فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

کاشانی: من باعث نیامدن خلعتبری نشدم

 

فوتبال روز:سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: من باعث نیامدن خلعتبری نشدم.

 

نشست خبری امروز باشگاه پرسپولیس با حضور حبیب کاشانی سرپرست باشگاه، علی دایی سرمربی تیم، محمود خوردبین سرپرست تیم و کریم باقری کاپیتان تیم برگزار شد.
حبیب کاشانی پس از تبریک روز جوان و خیر مقدم به خبرنگاران از آنان خواست سؤال‌های خود را بپرسند.

* شعار علیه سرمربی تیم ملی مطرود و در تضاد با منافع ملی است

حبیب کاشانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر شعارهایی که علیه افشین قطبی سرمربی سابق پرسپولیس و سرمربی کنونی تیم ملی داده می‌شود عنوان کرد: حفظ منافع ملی در اولویت است و اگر عده‌ای رفتار غلط و غیر معقول انجام می‌دهند و به اسم تماشاگر و هوادار شعارهایی سر می‌دهند این شعارها از جانب باشگاه نیست. باشگاه‌ آنها را مطرود و در تضاد با منافع ملی می‌داند. باید توجه کرد که این اتفاق در ورزشگاهی رخ داده که حراست آن بر عهده باشگاه نبوده است. البته ما به زودی به ورزشگاه درفشی فر خواهیم رفت و آنجا نسبت به ورود و خروج افراد کنترل داریم اما کادر باشگاه با تمام قوا در جهت منافع ملی حرکت می‌کند.

ما حتی در اوج مشکلاتی که داشتیم با تیم ملی همکاری کردیم. من بارها به کفاشیان گفتم هر کمکی باشگاه بتواند به تیم ملی خواهد کرد اما این دلیل نمی‌شود که انتقادهای خود را مطرح نکنیم. ضمن اینکه تاکید می‌کنم این انتقادها دلیل بر مانع تراشی برای تیم ملی نیست و هر کسی که در راس تیم ملی قرار بگیرد باشگاه پرسپولیس باید به او کمک کند.

* عبدی به اندازه سقف قرار داد یک بازیکن دستمزد می‌خواهد
علی دایی همکارانش را در کادر فنی انتخاب می‌کند. با نظر ایشان مهدی تارتار که فصل گذشته در راه آهن بود به کادر فنی پرسپولیس اضافه شد. بنا بود که کادر فنی فصل گذشته حفظ شود و مربی دروازه بان‌ها، عبدی و مولایی با ما کار کنند که با حضور تارتار کادر فنی تکمیل می‌شد. حسین عبدی بعد از آنکه از دوره مربیگری در انگلیس بازگشت قراردادی با ایشان تنظیم کردیم و ساعت 9:30 چهارشنبه گذشته با ایشان جلسه داشتیم اما عبدی انتظار داشت که به انداز سقف قرار داد یک بازیکن که سازمان لیگ آن را تعیین کرده است (350 میلیون تومان) دستمزد بگیرد.

البته باید این اتفاق می‌افتاد اما باشگاه شرایط مالی خودش را دارد و سازمان تربیت بدنی فقط 50 درصد از هزینه های باشگاه را تامین می‌کند و 50 درصد دیگر باید از سوی خود باشگاه تامین شود. به همین دلیل این توانایی در باشگاه نبود که چنین رقمی بپردازد. از علی دایی خواستم که با او در این مورد حرف بزند اما حسین عبدی سر تمرین حاضر نشد که عدم حضورش در تمرین امروز به معنای عدم حضورش در کادر فنی است.

اگر عبدی از حضور در پرسپولیس انصراف بدهد این حق او است زیرا هر قرار داد دو طرف دارد. یک طرف باشگاه و یک طرف بازیکن و مربی. من از دایی می‌خواهم که او را مجاب کند تا به کادر فنی اضافه شود. تعداد کادر فنی ما به اندازه تعداد کادر فنی است که سازمان لیگ اعلام کرده است. سرمربی دستیار اول، دستیار دوم، پزشک و سرپرست تیم می‌توانند روی نیمکت بنشیند. البته ما آنالیزور هم داریم که بازی‌ها را از روی سکو آنالیز می‌کند.

همانطور که در جام جهانی هم دیدید تعداد افرادی که برای موفقیت یک تیم کار می‌کنند بیش از همان نفرات در داخل زمین یا روی نیمکت هستند. طبق یک اصل در ارتش یک سرباز برای آنکه در جبهه موفق شود 14 نفر باید در پشت خط مقدم او را حمایت کنند. من هم امیدوارم استانداردهای لازم برای کادر فنی را در باشگاه رعایت کنیم. آدم‌های متفاوتی در باشگاه زحمت می‌کشند که حاصل دست رنج آنها نفراتی است که در زمین هستند.

* هیات مدیره و مدیر عامل تا پیش از لیگ قهرمانان آسیا انتخاب می‌شوند
گزارشی که ای اف سی در مدت هیات مدیره از باشگاه خواسته است مربوط به سال گذشته بود و به زمان حضور من در این باشگاه مربوط نمی‌شود. اگر امسال برای ای اف سی گزارشی بفرستیم باید هیات مدیره را در آن مشخص کنیم. سال قبل که من نبودم ای اف سی گزارش خواست. در آن زمان انصاری فرد مدیر عامل بود اما در مورد اینکه چرا اعضای هیات مدیره باشگاه تا پیش از شروع لیگ برتر انتخاب نشده باید بگویم انتخاب اعضا بر عهده رئیس سازمان تربیت بدنی است و سعید لو باید نفرات را مشخص کند.

من با موافقت وزیر آموزش و پرورش به سازمان تربیت بدنی مشغول شده‌ام و محل خدمتم پرسپولیس است. عنوان من هم سرپرست این باشگاه است اما از آنجایی که سعید لو به عنوان رئیس مجمع نمی‌تواند شخصا مدیر عامل را انتخاب کند و ابتدا باید اعضای هیات مدیره انتخاب شوند و سپس آنها مدیر عامل را نتخاب کنند. کار ما درست و قانونی است و ناظران ای اف سی در بازدیدی که از باشگاه داشتند هیچ صحبتی از هیات مدیره باشگاه به میان نیاوردند اما برخی در داخل شیطنت و این مسائل را مطرح کردند. طبیعی است قبل از آغاز لیگ قهرمانان آسیا در این فصل هیات مدیره باشگاه و مدیر عامل باید مشخص شود.

* سقف قرار داد با فوتبال حرفه‌ای همخوانی ندارد

در فوتبال حرفه‌ای قوانینی نظیر سقف قرار داد وجود ندارد. حداقل من جایی در دنیا ندیدم که چنین اتفاقی بیفتد. شاید معلومات من کم است اما از آنجایی که فوتبال ما همچنان به روش دولتی اداره می‌شود طبیعی است که چنین تصمیم گیری‌هایی انجام شود. ابتدا باید اصل 44 قانون اساسی اجرا شود و پس از خصوصی‌ سازی باشگاه‌ها آنها بر اساس درآمدی که دارند هزینه کنند. در آن صورت اگر باشگاهی 2 هزار تومان هزینه کند و هزار تومان درآمد داشته باشد طبق قانون تجارت ورشکسته اعلام می‌شود. امروز قوانین فوتبال حرفه ای را حتی در بازی‌های پلی استیشن نیز مطرح می‌کند.

پسر من می‌گفت چون تیمی که او در پلی استیشن انتخاب کرد 4 بر صفر از منچستر یونایتد شکست خورده قدرت خرید بازیکن خوب را ندارد بنابراین در باشگاه‌های خصوصی درآمد و هزینه باید برابر باشد. در کشور همسایه ما ازبکستان یک تیم اسکولاری را با قیمت 16 میلیون دلار خریداری کرد اما چون قادر به ادامه کار نبود ورشکسته شد.

در فوتبال ما نیز تا زمانی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنیم باید چنین قوانینی وجود داشته باشد و زمانی که باشگاه ها خصوصی شوند یک باشگاه ممکن است 10 بازیکن 100 هزار دلاری و 5 بازیکن 700 هزار دلاری بگیرد. در آن صورت قوانین حرفه‌ای رخ می‌دهد. همانطوری که اکنون در تیم های بزرگ دنیا شاهدیم دستمزد همه بازیکنان برابر نیست. یک بازیکن مانند مسی در بارسلونا یا رونالدو در رئال دستمزدهای متفاوتی می‌گیرند اما حساسیت دوستان به دلیل آن است که باشگاه از بیت المال ارتزاق می‌کنند به همین دلیل چنین قوانینی شاید بر اساس سوء مدیریت امثال من است که وضع می‌شود.

* رفتار تبعیض آمیز فدراسیون باعث شکایت دایی شد
3 ماه پیش جلسه‌ای با سعید لو و کفاشیان داشتم. در همان جلسه گفتم که بحث علی دایی، مالی نیست بلکه بحث تبعیضی است که اتفاق افتاده است. دایی به دنبال مطالبات خود نبود، اما زمانی که برگه‌های مالیاتی به دایی داده شد تا او مالیات سرمربی‌گری‌اش در تیم ملی را پرداخت کند این مسئله با اتفاقاتی که تاکنون در فدراسیون عرف بوده در تضاد بود.

فدراسیون تا امروز مالیات تمام سرمربیان داخلی و خارجی خود را چه به درست و چه به غلط پرداخت کرده و اکنون که نوبت به علی دایی رسیده روش فدراسیون عوض شده است. این بحث حقوقی از آن زمان آغاز شد که فدراسیون از پرداخت مالیات به علی دایی طفره رفت آن هم در قرار دادی که از تاریخ 1/1/88 ساری و جاری بود. تا آن زمان علی دایی به دنبال مطالبات خود نبود و روش تبعیض آمیز فدراسیون باعث شکایت دایی شد. من هم قبول دارم که در شرایط کنونی که در آغاز لیگ برتر هستیم حفظ آرامش تیم بسیار مهم است و امیدوارم کمیته استیناف رای بدوی کمیته انضباطی را تایید کند. با شناختی که از دایی دارم و صحبت هایی که با او داشته ام می‌دانم دایی به دنبال مطالباتش نیست. از دایی می‌خواهم سکوت کند و در این مورد کمتر صحبت شود. البته دریافت یا عدم دریافت مطالبات به عهده خود دایی است و او در این زمینه تصمیم می‌گیرد.


*من باعث نیامدن خلعتبری نشدم
با محمدرضا خلعتبری برای پیوستن به پرسپولیس مذاکراتی انجام دادم. در ابتدای فصل علی دایی لیست بازیکنان موردنظر خود را به ما ارائه داد و در آن 3 هافبک، 2 مهاجم و یک مدافع را مدنظر گرفت. ما نیز در این راستا غلامرضا رضایی، محمد نوری و فشنگ‌چی را در اولویت کار خود قرار دادیم و اقدامات لازم برای جذب آنان را انجام دادیم.

همچنین انصاری‌فرد نیز در لیست بازیکنان دایی قرار داشت و ما مکاتباتی را با باشگاه سایپا آغاز کردیم اما باشگاه سایپا اعلام کرد ضمن پرداخت مبلغ 500 میلیون ترانسفر از مبلغ کل قرارداد انصاری‌فرد هر ساله دریافت کند. اگر باشگاه سایبا از ابتدا قصد فروش انصاری‌فرد را نداشت می‌توانست این موضوع را واضح اعلام کرد. با توجه به اینکه انصاری‌فرد بازیکن زیر 23 ساله بود ما تصمیم به جذب این بازیکن داشتیم و با شرایط باشگاه سایپا موافقت کردیم اما علی‌رغم مکاتبات انجام شده باشگاه سایپا راضی به انتقال وی نبود.

من با خلعتبری نیز جلسه محرمانه‌ای برگزار کردم و به توافق رسیدیم تا وی به پرسپولیس ملحق شود و تمام شرایط او را پذیرفتم اما با توجه به اینکه سال 86 بازیکنی مذاکراتی با باشگاه پرسپولیس انجام داد و به تیم دیگری ملحق شد من تصمیم گرفتم دنبال بازارگرمی نباشم و به همین خاطر از تمام بازیکنان تا زمانی که در اتاق من هستند تکلیف خود را مشخص کنند و اگر قصد پیوستن دارند در همین جلسه ابتدایی تصمیم بگیرند. خلعتبری نیز با من صحبت‌هایی را انجام داد و پس از اتمام جلسه به من قول داد که شنبه به باشگاه پرسپولیس می‌آید و قرارداد خود را با این تیم امضاء می‌کند. وی عنوان کرد که در داخل ایران بجز تیم پرسپولیس هیچ تیمی را انتخاب نمی‌کنم و گفت اگر در امارات و ترکیه به توافق نرسیدم به پرسپولیس ملحق خواهم شد.

وی اسم حضرت زهرا را نام برد و قسم یاد کرد که قصد پیوستن به پرسپولیس را دارد. به نظر من اگر بازیکنی قصد پیوستن به تیم دیگری را دارد نباید دنبال بازارگرمی باشد. من برای خلعتبری آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتواند در ذوب‌آهن به موفقیت دست پیدا کند.

* نام پرسپولیس باید مشخص شود

در سال 70 سهام باشگاه پرسپولیس به غفوری‌فرد واگذار شده و در سال 76 نیز نام پرسپولیس را برای برخی از باشگاه‌ها انتخاب کردند. باشگاهی با بیش از 40 سال قدمت باید نام مشخصی داشته باشد و طرفدار تکلیف خود را با تیم محبوب بداند. در همین راستا از سازمان تربیت بدنی خواهش می‌کنم این مسئله را هرچه زودتر حل کند و نام پرسپولیس را مشخص کند تا طرفدار تکلیف خود را با این تیم بداند.

* استیل‌آذین تیم دوم پرسپولیس نیست
باشگاه استیل‌آذین تیم بزرگی است و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و کار بزرگی انجام داده است اما اینکه گفته می‌شود استیل‌آذین تیم دوم پرسپولیس است صحیح نیست. استیل‌آذین تعداد زیادی از بازیکنان پرسپولیس را جذب کرده و به همین منظور از مسئولان باشگاه تشکر می‌کنم. یک باشگاه با قدمتی مثل پرسپولیس پیشکسوتان زیادی دارد که نمی‌تواند از تمامی آنها در تیم بهره ببرد اما باشگاه استیل‌آذین با به خدمت گرفتن پیشکسوتان پرسپولیس امکان امرار معاش این افراد را فراهم کرده است. این موضوع که گفته شود استیل‌آذین تیم اخراجی‌های پرسپولیس است ناصحیح است زیرا افراد دیگری بودند که در تیم‌های سایپا و شاهین فعالیت می‌کردند افرادی مثل مایلی‌کهن و استیلی.

جای تقدیر و تشکر دارد که این امکان را فراهم می‌کنند که پرسپولیسی‌ها می‌توانند در فوتبال ایران فعالیت کنند. ما با پیروانی نیز هیچگونه مشکلی نداشتیم. وی زحمات زیادی برای باشگاه کشید. در خصوص مهدوی‌کیا نیز باید بگویم که ابتدا قصد جذب او را داشتیم اما زمانی که به ایران آمد لیست باشگاه بسته شده بود و امکان جابجایی وجود نداشت. من برای تمام پرسپولیسی‌ها در هر سطحی که باشند آرزوی موفقیت می‌کنم.

* هیچ بازیکن پرسپولیس با عدم صدور کارت مواجه نشده است

این موضوع مطرح شده بود که دو بازیکن پرسپولیس با عدم صدور کارت مواجه شده‌اند اما این موضوع مربوط به کمیته رسیدگی به شکایت بازیکنان می‌شود که نسبت به رفتار آنها شکایتی وجود داشت اما پس از بررسی‌های صورت گرفته این موضوع منتفی شد و آنها می‌توانند به تیم فوتبال پرسپولیس بازگردند.

* اردوی آلمان بدون هیچ مشکلی برگزار شد
من از تمام خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست دارم اگر موضوعی را در خصوص اردوی آلمان مستند دارند به باشگاه ارائه دهند تا در خصوص آن تصمیم‌گیری صورت گیرد. در مدت زمانی که در آلمان بودم مشاهده کردم که بازیکنان با تمام توان خود تمرین می‌کردند و حتی گرمای هوا هم باعث کم‌کاری آنها نشده بود. لذا خواهشمندم که مسائل حاشیه‌ای مطرح نکنید و اگر شخصی سند و مدرکی دارد به ما ارائه دهد تا ما به ستاد منشور اخلاقی ارسال کنیم.

* برای حرفه‌ای‌تر شدن لیگ ایران به مالزی سفر خواهم کرد

فردا به همراه فتح‌الله‌زاده برای برگزاری اجلاس به مالزی سفر خواهیم کرد که کره جنوبی، ژاپن، عربستان، امارات و ازبکستان نیز جزو این اجلاس هستند. در مورد مسائل حق پخش تلویزیونی و مسائل دیگر صحبت خواهیم کرد تا خلأهای قانونی که در ایران وجود دارد از بین برود. امارات در مورد جذب تماشاگر به ورزشگاه با مشکل روبروست و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اینکه بتواند تماشاگران را از 2 هزار نفر به 5 هزار نفر برساند تلاش می‌کند تا سال 2012 اقدامات لازم را انجام دهد اما ما هم در این زمینه به امارات کمک خواهیم کرد و یک معامله دوسویه انجام خواهیم داد تا امارات نیز در بحث درآمد‌زایی به ما کمک کند.

* پرسپولیس در مورد حضور تماشاگران تابع قانون است
باشگاه پرسپولیس در مورد بازی ابتدایی خود مقابل تراکتورسازی تبریز و اختصاص دادن درصدی از ورزشگاه به تماشاگران تبریزی تابع قانون است و هر‌آنچه که سازمان لیگ و فدراسیون اعلام کند پذیرا خواهد بود. در فوتبال حرفه‌ای باید تمام تیم‌ها قوانین را انجام دهند. برای ما فرقی نمی‌کند که چند درصد را به تماشاگران تبریزی اختصاص دهیم. من به عنوان نظر شخصی خود اعلام می‌کنم که بسیار خوشحال می‌شوم با توجه به کمبود مراکز تفریحی کشور این امتیاز را برای تمام افراد قائل شویم که در ورزشگاه حضور یابند و با شور و نشاط انگیزه بازیکنان را بیشتر کنند. نمی‌توانیم اختصاصی تصمیم بگیریم و باید قوانین حرفه‌ای را اجرا کنیم.

* پرسپولیس به دنبال احداث ورزشگاه اختصاصی است

در جلسه‌ای که با فتح‌الله‌زاده و با حضور قالیباف شهردار تهران برگزار کردیم تصمیم گرفته شد به علت عدم وجود امکانات کافی برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال دو ورزشگاه 15 هزار نفری برای تمرینات این دو تیم در مناطق جنوبی تهران یعنی منطقه 18 و 19 اختصاص داده شود که یکی از این ورزشگاه‌ها به پایان رسیده و ورزشگاه دیگر نیز در حال تکمیل است. ورزشگاه درفشی فر با یک و نیم میلیارد هزینه شروع به کار کرده و فازهای اول آن تکمیل شده است تا 20 شهریور به پایان خواهد رسید. همچنین با توجه به اینکه پرسپولیس در فوتسال نیز تیم‌داری می‌کند امکانات لازم را برای این رشته نیز فراهم خواهیم کرد. باشگاه پرسپولیس در ورزشگاه درفشی فر به دنبال فراهم کردن فروشگاهی است تا لباس‌های این باشگاه ارائه شود تا افراد و طرفداران بتوانند با خریداری امکانات تبلیغی کمکی به باشگاه انجام دهند. به دنبال احداث 4 واحد در این ورزشگاه هستیم تا شرایط کامل کمپ تمرینی پرسپولیس مهیا شود و بتوانیم بدون مشکل به تمرین بپردازیم. 
 

 

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com      

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد