فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

مقدماتی جام‌جهانی/ صعود ایتالیا،آلمان،دانمارک،سوئیس و صربستان


دنیای فوتبال: تیم های ملی فوتبال ایتالیا،‌ آلمان، دانمارک، سوئیس و صربستان به مرحله نهایی جام جهانی 2010 راه یافتند.

شنبه شب در ادامه مسابقات مقدماتی این پیکارها ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی جهان با کسب تساوی خارج از خانه برابر ایرلند مجوز صعود دریافت کرد.
ایتالیا که در رقابت‌های جام جهانی 2006 به مقام قهرمانی رسید، شنبه شب در دقایق 8 و 87 توسط ویلان و سن‌لدگر دروازه‌اش باز شد؛ اما در دقیقه 26 توسط کامورانسی و 90 جیلاردینو به گل رسید.
ایتالیا با این نتیجه در گروه هشتم صاحب 21 امتیاز شد و مجوز صعود گرفت. پس از این تیم ایرلند به رهبری جیووانی تراپاتونی با 17 امتیاز مسافر بازی‌های پلی‌آف(حذفی) شد.
در دیداری دیگر آلمان‌ در ورزشگاه لوژینکی مسکو مقابل روسیه قرار گرفت و با تک گل دقیقه 35 میروسلاو کلوزه، میزبان خود را شکست داد و با 25 امتیاز به عنوان تیم نخست گروه شناخته شدند. روسیه نیز با 21 امتیاز به بازی پلی‌آف رفت.
تیم دانمارک در کپنهاگ با گل دقیقه 78 کریستان پولسن بر سوئد غلبه کرد تا در گروه اول مقدماتی جام جهانی با 21 امتیاز، مجوز صعود را دریافت کند. در این گروه پرتغال، سوئد و مجارستان با 16، 15 و 13 امتیاز در آخرین سری از این پیکارها، برای کسب مجوز بازی در پلی‌اف با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
در گروه دوم نیز تیم سوئیس که در زمین لوگزامبورگ حضور یافته بود،‌با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید تا با 30 امتیاز تیم اول گروه شود. ضمن این که یونان،‌ رژیم اشغالگرقدس و لتونی بر سر سهمیه حضور در دیدار پلی‌آف رقابت می کنند.
در گروه هفتم صربستان با نتیجه 5 بر صفر مقابل رومانی در خانه خوش درخشید. زیکیچ 37، پانتلیچ50، کوزمانویچ78، یانوویچ87 و 90 برای صربستان گل زدند. در این گروه صربستان 22 امتیازی و راهی جام جهانی شد؛ اما فرانسه با 18 امتیاز برای دیدارهای پلی‌آف برگزیده شد.
در گروه سوم تیم اسلواکی 2 بر صفر مغلوب اسلوونی شد تا تکلیف صعود از این گروه به روز آخر کشیده شود.
دراین گروه اسلواک‌ها با وجود باخت 19 امتیاز دارند و در صدر هستند. تیم های اسلوونی، جمهوری چک و ایرلند شمالی به ترتیب با 17، 15، 14 امتیاز در رده های دوم تا چهارم هستند.

سایر نتایج ثبت شده به این شرح است:
فنلاند 2- ولز یک
بلاروس 4- قزاقستان صفر
ارمنستان یک- اسپانیا 2
استونی صفر- بوسنی هرزگوین 2
اوکراین یک- انگلیس صفر
قبرس 4- بلغارستان یک
مونته‌نگرو 2- گرجستان یک
لیختن اشتاین صفر- آذربایجان 2
چک 2- لهستان صفر
یونان 5- لتونی 2
اتریش 2- لیتوانی یک
بلژیک 2- ترکیه صفر
رژیم اشغالگر قدس 3- مولداوی یک
فرانسه 5- جزایر فارو صفر

قبلا تیم های اسپانیا از گروه پنجم، انگلیس از گروه ششم و هلند از گروه نهم مجوز صعود دریافت کردند. ضمن اینکه شب گذشته بوسنی‌هرزگوین از گروه پنجم برای دیدارهای پلی‌آف برگزیده شد.
آخرین سری از مرحله مقدماتی قاره اروپا چهارشنبه شب هفته جاری انجام می شود. 
 

 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد