فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نتایج روز اول هفته سیزدهم لیگ برتر/ پرسپولیس از سد سایپا گذشت

پرسپولیس   از سد سایپا گذشت  - دنیای فوتبال 

دنیای فوتبال:پرسپولیس سرانجام بعد از دو تساوی پیروزی شیرینی مقابل سایپا یه دست آورد گرچه نمایش این تیم به هیچ وچه راضی کننده نبود

پرسپولیس با 2 گل از سد سایپا گذشت 

 گل‌ها: مجتبی زارعی (12) و وسلی(32)
 داور: سعید مظفری
 تماشاچی: 30 هزارنفر
 پرسپولیس: میثاق معمارزاده(46 علیرضا حقیقی)، مجتبی شیری(68،نبی باقری ها)، شیث رضایی، سپهر حیدری، حمیدرضا علی‌عسگر، تیاگو(77،حسین بادامکی)، وسلی، عادل کلاه‌کج، حوار ملامحمد، میثم بائو، مجتبی زارعی
 سرمربی: زلاتکو کرانچار
  

سایپا: ابراهیم میرزاپور، داریوش یزدانی، مرتضی ابراهیمی،‌ مجید ایوبی، سیدعلی حسینی، جواد آشتیانی، سعید بیگی(65شریفی نسب)، ابراهیم صادقی، مهدی خیری(85 ناصر اذر کیوان )، امین منوچهری(66زضاخالقی فر)، کریم انصاری‌فرد
 سرمربی: محمد مایلی‌کهن
 

شرح بازی :در روزی که پرسپولیس به اندازه دیدارهای قبلِی‌اش خوب نبود و با کیفیت بازی نکرد،‌ به لطف دو گل زودهنگام و نمایش دور از انتظار سایپا ، در نیمه دوم بازی را کنترل کرد و با وجود دفاع چند لایه و خلق نکردن یک موقعیت جدی روی دروازه سایپا به سه امتیاز بازی رسید تا بعد از دو تساوی طعم پیروزی را در تهران بچشند و جایگاه خود را در جدول بهتر کند. کرانچار امروز هم در خط هافبک تیمش تغییراتی داده بود. او برای اولین بار از زوج کلاه‌کج و تیاگو استفاده کرد که البته چندان هم خوب نبودند. غیبت هادی نوروزی بعد از چند هفته هم از نکات مهم ترکیب پرسپولیس محسوب می‌شد. زلاتکو در این بازی به حسین بادامکی چند دقیقه بازی داد و محسن خلیلی هم بعد از چند هفته سکونشینی روی نیمکت آمد.
  

شرح گل‌ها:
 (1ـ0 پرسپولیس):شوت زارعی بعد از برخورد به پای مدافع سایپا کمانه کرد و به گل غلتید.
(2ـ0پرسپولیس): یک،‌ دوی وسلی و حوار ملامحمد،‌ بازیکن برزیلی را با میرزاپور تک به تک کرد و گل دوم پرسپولیس با بغل پای او رقم خورد.

اتفاق ویژه:تشویق علی کریمی در شرایطی که پرسپولیس 2-0 جلو بود ، نکته عجیبی بود. 
 

 پیروزی استیل‌آذین مقابل سپاهان در روز اخراج کریمی و توره 

گل: امیرشاپورزاده (52)ورزشگاه  فولادشهر، تماشاگر: 8 هزارنفر 
داور: محسن قهرمانی- علیرضا یزدانی- سعید علی نژادیان
 اخطار: علی کریمی، میثم خسروی( استیل آذین) آل نعمه(سپاهان)
 اخراج: ابراهیم توره(سپاهان )- علی کریمی(استیل آذین) 
 

سپاهان :مهدی رحمتی، محسن بنگر، جلال حسینی، مهدی جعفرپور( 55- آرماندو سا)، احمد آل نعمه(76- فرزاد حاتمی)، شاهین خیری، مهدی کریمیان، احمد جمشیدیان، بهمن طهماسبی(46- احسان حاج صفی)، عمادرضا، ابراهیم توره. 
 

استیل آذین :علی نظرمحمدی( 46- حمید نجات جو)، علی عشوری زاد، مهدی رحمتی، لک چیدا، کاظم برجلو- امیرشاپورزاده( 53- رضا نورورزی)، حامد کاویانپور، محمدرضا مهدوی، میثم خسروی، علی کریمی، محمد غلامی( 72- محمد اسماعیل نظر) 
 

نگاه کلی : ایویچ در مورد بازی ایران مقابل یوگسلاوی در جام جهانی 98 به بازیکنان ایران گفت: اگر 12 بار با این تیم بازی کنید 11 بار می بازید و یک بار شانس برد داری. می خواهم این تک بازی همین دیدار باشد. در تعریف فنی دیدار سپاهان و استیل آذین هم می شود چنین تعبیری را به کار برد، وقتی سپاهان با وجود برتر مطلق میدان بودن و با وجود خلق موقعیتهای بسیار زیاد گل در تبدیل این موقعیتها به گل تیمی کاملاً ناتوان نشان می داد. شاید اگر بازی سپاهان با استیل 10 بار دیگر هم تکرار شود این نتیجه تکرار نشود. این یک بازی پربرخورد و البته تماشایی بود که در نهایت با خوش شانسی استیل آذین به سود این تیم به پایان رسید تا سپاهان رویای صدرنشینی را از کف بدهد. 
 

شرح  گل
(1-0،استیل آذین):
سانتر محمد غلامی با دفع ناقص مدافعین سپاهان به موقعیتی طلایی برای شاپورزاده تبدیل شد. امیر قدر موقعیت خود را با ضربه ای به جهت مخالف دروازه سپاهان خیلی خوب دانست.
اتفاق ویژه: بازیکنان سابق پرسپولیس که در این فصل پیراهن سپاهان و استیل آذین را بر تن دارند در دقایق پایانی بازی اخراج شدند. ابراهیم توره روز بسیار بدی را داشت ولی بر خلاف او کریمی چهره موفقی به نمایش گذاشت.  

 

تراکتورسازی با یک گل ابومسلم را بدرقه کرد 

گل: محمدنصرتی (82)
 تماشاچی : بیش از 55 هزار نفر،‌ داور: مسعود مرادی
 اخطار: سعید عبدالله ‌پور، فرشاد بهادرانی(ابومسلم)
 اخراج: فرشاد بهادرانی
 

 تراکتور سازی: حسن رودباریان، محمد نصرتی، مصطفی اکرامی، مجتبی ترشیز، علی میرشفیعیان، مهدی کیانی، پیمنتا، مهرداد پولادی(86 علیرضا جلیلی)، امیر محبی، فرهاد خیرخواه(70 کرار جاسم)، محمد ابراهیمی(70 اولروم)
سرمربی: فراز کمالوند
 

 ابومسلم: مجید غلامی، محمدرضا ناصحی، عبدالجبار مومونی، فرشاد بهادرانی، سعید عبدالله‌پور، ابراهیم لوینیان(67 رجب‌زاده)، علی حق‌دوست، سعید خانی،‌امجد شکوه مقام، محمدرضا خرسندنیا، جراردو(75 یونس شکوری)
مربی: اصغر جانداری 
 

شرح گل :
(1-0): سانتر مصطفی اکرامی به تیر دو با ضربه سر محمد نصرتی به گل پیروزی بخش تراکتور تبدیل شد.
اتفاق ویژه: اعتراض تماشاگران تراکتور به علی کریمی نمود زیادی داشت. آنها با شعار تراکتور قهرمان،‌قربانی داوران و تشویق مسعود مرادی داور بازی او را به قضاوت خوب تشویق کردند که همین اتفاق هم افتاد. 

 

شکست خانگی راه‌آهن مقابل شاهین بوشهر 


 گلها: حیدری (45)برای راه آهن و پتروویچ (17) و عبدی (78)برای شاهین
داور: نوید مظفری،
تماشاچی :1000 نفر
 اخطار:ترائوره(راه آهن)
 

 راه آهن:فرشید کریمی ، رضانورمحمدی ، ابراهیم کریمی ، حامد نورمحمدی (46صالح سدیر)، محسن زاهدی ، حسین پاشایی ، محمود آمنه(54مجید نورمحمدی)، میلادزنیدپور ، عیسی ترائوره ، ایمان حیدری (64، محمد زینو)
 سرمربی : ارنی برندتس 
 

شاهین:مجتبی روشنگر ، عبدالرضابازیاری ، جمال حق شناس ، مهدی کیانی ، بهادر عبدی ، عبدالله کرمی ، ایوان پتروویچ (80 محسن ایران نژاد) مهدی نوری ، اوباساندی (94سلیمان پناهی) عباس پورخسروانی ، محمد احمدپوری (65ناصرشکرون)
سرمربی :محمودیاوری 
 

گلها:
 (1-0،شاهین)
:پتروویچ با شوتی از پشت محوطه جریمه دروازه راه آهن را بازکرد.  

(1-1،راه اهن):پاشایی از تجربه خود استفاده کرد و در حالیکه هنوز مدافعان شاهین منتظر سوت داور بودند ، با پاسی رو به جلو حیدری را در موقعیت تک به تک قرار داد تا این بازیکن بوشهری بازی را به تساوی بکشاند.
 (2-1،شاهین):بهادر عبدی بازیکن سابق پرسپولیس که تغییر پست داده بود در شلوغی محوطه جریمه با ضربه ای دقیق دروازه راهآهن را بازکرد.
 اتفاق ویژه:محمودیاوری که در دوبازی به پایان فصل از راه آهن اخراج شد ، با این برد انتقام شیرینی از مسئولان تیم سابقش گرفت. البته قبل از شروع بازی انصاری فرد با اهدای لوح یادبود از وی تجلیل کرد اما....  

 

ملوان بازی باخته را با پیروزی به پایان رساند 

گلها:آلوز (62)، رافخایی(69)برای ملوان و رجب زاده(33)برای مس
 داور:‌ رحیم مهرپیشه، ورزشگاه تختی انزلی، تماشاچی: 10 هزارنفر
 اخطار: هادی تأمینی، محمد نزهتی(ملوان)، جیوانی، مسعود زارعی، ابوالقاسم دهنوی(مس) 
 

ملوان: مهدی رحیم‌زاده، هادی تأمینی، بابک پورغلامی، علیرضا رمضانی،‌ مهران جعفری(46 محمد نزهتی)، دسوزا، پژمان نوری، محمد حیدری(55 ابوالحسن جعفری)، حسین ابراهیمی، سیدجلال رافخایی(80 آلن باسیچ)، آدریانو آلوز
 سرمربی: محمد احمدزاده
  

مس: سامان صفا، پیروز قربانی،‌مارسیو جیوانی، مجتبی انصافی(76 فراز فاطمی)، امیرحسین یوسفی، مسعود زارعی، فرزاد حسین‌خانی، ابوالقاسم دهنوی، مهدی رجب‌زاده،پائلو زالدرون(68 روح‌الله بیگدلی)‌، ادینیو
سرمربی: پرویز مظلومی
  

شرح گل‌ها:
 (1ـ0 مس): اشتباه رافخایی در دفع توپ ادینیو را صاحب توپ کرد وپاس این بازیکن به رجب‌زاده،  و ضربه فنی رجب‌زاده باعث گل اول شد.
 (1ـ1ملوان) : رافخایی در میانه میدان صاحب توپ شد و با یک فرار 40 متری از مدافعین مس گذشت ولی با خطای جیوانی متوقف شد تا یک پنالتی برای ملوان به دست بیاید و آدریانو آلوز پنالتی زن این روزهای ملوان بازی را به تساوی بکشاند.
 (2ـ1 ملوان): پاس تو در نوری به نزهتی،‌ در نهایت رافخایی را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن با یک بغل پا از محوطه 6 قدم،‌گل پیروزی را به ثمر رساند.
اتفاق ویژه: جلال رافخایی بعد از سه فصل دوباره در پست مدافع پوششی امتحان شد. پستی که فوتبالش را در بزرگسالان ملوان با آن آغاز کرده است. اما در نیمه دوم وقتی احمدزاده او را به جای همیشگی‌اش برگرداند،‌ ورق بازی به سود ملوان برگشت. 
 

  

                                      لطفا درخصوص این خبر نظر دهید  

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد