فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

اتهامات آقای «ف» به کمک داور افشاگر/ آن «ریو» را از کجا آوردی؟


فوتبال روز:این روزها بازار افشاگری حسابی پر رونق است. داوود رفعتی از تخلفات کمیته داوران و تغییر نتایج برخی از بازی‌ها توسط داوران پرده برداشته بود. این کمک داور بین‌المللی در صحبت‌های خود اشاره‌ به یک دلال به نام «ف» داشت که رابط تیم‌ها و داوران بود و به اصطلاح معامله را جوش می‌داد. پیش از آنکه رسانه‌ها این فرد را شناسایی و نام او را مطرح کنند آقای «ف» در مقام دفاع و پاسخگویی از خود برآمد.


آقای «ف» چه کسی است؟
محمدرضا فهیمی یا همان آقای «ف» خودش را اینگونه معرفی می‌کند: «رفعتی تصور می‌کند من پشت سرش بدگویی می‌کنم و مانع قضاوتش در فوتبال هستم در حالی که هیچ سمتی در کمیته داوران ندارم و فقط با اکثر پیشکسوتان داوری از جمله نصیرزاده، فنایی و عنایت و داوران فعال دوست هستم. شغل من آزاد است و فقط با داوران دوست هستم و داوری را یک شغل زیبا می‌دانم.»

کتکش می‌‌زنم!
ماجرای درگیری که داوود رفعتی به آن اشاره کرده بود از چه قرار است: «با داوود رفعتی در منطقه شهر زیبای تهران در حال بحث در مورد فوتبال پاک بودیم که او به من ناسزا گفت و به همین دلیل با او درگیر شدم و کتک‌کاری کردیم. اگر این بار هم رفعتی را ببینم شدیدتر از قبل کتکش می‌زنم چرا که حرف‌هایی که به من نسبت داده خیلی بد است.»

افشاگری علیه آقای افشاگر
محمدرضا فهیمی که خود مورد اتهام قرار گرفته بود حالا علیه رفعتی دست به افشاگری می‌زند: «رفعتی من را دلال خوانده است. می‌خواهم بدانم آیا مدرکی از من در این مورد دارد؟ فایل صوتی ضبط شده یا پیامکی در مورد دلالی داوری دارد؟ او در زمان دادکان در فدراسیون فوتبال دیدارهای پخش زنده زیادی را پرچم می‌زد. نمی‌دانم به دلیل نفوذش بود یا توانایی‌‌اش اما پس از دوره دادکان قضاوت‌های کمتری به او داده شد.» افشاگری به همین جا ختم نمی‌شود:‌«می‌خواهم از این کمک‌داور دو سوال بپرسم، اول اینکه چرا خودروی ریو صفر کیلومتر خود را با یک ریوی دیگر مبادله کرد؟ دومین سوال این است که در همان فصلی که سایپا قهرمان لیگ شد چرا او در دیدار سایپا و شهید قندی یزد پنالتی را دو بار تکرار کرد؟ می‌توانید مصاحبه مجید جلالی را پس از این مسابقه در مورد داوری بخوانید.» اما مورد بعدی به سوء سابقه این کمک داور برمی‌گردد: «او مدرک مهندسی کارتوگرافی خود را جعل کرد و از سوی دایره حقوقی همان دانشگاه بازداشت شد تا در نهایت با سند منزل یکی از پیشکسوتان داوری آزاد شد. او یک جاعل است.»

اختلاف با عنایت
فهیمی دلیل صحبت‌های رفعتی را اینگونه تشریح می‌کند: «رفعتی من را به عنایت وصل کرده و عنایت را به من و مدعی شده کمیته داوران با دلال‌ها ارتباط دارد، علت اصلی این امر آن است که او در این هفته های حساس ابلاغی برای داوری ندارد زیرا قضاوت‌های پراشتباهی داشته و کمیته داوران از او راضی نیست.»

رفعتی : این آقا را نمی‌شناسم
اما پاسخ داوود رفعتی به محمدرضا فهیمی هم جالب است:«نمی‌دانم او چه کسی است. در مصاحبه‌ای که انجام دادم نامی از کسی نیاوردم. ضمن اینکه از مصاحبه‌ من اشتباه برداشت شده است. من از این شخص در دادگاه شکایت می‌کنم.» اما رفعتی به سوال آقایی که نمی‌شناسد اینگونه پاسخ می‌دهد:«پنالتی را که برای سایپا در سال 84 گرفتم هیچ نقشی در جایگاه این تیم در جدول نداشت.من در سال 85 در بازی پرسپولیس و سایپا در دقایق پایانی پنالتی‌ پرسپولیس را تکرار کردم و سایپا در سال 85 و نه 84 قهرمان لیگ‌برتر شد. در آن سال عنایت رییس کمیته داوران بود و دادکان نیز در فدراسیون حضور نداشت.در مورد اتومبیل ریو هم باید بگویم من این ماشین را با وام یکی از بانک‌ها خریدم و هنوز هم در حال پرداخت اقساط آن هستم. این ماشین را به همراه مسعود مرادی که در شرکت سایپا آشنا داشت خریدم. حتی باشگاه سایپا هم می‌تواند از این شخص به دلیل اتهامی که زده شکایت کند.» رفعتی بیش از این نمی‌خواهد در این رابطه صحبت کند:«نمی‌توانم بیش از این در مورد صحبت‌هایی که کردم حرف بزنم چون به آقای عزیز محمدی و منوچهر نظری قول دادم مدرکم را در کمیته انضباطی ارایه کنم.»

کمیته داوران تکلیف رفعتی را روشن می‌کند
منوچهر نظری، عضو کمیته داوران فدراسیون از بررسی اتهامات داوود رفعتی در یک جلسه ویژه خبر می‌دهد:«زمانی که از داوری استفاده نمی‌شود و او انتقادهایی به کمیته دارد باید مسایل را در کمیته داوران بیان کند و اگر به نتیجه نرسید به نزد مقام بالاتر برود نه این که مسایل را در رسانه‌ها بیان کند. اتهاماتی که رفعتی به داوران زده بررسی خواهد شد. در یک جلسه با حضور تمام اعضا کمیته داوران بررسی و نتیجه آن به اطلاع همگان خواهد رسید.»



منبع:روزنامه گل



                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com 





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد