فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته بیست و هفتم لیگ برتر/ پرسپولیس همچنان روی نوار برد

 

فوتبال روز:در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران تیمهای پرسپولیس،  پیکان،  سایپا ، فولاد ، استیل آذین و صبای قم حریفان خود را شکست دادند.

 

پرسپولیس2 ـ مقاومت سپاسی ۱ 

 

گل‌ها: محسن خلیلی(20)، تیاگو(45) برای پرسپولیس و موسوی(1+90) برای مقاومت
 ورزشگاه حافظیه شیراز، تماشاگر 20هزارنفر
 داور: یدالله جهان‌بازی
اخطار:منصوری، حیدری، شکوری(پرسپولیس)، کوهنورد(مقاومت) 
 
مقاومت: محمد امین صنایعی، میرهانی هاشمی، صادق کرمی، شهرام گودرزی(59 محمدمهدی نظری،81 ایمان موسوی)، سعید چاه‌جویی، سیامک کوهنورد، علی‌محمد دهقان، امین متوسل‌زاده، محمدرضا ایران‌پوریان، مهرداد کریمیان(72- محمدرضا پورمحمد)،، علی ممبینی
سرمربی: داود مهابادی
  
پرسپولیس: میثاق معمارزاده، سپهر حیدری، علیرضا محمد، شیث رضایی، محمد منصوری(46 مجتبی زارعی)، ابراهیم شکوری، تیاگو(79 آقازمانی)، عادل کلاه‌کج، کریم باقری، محسن خلیلی، هادی نوروزی(69 اشپیتیم آرفی)
سرمربی:علی دایی
  
شرح بازی:
 پرسپولیس علی دایی، در ادامه نمایش‌های موفق در لیگ این‌بار مقاومت سپاسی را قربانی کرد که در سال‌های گذشته با غلام پیروانی همیشه موی دماغ پرسپولیس بود. این تیم شیرازی اما امروز نه روی دور شانس بود و نه از برش لازم برای پیروزی بهره می‌برد. در مقابل پرسپولیس که بازی با حساب‌گری را آموخته با کنترل بازی، روی دو شوت از راه دور در همان نیمه اول تکلیف بازی را یکسره کرد و در نیمه دوم با یک نمایش تأخیری به نتیجه لازم رسید. بهترین اتفاق برای این تیم، بازگشت محسن خلیلی است که امروز می‌توانست دو گل دیگر هم به ثمر برساند. دو ضربه‌ای که امین صنایعی آن را دفع کرد و اجازه نداد شکست تیمش سنگین‌تر شود ... قرمزها حالا تیم سوم لیگ‌اند و در انتظار لغزش بالای دستی‌های اصفهانی؛ گرچه علی دایی بیش از شادی از برد باید نگران لغزش‌های گاه و بی‌گاه‌های پرسپولیس در قلب خط دفاعی باشد.
 
 شرح گل:
 1ـ0(پرسپولیس): خلیلی یک ضربه کاشته را از فاصله 25متری به زیبایی هر چه تمام‌تر به گوشه چپ دروازه‌ مقاومت زد و گل خود را با دویدن به سمت هوادران قرمز پشت نیمکت پرسپولیس جشن گرفت.
 2ـ0(پرسپولیس): تیاگو هافبک دفاعی پرسپولیس با شوتی از محوطه جریمه به راحتی گل دوم را به ثمر رساند.
2ـ1(مقاومت): ایمان موسوی در دقایق تلف شده از اشتباه معمارزاده استفاده کرد و با ضربه سری از محوطه شش قدم فاصله را کاهش داد. 
 
 اتفاق ویژه: در میان بالا و پایین‌های این مسابقه پربرخورد، در نیمه دوم زمانی که معمارزاده برای سومین بار ضربه سر متوسل‌زاده را با پنجه به کرنر فرستاد، این مهاجم دوست‌داشتنی بعد از فریادی به علامت ناکامی سمت معمارزاده رفت و دروازه‌بان پرسپولیس را بابت نمایش خوبش مورد تشویق قرار داد. 
 
ملوان ۱  استیل‌آذین ۳ 
 
گل‌ها: ، غلامی( 9 و 15)، کریمی(46)برای استیل آذین،‌ حیدری(13) برای ملوان
 ورزشگاه تختی انزلی، تماشاگر 15 هزارنفر
داور: خداداد افشاریان
اخطار: علی عشوری‌زاد، میثم خسروی، حمید شرفی(استیل آذین)، نوری،‌ ابراهیمی(ملوان انزلی)
  
ملوان انزلی: مهدی رحیم‌زاده، بابک پورغلامی، سعید سالارزاده،‌ آلن باسیچ، علیرضا رمضانی(78 آدریانو آلویز)،‌ پژمان نوری، فیلپ دسوزا، محمد رستمی، حسین ابراهیمی(62 محمد نزهتی)، محمد حیدری، مهرداد اولادی
 سرمربی: فرهاد پورغلامی 
 
استیل آذین: حمید نشاط‌جو، مهدی محمدی، کاظم برجلو، میثم خسروی(54 محمدرضا مهدوی)، علی عشوری‌زاد، حسین کعبی(53 نقی شاه‌مرادی)، امیر شاپورزاده(80 لک چیرا)، علی کریمی،‌ حامد کاویانپور، حمید شرفی، محمد غلامی سرمربی:‌ حمید استیلی 
 
شرح بازی:
 ملوان سنگین‌ترین شکست خانگی خود در را متحمل شد. استیل آذین که با شیوه تهاجمی در پانزده دقیقه ابتدایی بازی در مقابل یک گل ملوانان دو گل زد و تا پایان نیمه نخست به اداره بازی پرداخت. استیل آذین در آغاز نیمه دوم و با هوشیاری علی کریمی و ضربه کعبی به گل سوم رسید و پس از آن به دفاع پرداخت.
ملوان از دقیقه 60 به بعد بازی را کاملا به زمین استیل آذین برد و فرصت‌های متعدد تیم شمالی توسط اولادی، حیدری، نزهتی و نوری از دست رفت تا ملوان نتیجه با همان 3 بر یک در انزلی ببازد. البته در دقیقه 70 خطای شاه‌مرادی روی نزهتی در داخل محوطه 18 قدم پنالتی به نظر می‌رسد که داور بازی از آن بی‌تفاوت گذشت.
  
شرح گلها:
 1ـ0(استیل آذین): دقیقه 9 حسین کعبی از جناح راست توپ را روی دروازه ملوان فرستاد ضربه سر محمدی مدافع پیش تاخته استیل را محمد غلامی با ضربه سر به گل اول میهمان تبدیل کرد.
1ـ1(ملوان): دقیقه 13 عشوری‌زاد روی رمضانی مدافع چپ پیش تاخته ملوان مرتکب خطا شد و ضربه کاشته را پژمان نوری به داخل محوطه 18 قدم استیل آذین فرستاد مهرداد اولادی با سینه توپ را به محمد حیدری سپرد و ضربه سنگین حیدری به تساوی گل ملوان تبدیل شد.
 2ـ1(استیل آذین): دقیقه 15شاپورزاده از جناح راست توپ را از روی دروازه‌ ملوان ارسال کرد رحیم‌زاده سنگربان تیم میزبان توپ را برگرداند و محمد غلامی در ریباند گل دوم خود و استیل آذین را زد.
 3ـ1(استیل آذین): دقیقه 46 پاس عالی علی کریمی از میانه میدان به حسین کعبی رسید و او با ضربه‌ای چیپ توپ را از بالای سر رحیم‌زاده دروازه‌بان ملوان عبور داد و استیل آذین را سه بر یک پیش انداخت.
  
اتفاق ویژه: محمد غلامی مهاجم اسبق ملوان که دو گل اول استیل آذین را زد زیر پیراهن استیل پیراهن ملوان را پوشیده بود و پس از اینکه گل را زد به سمت تماشاگران رفت و پیراهن ملوان به آنها نشان داد و به شدت مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت. مهرداد اولادی مهاجم سابق پرسپولیس نیز که در ملوان بازی می‌کرد زیر پیراهن ملوان پیراهن قرمز پرسپولیس را پوشیده بود.
قبل از بازی حشمت مهاجرانی و غفور جهانی در ورزشگاه تختی انزلی پس از سال‌ها همدیگر را دیدند و به یاد نخست صعود ایران به جام جهانی افتادند در سال 1978 که حشمت مهاجرانی سرمربی تیم ملی ایران بود تیم ملی ایران با گل غفور جهانی به جام جهانی راه یافته بود.
 
پیکان ۳  استقلال اهواز ۱ 
 
گل‌ها:‌ پوراسدالله(26)، دقیقی(59)، عباس‌فرد(79) برای پیکان، شریفات(29) برای استقلال اهواز
ورزشگاه شهیدرجایی قزوین، تماشاگر500 نفر داور: مسعود مرادی
 
 استقلال اهواز: نادر غبیشاوی، عبدالله توحیدی‌مهر، جواد رزاقی، حسین ماهینی(82 امین شریفی)، خیرالله ویسی، مصطفی بیژنی، جاسم صادقی، رضا معقولی(74 افشین کمایی)، اسماعیل شریفات(77 عبدالهادی خنی‌فر)، محمد فعال، میلاد میداودی  
سرمربی: خداداد عزیزی
 
 پیکان: مسعود غلامعلی‌زاد، حسین معمار، لوییز کارلوس، روح‌الله سلطانی، حمید هدایتی، علی قربانی، محمدرضا طهماسبی، محمود پوراسدالله(86 جهانگیر عسگری)، ایمان رزاقی‌راد(90 امیرمیربزرگی)، سعید دقیقی، علیرضا عباسفرد(84 علی سلمانی)
 سرمربی: حمید درخشان 
 
شرح گل‌ها:
 1ـ0(پیکان): در دقیقه 25 پاس رو به بیرون عباسفرد در محوطه شش قدم به محمود پوراسدالله رسید که این بازیکن با ضربه زمینی دروازه استقلال اهواز را باز کرد.
1ـ1(استقلا ل اهواز): در دقیقه 26 اسماعیل شریفات با شوت زمینی خود از پشت محوطه 18 قدم بازی را به تساوی کشیده شد.
2ـ1(پیکان): در دقیقه 60 شوت سعید دقیقی دور از دستان دروازه‌بان استقلال اهواز در قعر دروازه آبی‌های اهوازی جای گرفت.
3ـ1(پیکان): در دقیقه 79 علیرضا عباسفرد با یک ضربه چیپ توپ را از بالای دستان نادر غبیشاوی وارد دروازه‌ استقلال اهواز نمود. 
 
اتفاق ویژه: استقلال اهواز که زمانی با برد مقابل پرسپولیس در عرش سیر می‌کرد با وجود استفاده از کادرفنی جدید باز هم ناموفق بود. حالا شاگردان عزیزی در رده هفدهم جدول حضور دارند و تنها یک معجزه می‌تواند آنها را از سقوط نجات دهد.  
 
 
راه آهن ۰  پاس ۰ 
 
ورزشگاه راه آهن، تماشاگر 1500نفر
 داور: سعید بخشی‌زاده
اخطار: میرآبی، کوشکی(راه آهن)، سیف‌پناهی(پاس)
 
 راه‌آهن: مسعود همامی،‌ محسن میرآبی، ابراهیم کریمی، حسین کوشکی، ابوذر رحیمی، حسین پاشایی، محمود آمنه(61 کمال کامیابی)، عیسی ترائوره(61فرید عابدی)، میلاد زنیدپور، مجید باجلان، ایمان حیدری(80 مجید نورمحمدی)
سرمربی: مهدی تارتار
 
 پاس: سوشا مکانی، ساشا کلونیجا، مجید حیدری، پویا سیف‌پناهی، همت عابدی‌نژاد، یدالله اکبری، روزبه شاه‌علیدوست، هادی رمضانی(81 آرتور پریگاریان)، وریا غفوری، صابر میرقربانی، هادی اصغری
سرمربی: اصغر مدیرروستا 
  
اتفاق ویژه: راه‌ آهنی‌ها باز هم به قضاوت داور اعتراض داشتند. مهدی تارتار عقیده داشت که مدافع پاس در دقیقه 90 روی فرید عابدی مرتکب خطا شده است ولی داور از گرفتن یک پنالتی به سود راه آهن خودداری کرده است . همچنین راه آهن در چند دقیقه پایانی به دلیل استفاده از هر 3 تعویض خود و مصدومیت ابراهیم کریمی 10 نفره بازی کرد.   
 
سایپا ۱  تراکتورسازی تبریز ۰ 
 
گل: امین منوچهری(71) برای سایپا
 ورزشگاه انقلاب کرج، تماشاگر19 هزارنفر
 داور: ‌البرز حاجی‌پور
اخطار: ابراهیم صادقی، سیدامین منوچهری(سایپا)، مهرزاد پولادی(تراکتورسازی)
 
 سایپا: وحید شیخ‌ویسی، رضا محمودی، مرتضی ابراهیمی، مجید ایوبی، داریوش یزدانی، امید شریفی‌نسب، مهدی خیری، ابراهیم صادقی، سعید یوسف‌زاده، سیدامین منوچهری، کریم انصاری‌فر
 سرمربی:‌ محمد مایلی‌کهن 
 
تراکتورسازی:‌مهدی ثابتی، علیرضا میرشفیعیان، الو تراوره، مصطفی اکرامی، مجتبی ترشی، مهدی کیانی، علیرضا دلیلی، مهرزاد پولادی(74اسماعیل قروی)، فرهاد خیرخواه، محمد ابراهیمی، امیر محبی(60 کرارار جاسم محمد)
 سرمربی: فراز کمالوند 
 
شرح گل: 1ـ0(سایپا): سانتر از سمت راست توسط ابراهیم صادقی با ضربه سر سید امین منوچهری تبدیل به گل سایپا شده است. 
 
اتفاق ویژه: در دقیقه 58 برق ورزشگاه قطع شد و بیش از 10 دقیقه برق برگشت و در دقیقه 78 به علت بارش شدید باران در ورزشگاه انقلاب کرج داور بازی تشخیص داد که باید بازی متوقف گردد اما با اعتراض سرمربی سایپا پس از کم شدن بارش بازی ادامه پیدا کرده است.
 
 
شاهین بوشهر ۰  صبای قم  ۱ 
 
گل: محسن بیاتی نیا (38) برای صبا
ورزشگاه :شهید بهشتی بوشهر
تماشاگر: حدود4 هزار نفر
داور: نوید مظفری
  
شاهین بوشهر: مجتبی روشنگر،ساندی، مهدی کیانی (88- حبیب هوشیار)، محمد احمدپوری، بهادرعبدی، عبدالله کرمی، ناصر شکرون، محسن حمیدی، مهدی نوری، محسن ایران نژاد و جمال حق شناس
سرمربی: محمود یاوری
  
صبای قم: مهدی واعظی، جابر انصاری (80- محمد همرنگ)، سهراب بختیاری زاده،علی لطیفی، مرتضی اسدی، امیرحسین فشنگچی ( 69-کلمنتینو)، حمید فرزانه، ابوالفضل حاجی زاده، داود حقی (80- محمد نوری)، مرتضی کاشی، محسن بیاتی نیا. سرمربی: رسول کربکندی
  
شرح بازی: بازی دو تیم بیشتر در میانه میدان جریان داشت و هیچ یک برتری آن چنانی بر یکدیگر نداشتند و می توان گفت که صبا با اتکا به تجربه بیشتر بازیکنانش توانست برنده این بازی شود. بازیکنان شاهین روز خوبی را پشت سر نگذاشتند و موقعیت های اندک آنها هم با واکنش های خوب واعظی و بی دقتی مهاجمانشان از بین رفت. غیبت ایوان پتروویچ بسیار در ترکیب شاهین به چشم آمد وباعث ضعف شاهینی ها در میانه میدان شده بود.
  
شرح گل
( صفر- یک) صبا: فرار فشنگچی از سمت چپ توپ را به بیاتی نیا رساند و او با یک شوت سنگین تک گل تیمش را به ثمر رساند.
  
 اتفاق ویژه: هواداران بوشهری بسیار به داوری نوید مظفری اعتراض داشتند و در طول نیمه دوم با فریاد های داور دقت کن از او می خواستند تصمیمات بهتری را اتخاذ کند.

 
فولاد خوزستان ۱  ابومسلم مشهد  ۰ 
 
(56)گل: سعید رمضانی)
 ورزشگاه : تختی اهواز ،تماشاگران: حدود 2 هزار نفر
 داور: سعید مظفری زاده
اخطار:میثم حاجیان از ابومسلم و جواد شیرزاد و بارتولوویچ از فولاد 
 
فولاد خوزستان: حسین آشنا، جلال کاملی مفرد، جابا مجیری، جوادشیرزاد، علی حمودی، سیامک سرلک ( مجید خدامرادی)، سعید رمضانی، نادر احمدی (58- بارتولوویچ)، بختیار رحمانی ( آرش افشین)، کریم شاهوردی، غلامرضا رضایی
 سرمربی: مجید جلالی
 
 ابومسلم مشهد: مجید غلامی، داود سید عباسی، وحید عسگری، میثم حاجیان، ابراهیم لوینیان، فرشاد بهادرانی، سعید خانی (61- داود دانش دوست)، علی حقدوست، امجد شکوه مقام ( مصطفی شهرکی)، محمد حسن رجب زاده ( یونس شاکری)، جراردو جونیور
سرمربی: پرویز مظلومی 
 
شرح بازی:
 جدال تیم هایی که دغدغه سقوط را به هر شکل حس می کردند با یک گل به سود فولاد به پایان رسید. با این نتیجه بقای فولاد به همان مقداری مسجل شد که سقوط ابومسلم. دو تیم موقعیت های گل روی دروازه ها داشتند اما این فولاد بود که بهتر از موقعیتش استفاده کرد و با همین یک گل توانست خودش را برای جشن صعود آماده کند. 
 
شرح گل
 ( یک- صفر) فولاد: حرکت سعید رمضانی از چپ با دریبل دو مدافع ابومسلم همراه شد تا خود او با یک ضربه بغل پای آرام توپ را وارد دروازه کند.
  
 اتفاق ویژه: فولاد از هفته شانزدهم که در فولادشهر اصفهان مقابل ذوب‌آهن با یک گل شکست خورد، دیگر شکستی را متحمل نشدو رکورد شکست ناپذیری خود را به 11 هفته رساند. این تیم در 11 هفته اخیر صاحب 5 پیروزی و 6 تساوی شده است. 
 
 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com    

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد