فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

ازبکستان اولین مسافر قطر‌‌ شد


دنیای فوتبال:تیم ملی فوتبال ازبکستان با پیروزی در سومین دیدار خود مقابل مالزی 9 امتیازی شد و اولین مسافر جام ملت‌های آسیا 2011 لقب گرفت.

مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا شب گذشته با برگزاری 6 دیدار در مناطق مختلف این قاره پیگیری شد.


گروه 1:
بحرین با 4 گل یمن را مغلوب کرد و جایگاه محکمی در جدول گروه 1 انتخابی جام ملت های آسیا 2011 بدست آورد. بحرین علیرغم حذف از جام جهانی 2011 با گل‌های اسماعیل عبدول لطیف در دقیقه 20، عبدالله فتادی در دقیقه 29، حسین سلمان‌ماکی در دقیقه 63، عارف تابت بازیکن تیم یمن ( گل به خودی) در دقیقه 75 توانست برد پرگل را جشن بگیرد.
ژاپن نیز در سومین دیدار مرحله انتخابی جام ملت های آسیا توانست با نتیجه 4 بر صفر هنگ کنگ را مغلوب کند. ماکوتو هاسبه در دقیقه 32، هیساتو ساتو در دقیقه 75، شونسوکه ناکامورا در دقیقه 84 و شینیجی اوکازاکی در دقیقه 90 گل‌های ژاپن را در این بازی به ثمر رساندند.
ژاپن با این نتیجه ژاپن از سه بازی صاحب 9 امتیاز شده و در بالای جدول گروه یک قرار گرفته است.
در این گروه بحرین با 2 بازی و 6 امتیاز در رده دوم است. یمن 3 امتیازی از 2 بازی در جای سوم قرار دارد و هنگ کنگ با 4 بازی و بدون امتیاز در قعر جدول این گروه جای گرفته است.

گروه 3:
تیم ازبکستان در سومین دیدار خود در کوالالامپور مالزی توانست تیم میزبان را با نتیجه 3 بر یک مغلوب کند و با 9 امتیاز نام خود را به عنوان اولین تیم راه‌یافته به جام ملت های آسیا 2011 مطرح کند.
برای ازبکستان انور غفوروف در دقیقه 33، بخودیر نسیموف در دقیقه 59 و تیمور کاپادزه در دقیقه 74 گلزنی کردند و تک گل مالزی را بدرول بختیار در دقیقه 73 به ثمر رساند.
به این ترتیب ازبکستان بالاتر از امارات و مالزی قرار گرفت و بلیت حضور در جام ملت های آسیا 2011 را بدست آورد.
از گروه سه و از بین 3 تیم حاضر 2 تیم شانس صعود به قطر را دارند. مالزی علیرغم 3 شکست هنوز شانس صعود را دارد. در این گروه امارات با 3 و مالزی بدون امتیاز در رده دوم و سوم قرار دارند.

گروه 4:
سوریه با تساوی بدون گل برابر ویتنام 10 نفره شانس بیشتری برای صعود از گروه پیدا کرد. شنبه شب سوریه که در هیچکدام از بازی‌های قبلی خود بازنده نشده است بعد از 3 برد، به تساوی رسید تا با 10 امتیاز در بالای جدول گروه 4 قرار بگیرد.
تیم کویت نیز در خانه اندونزی توانست به تساوی یک بر یک دست یابد. در این دیدار، احمد عجب در دقیقه 72 برای کویت و بودی سودارسونو در دقیقه 45 برای اندونزی گلزنی کردند. اندونزی از دقیقه 47 به دنبال اخراج ایسمد سوفان، کا را 10 نفره دنبال کرد.
صعود سوریه هنوز قطعی نشده است اما آنها در مقایسه با چین 6 امتیازی، ویتنام چهار امتیازی و لبنان که بدون امتیاز در ته جدول قرار دارد شانس خیلی بیشتری دارند.
ویتنام با این تساوی در وضعیت بدی قرار گرفته و برای صعود باید از 2 بازی بعدی خود حداکثر امتیاز را بدست آورد.

گروه 5:
سنگاپور باخت شنبه شب را تلافی کرد و شب‌گذشته در خانه با برد 1 بر صفر برابر تایلند، پیروز تک بازی گروه 5 شد. در این مسابقه تک گل سنگاپور را الکساندر دوریچ در دقیقه 38 به ثمر رساند.
در بازی روز شنبه انتخابی جام ملت‌ها تایلند 3 بر1 سنگاپور در بانکوک به پیروزی رسیده بود که سنگاپور با برد شب گذشته، باخت در خانه تایلند را جبران کرد.
در گروه پنجم ایران با 7 امتیاز در جایگاه اول است و سنگاپور با 6 امتیاز در جای دوم قرار دارد. تایلند 5 امتیازی در جای سوم و اردن تنها با یک امتیاز در ته جدول این گروه قرار گرفته است.

مرحله انتخابی جام ملت های آسیا 2011 قطر در پنج گروه برگزار می شود و دو تیم برتر هر گروه به مرحله نهایی صعود می کنند.
سه تیم برتر جام ملت های آسیا 2007 عراق، عربستان و کره جنوبی، قطر میزبان و دو قهرمان بازی های چلنج کاپ آسیا از دیگر تیم های حاضر در مرحله نهایی این بازیها هستند. هند در سال 2008 به قهرمانی چلنج کاپ رسید. 
 

 منبع: خبرگزاری فارس

                                    لطفا در خصوص این خبر نظر دهید    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد