فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

قرعه کشی رقابتهای پلی آف در اروپا

جام جهانی 2010 - دنیای فوتبال
دنیای فوتبال:رویداد مهم فوتبالی دنیا در دوشنبه آینده، 19 اکتبر، در مقر فیفا در زوریخ اتفاق خواهد افتاد جائی که نگاه ها متوجه هشت تیم اروپائی خواهد بود که به رقابت های پلی آف برای صعود به مرحله نهائی جام جهانی 2010 افریقای جنوبی، راه یافته اند. بازی های آنان به صورت رفت و برگشت در روزهای 14 و 18 نوامبر انجام خواهد شد. این هشت تیم اروپائی در رقابت هائی مهم برای دست یابی به چهار جای باقی مانده در مرحله نهائی 2010 به دیدار یکدیگر خواهند رفت.

فرانسه ،

تیم دوم جام جهانی 2006 آلمان، که به دنبال سیزدهمین حضور خود در این رویداد می باشد، مصمم است که بلیط خود را برای افریقای جنوبی از راه فرعی پلی آف رزرو کند. فرانسه مجبور شد که در گروه هفت رقابت ها پشت سر تیم خیره کننده صربستان قرار بگیرد.

روسیه ،

تیم حاضر در نیمه نهائی یورو 2008، دومین سنگین وزن قاره است که روز دوشنبه در کلاه قرعه کشی قرار می گیرد. آنها که تا به حال 9 بار به مرحله نهائی جام جهانی راه یافته اند و بهترین جایگاه آنان چهارمی 1966 انگلستان بوده است، به خاطر شکست خانگی و خارج از خانه در برابر آلمان نتوانستند در صدر گروه 4 قرار بگیرند.

جمهوری ایرلند،

آنها تا به حال سه بار در مرحله نهائی جام جهانی حضور یافته اند که آخرین آن 2002 کره/ژاپن بود. با مربی گری ایتالیائی افسانه ای، جیووانی تراپاتونی، و بازیکنانی مانند جان اوشیع از منچستر یونایتد و رابی کین از تاتنهام اسپورز، آنها از رزرو جا در افریقای جنوبی کاملا مطمئن هستند.

بوسنی و هرزگوین،

آنها تیم شگفتی ساز گروه 5 بودند زیرا به راحتی ترکیه و بلژیک را متوقف نموده تا بعد از تیم صعود کننده یعنی اسپانیای به ظاهر شکست ناپذیر، در مکان دوم گروه قرار بگیرند. بوسنیائی ها جای خود را در میان هشت تیم امیدوار به صعود مدیون خط فوروارد قدرتمندشان هستند یعنی زوج ایدن زکو و وداد ایبیسویچ که توسط بازیسازی به نام ژزدان میسیمویک حمایت می شوند. همچنین آنها تنها تیمی از این گروه هشت تائی هستند که هنوز به مرحله نهائی جام جهانی فیفا صعود نکرده اند.

اوکراین،

با سابقه ترین تیم در رسیدن به یک تورنمنت مهم از راه پلی آف اوکراین است. این تیم اروپای شرقی به همراه ستاره اشان یعنی آندری شوچنکو، در گذشته بارها در همین مرحله به عنوان تیم دوم از تیم صعود کننده عقب ماندند، در سال 1997 پس از کرواسی و در 2001 پس از آلمان برای رقابت های مقدماتی جام جهانی و در سال 1999 پس از اسلوونی برای رسیدن به یورو، تا اینکه بالاخره در رقابت های جهانی سال 2006 توانستند مکانی را برای خود رزرو کنند.

پرتغال،

بازیکن سال فیفا کریستیانو رونالدو و هم تیمی هایش به دنبال شروعی ضعیف در مسابقات به تدریج شکل خود را پیدا کردند و در نهایت بعد از دانمارک در مکان دوم گروه خود قرار گرفتند. پرتغالی ها که در مرحله نهائی جام جهانی سال 2006 به مقام چهارم و پیشتر در جام جهانی 1966 مقام سوم جهان را به دست آورده اند، اکنون باید برای پنجمین حضور خود در بزرگ ترین رویداد ورزشی جهان به مرحله حذفی بروند.

یونان،

قهرمانان یورو 2004 و مربی آلمانی کهنه کارشان اتو رهاگل نیز ناگزیرند به دنبال قرار گرفتن در مکان دوم گروه 2 پس از سوئیس، برای صعود به مرحله نهائی به چانه زنی بپردازند. بلیط سفر به جام جهانی فقط دومین حضور یونانی ها در آنجا خواهد بود. تنها حضور آنها در گذشته جام جهانی 1994 امریکا بود.

اسلوونی،

و آخر اسلوونی است که در نیمه نوامبر برای صعود رقابت خواهد کرد. مهاجم آنها میلیوژ نواکوویچ و هم تیمی هایش به دنبال دومین حضورشان در مرحله نهائی پس از صعود پر هیجان قبلی اشان به 2002 کره/ژاپن که در مرحله پلی آف بر رومانی پیروز شدند، می باشند.

روز دوشنبه منتظر پوشش خبری قرعه کشی بازی های پلی آف در مقر فیفا باشید.  

 

 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد