فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

گیر سپ بلاتر به حجاب تیم ایران

 

فوتبال روز:تیم‌ملی فوتبال بانوان زیر 15 سال ایران در نخستین بازی خود در رقابت‌های المپیک نوجوانان به مصاف ترکیه رفت و با نتیجه 4 بر 2 مقابل این تیم شکست خورد.

 

بانوان ایران نخستین بازی خود در رقابت‌های المپیک را خیلی بد شروع کردند و در همان دقایق ابتدایی با دریافت دو گل از ترک‌ها عقب افتادند. ملی‌پوشان ایران رفته رفته خودشان را پیدا کردند و با ارایه فوتبالی قابل قبول توانستند بازی را به تساوی بکشند. بعد از اینکه دو تیم به نتیجه تساوی رسیدند، این ترک‌ها بودند که یک بار دیگر به گل رسیدند و از تیم‌ملی ایران پیش افتادند. بازی با نتیجه 3 بر 2 به نفع ترکیه دنبال می‌شد که بانوان ایران به یک ضربه ایستگاهی رسیدند و این فرصت را در اختیار داشتند تا یک بار دیگر بازی را به تساوی بکشند. شوت بازیکن ایران از روی این ضربه ایستگاهی از خط دروازه عبور کرد، اما داور این گل را نپذیرفت تا بازی با همان نتیجه 3 بر 2 دنبال شود. در دقایق پایانی ترک‌ها روی یک ضدحمله به گل چهارم خود هم رسیدند تا در نهایت بانوان ایران رقابت‌های المپیک را با باخت آغاز کرده باشند.

مخالفت بلاتر با بازی ایراننخستین بازی ایران در رقابت‌های المپیک نوجوانان با حواشی فراوانی همراه بود که اصلی‌ترین این حواشی به لباس ملی‌پوشان بازمی‌گشت. سپ بلاتر، رییس فیفا که از نزدیک شاهد بازی تیم‌ملی ایران و ترکیه بود، در ابتدا به دلیل نوع پوشش بازیکنان ایران قصد داشت مانع برگزاری این بازی شود، اما با صحبت‌های محمد علی‌آبادی رییس و بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته المپیک در نهایت رضایت به برگزاری این بازی داد. سپ بلاتر اعتقاد داشت فرم لباس ملی‌پوشان مطابق با خواسته فیفا نیست و در طول بازی به شدت از این مساله انتقاد کرد. نفر اول فیفا بعد از پایان بازی تیم‌ملی ایران مقابل ترکیه به مسوولان ایرانی هشدار داد در صورت عدم تغییر در پوشش، اجازه بازی دوم را به تیم‌ملی نمی‌دهد.

زوم ماموران کنترل روی شماره 10 ایران
ماموران کنترل بازیکنان برای بررسی شرایط سنی و فیزیکی که در محل برگزاری بازی حاضر بودند، روی شماره 10 ایران زوم کرده و بازی وی را با دقت زیر نظر گرفته بودند. فاطمه اردستانی، بازیکن تیم‌ملی ایران در بازی مقابل ترکیه حسابی موفق ظاهر شد و عملکرد قابل قبولی را از خودش به نمایش گذاشت.

بلاتر: ایران مستحق باخت نبود
سپ بلاتر، رییس فدراسیون جهانی فوتبال پس از اتمام بازی تیم‌های ملی ایران و ترکیه، از عملکرد ملی‌پوشان ایرانی تمجید کرد و مدعی شد حق ایران باخت نبوده است. سپ بلاتر معتقد بوده که نتیجه عادلانه بازی ایران و ترکیه مساوی سه بر سه بوده است. سایت رسمی فیفا هم بعد از این بازی از عملکرد تیم‌ملی ایران مقابل ترکیه تمجید کرد.

افشارزاده: فدراسیون باید این مشکل را حل می‌کردبهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان بازی تیم‌ملی به شدت از فدراسیون فوتبال انتقاد کرد، چرا که اعتقاد داشت مسوولان فدراسیون باید پیش از اعزام تیم به سنگاپور مشکل پوشش را حل می‌کرده است: «کیومرث هاشمی، مسوول کاروان اعزامی ایران برای حل مشکل بانوان زحمات زیادی کشید و سه مرتبه کلاه را تغییر داد، اما فیفا هم می‌خواهد ما را اذیت کند. حضور بانوان ایرانی با این شیوه یک موفقیت بزرگ برای ایران است، چرا که این نخستین‌بار است که تیمی از ایران در رشته فوتبال با حجاب در مسابقه رسمی مثل المپیک شرکت می‌کند. ورزش نیاز به رایزنی و رفت‌وآمد دارد و افرادی را می‌خواهد که از حق ورزشکاران دفاع کند. فدراسیون باید شرایط را آماده می‌کرد تا این وضعیت حالا به وجود نیاید. فدراسیون واقعا می‌توانست عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشد و قبل از اعزام مشکل پوشش ملی‌پوشان را حل کند.»

مظفر: بازیکنانم شاهکار کردند
شهرزاد مظفر، سرمربی زیر 15 سال ایران بعد از شکست 4 بر 2 تیمش مقابل ترکیه از عملکرد شاگردانش ابراز رضایت کرد: «ما این تیم را فقط سه ماه تمرین دادیم و در این مدت کوتاه اصلا وقت بدنسازی نداشتیم. ما مقابل ترکیه از لحاظ بدنی کم آوردیم و ناخواسته عقب کشیدیم. گل سوم و چهارم را روی اشتباهات فردی دریافت کردیم و این به دلیل خستگی بازیکنان بود. بازی بازیکنانم مقابل ترکیه در حد معجزه بود و به نظرم شاگردانم شاهکار کردند و حقشان اصلا باخت نبود. جدا از این مساله داور یک گل سالم ما را قبول نکرد.» 

 

 شجاعی: فیفا اجازه داد با لباس‌های قبلی امروز به میدان برویم 

فریده شجاعی در پاسخ به این سؤال که امروز ایران با چه لباسی مقابل گینه نو به میدان می‌رود، اظهار داشت: من امروز با مسئول مسابقات فیفا جلسه ای برگزار کردم و در این نشست به تیم ایران اجازه داده شد که با همان لباس های قبلی به میدان برود.
وی افزود: در بازی گذشته پیراهن های تیم ایران سفید بود؛ اما امروز باید قرمز بپوشیم. من به آقای افشارزاده هم این موضوع را گفتم و اعلام کردم که قطعاً هدف ما هم هدف کمیته ملی المپیک است و حاضر نیستیم هر چه فیفا می گوید را اجرا کنیم.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: اگر لباس ارسالی از تهران مورد نظر ما نباشد به طور حتم مورد نظر خانم اکبرآبادی و آقای افشارزاده نیز نیست. من هم می دانم که قبل از هر چیزی باید تابع سیاست های نظام خودمان باشم.
شجاعی تاکید کرد: تا این لحظه که ساعتی تا شروع بازی با گینه نو باقی مانده فیفا اجازه داده تا با لباس های قبلی خود به میدان بوریم؛ اما اینکه در تونل مسابقات چه اتفاقی رخ دهد را نمی دانم.
تیم فوتبال بانوان ایران امروز در دومین مسابقه خود ساعت 14:30 به وقت تهران به مصاف گینه نو می رود. 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com       

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد