فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

گمانه‌زنی‌هایی برای فهرست مازاد پرسپولیس

پرسپولیس - دنیای فوتبال 

دنیای فوتبال:حبیب کاشانی چند روز پس از گرفتن حکم سرپرستی باشگاه پرسپولیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد که تنی چند از نفرات مازاد این تیم برای به دست آوردن فرصت جهت بازی، در نیم فصل به صورت قرضی به تیم‌های دیگر واگذار خواهند شد و با نزدیک شدن به تعطیلات نیم‌فصل از هم اکنون گمانه‌زنی‌ها برای مشخص شدن نفرات خروجی پرسپولیس شروع شده است.

به طور مشخص برخی از نفرات قرمزپوشان پایتخت با توجه به سابقه و نام و آوازه خود از شرایط فعلی و عدم کسب فرصت بازی به صورت ثابت دلخور هستند و در مصاحبه‌های خود به کنایه و در لفافه از تمایل برای رفتن به تیمی دیگر صحبت به میان آورده‌اند. محسن خلیلی، حسین بادامکی و نبی‌ا... باقری‌ها جزو این دسته از نفرات هستند ضمن اینکه بدون تردید امثال محمد پروین هم گرچه نارضایتی خود را علنی ابراز نکرده‌اند ولی در صف ناراضیان و متقاضیان جدایی در صورت تداوم سکونشینی قرار دارند.
نگاهی به مجموعه پرتعداد بازیکنان پرسپولیس نشان می‌دهد که قرمزها و برخی پست‌ها با ترافیک شدید و در معدود پست‌هایی هم با کمبودهای آشکار در ترکیب خود مواجه هستند. در حال حاضر با وجود نوروزی، آرفی، خلیلی، وسلی، زارعی، حلافی و صغیری پرسپولیس در نوک حمله ترافیک دارد یا با حضور بائو، شیری، حوار، باقری، پروین و بادامکی در نقش هافبک‌های تهاجمی‌اش هم نیروی مازاد دارد ولی در نقطه مقابل این تیم فقط دو هافبک دفاعی تخصصی به نام کلاه‌کج و آقازمانی دارد و با توجه به علاقه کرانیکار به سیستم 1-3-2-4 حضور این تعداد هافبک دفاعی برای یک دوره لیگ 34 هفته‌ای اصلا مناسب نیست. آن هم در حالی که برای چهار پست جلوتر یعنی سه هافبک تهاجمی و یک مهاجم 13 نفر در فهرست پرسپولیس دیده می‌شوند.
به هرحال در این شرایط و طبق گفته کاشانی تنی چند از نیروهای مازاد پرسپولیس راهی تیم‌های دیگر خواهند شد اما قرمزها یک مورد ویژه هم برای نیم فصل دارند و آن هم جذب علی کریمی است که با توجه به اظهارنظر اخیر هدایتی مبنی بر تمایل به این کار تقریبا مسجل به نظر می‌رسد. حالا پرسپولیسی‌ها باید برای جذب کریمی معاوضه بازیکن با استیل‌آذین داشته باشند و باید دید که تیم فعلی جادوگر روی کدامیک از قرمزها دست خواهد گذاشت. به صورت طبیعی و روی کاغذ علی کریمی در شرایط فعلی با هیچ بازیکنی قابل قیاس نیست و پر بیراه نیست اگر باشگاه استیل‌آذین برای جبران جای خالی کریمی و برطرف کردن نقاط ضعف خود دست روی دو یا چند بازیکن پرسپولیس بگذارد.
تا پیش از این و با توجه به ضعف دروازه‌بان‌های استیل‌آذین صحبت از علیرضا حقیقی بود ولی دو مشکل در این راه وجود دارد، اول اینکه خود علیرضا هم گلر چندان مطمئنی نیست و در ثانی پرسپولیس به جز معمارزاده فقط حقیقی را با تجربه حضور در سطح اول فوتبال ایرانی در فهرست نفراتش دارد و اصلا شرط عقل نیست که این تیم بخواهد این نیم فصل را فقط با معمارزاده سپری کند. گزینه‌های بعدی می‌توانند محسن خلیلی و حسین بادامکی باشند که هر دو نفر در زمان حضور استیلی به عنوان مربی پرسپولیس جزو خوب‌های این تیم بودند و همیشه فیکس بودند، ضمن اینکه مهدی شیری هم با توجه به اینکه هم پست کریمی محسوب می‌شود می‌تواند مورد توجه استیل‌آذین باشد و باید دید که کرانیکار با جدایی کدامیک از این نفرات موافقت می‌کند.
البته گزینه‌های دیگری هم برای قرض دادن به تیم‌های دیگر وجود دارد، از جمله سعید حلافی که به زعم درخشش در تورنمنت امارات در ترافیک خط حمله پرسپولیس گیر کرده و حالا فولاد را که با دو مهاجم رباط پاره کرده دست به گریبان است، خواهان خود می‌بیند. در عین حال ابراهیم شکوری مدافع فصل قبل پیام هم به‌رغم توانایی‌های خود هنوز نتوانسته به ترکیب پرسپولیس راه پیدا کند و می‌تواند برای تیم‌هایی چون تراکتورسازی، مس و ابومسلم که با کمبود عناصر دفاعی دست به گریبان هستند گزینه خوبی برای جذب در نیم فصل باشد. محمد پروین هم مسلما می‌‌تواند در تعطیلات نیم فصل مشتریان دست به نقد زیادی داشته باشد و نبی‌ا... باقری‌ها هم دست کمی از او ندارد ولی به هر حال هنوز زود است در این مورد بحث زیادی انجام شود چون فرصتی تقریبا یک ماهه با پنج بازی دیگر تا نیم فصل باقی‌مانده و معلوم نیست که تا آن موقع اصلا حبیب کاشانی سرپرست باشگاه یا کرانیکار سرمربی این تیم بمانند. اگر عمر مدیریت و مربیگری آنها تا آن زمان کفاف داد منتظر تغییر در جمع نفرات پرسپولیس باشید وگرنه... 

 

 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد