیدگی وجود دارد. به همین دلایل 25 بازیکن دعوت شده اند که از میان آنان 23 نفر اعزام خواهند شد.
البته نکونام و شجاعی در چین به اردوی تیم ملی خواهند پیوست.  

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com   

  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد