فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

تیم ملی، قلعه‌نویی و صعود مثل آب خوردن/شاید هم به گلویت می‌پرید؟

تیم ملی، قلعه‌نویی و صعود مثل آب خوردن/شاید هم به گلویت می‌پرید؟ 

فوتبال روز:شاید ما خیلی ساده هستیم. شاید هم با موجوداتی پیچیده سروکار داریم که نمی‌توانیم درجه پیچیدگی‌شان را درک کنیم.

 

۱- تیم ملی به جام جهانی نرفته و با آغاز این مسابقات دوباره یادمان می‌آید که چطور، به راحتی آب خوردن فرصت صعود را از دست دادیم و سپس برای توجیه به سروصورت هم چنگ زدیم. هیچکس گناه را گردن نگرفت و همه مشغول پاسکاری به یکدیگر شدند. آدم‌های موجه و غیرموجه اظهارنظر کردند ولی دلیل واقعی هیچگاه پیدا نشد. هیچگاه!
 

2- امیر قلعه‌نویی در اظهارنظری مدعی شده اگر مربی تیم ملی بود به راحتی آب خوردن راهی جام جهانی می‌شدیم. اتفاقی که با دیگری نیفتاد و حالا سرمربی سابق تیم ملی با طرح چنین ادعایی نه تنها کادر فنی قبلی را به چالش می‌کشد بلکه می‌داند زمان قابل بازگشت نیست تا درستی ادعایش قابل اثبات باشد.
او مدعی چیزی است که توسط دیگران به وقوع نپیوست. مالیات هم که ندارد پس وعده صعود در زمان ماضی را می‌دهد البته با این پیش شرط که اگر سرمربی تیم ملی بود.
 

3- وعده دادن، همان اشتباهی است که افشین قطبی نیز مرتکب شد و نتیجه‌اش را همه دیدیم. صعود نکردیم و سرخوردگی به استقبال جامعه آمد. قطبی بعد از آن جام ملت‌ها را هدف قرار داد اما خیلی سریع پشیمان شد و تصمیم گرفت موضعش را به نوعی تعدیل کند. هر چند فایده‌ای نداشت. چرا که افکار عمومی نیازمند قهرمانی است و هر چیزی به جز آن را شکست می‌داند اما امیر قلعه‌نویی در شرایطی دچار اشتباهی مشابه اشتباه قطبی می‌شود که راهی برای اثبات ادعایش وجود ندارد. حالا چه باید کرد؟ شاید منتظر است تا او را به عنوان ناجی بپذیریم و به این باور برسیم که اگر قلعه‌نویی بود اکنون داشتیم وضعیت حریفانمان در جام جهانی را سبک - سنگین می‌کردیم و رویای درخشش در آفریقای 2010 را داشتیم اما حالا و با صعود نکردن ما، لابد باید حسرت بخوریم که کاش قلعه‌نویی مربی بود و چقدر گناهکاریم که به او مسوولیت ندادیم.
 

4- باشد. قبول! ما همیشه گناهکاریم. ببخشید که شما مربی تیم ملی نبودید تا به راحتی آب خوردن راهی آفریقای جنوبی شویم. خیلی معذرت می‌خواهیم. اصلا از همه معذرت می‌ خواهیم. از دایی که برایمان موفقیت بزرگ را به ارمغان نیاورد. از قطبی هم عذر می‌خواهیم که فکر کردیم می‌توان هنوز امید صعود داشت. لطفا پوزش ما را به خاطر اطمینان به وعده خود بپذیرید. پیشاپیش از قطبی به خاطر جام ملت‌های آسیا هم معذرت می‌خواهیم. همین طور از قلعه‌نویی که آنقدر درک واقعی نداشتیم تا فشاری عمومی برای سپردن مسوولیت به او ایجاد کنیم. فرد دیگری هم مانده است؟ چرا! از کفاشیان، کمیته فنی، سازمان تربیت بدنی وقت، آدم‌های گنده فوتبال و همه کسانی که می‌توانستند کاری کنند و ترجیح دادند خیلی خودشان را اذیت نکنند صمیمانه پوزش می‌خواهیم. غلط کردیم و قول می‌دهیم دیگر فرصت‌های آب خوردن را از دست ندهیم.
 

 

منبع:روزنامه گل 

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com    

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد