فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

برخی از مربیان جوان لب‌هایشان را بیخودی روی نیمکت تکان می‌دهند


دنیای فوتبال:نمی‌دانم چرا برخی از این مربیان جوان سریع تسبیح و قرآن دست می‌گیرند و روی نیمکت ذکر می‌خوانند. باور کنید بعضی از اینها الکی لب‌هایشان را تکان می‌دهند. آخر بازی جلوی یکی از اینها را بگیرید و به او بگویید یک سوره از قرآن را بخواند، اگر توانست؟ اینها تظاهر می‌کنند. مگر ما به یاد خدا نیستیم؟

درست شنیدید. این جمله‌ای از ناصر ابراهیمی است که با اعتماد به نفس کامل از شباهت خود با فرگوسن می‌گوید. وقتی برایش توضیح می‌دهی ناصر‌خان می‌دانی فرگوسن چندتا قهرمانی در جزیره به دست آورده، فوری کاپ‌های قهرمانی که با پرسپولیس کسب کرده و بازیکنان بزرگی که در ابتدا شاگردش بودند را به رخت می‌کشد و دوباره می‌گوید درست شنیدید؛ من از فرگوسن هیچ چیز کم ندارم. او از اینکه در گروه مربیان سنتی قرارش می‌دهند شاکی است و می‌گوید من و محمود یاوری مربیانی هستیم که بیشترین کلاس‌های فیفا را گذراندیم؛ حالا به ما می‌گویند سنتی. به هر حال ناصر ابراهیمی هنوز اعتقاد دارد چیزهای تازه‌ای می‌‌تواند به فوتبال ایران هدیه دهد.



ناصر ابراهیمی با این سن و سال بهتر نیست از دنیای فوتبال در جایگاه سرمربیگری خداحافظی کند و در جاهای دیگر به فوتبال ایران خدمت کند?


اصلا حرف شما را قبول ندارم. مگر ناصر ابراهیمی با فرگوسن چه فرقی دارد. مگر فرگوسن بهتر از ناصر ابراهیمی در سطح خودش مربیگری می‌کند؟ من تا پنج سال دیگر می‌خواهم در دنیای مربیگری بمانم.



اما ناصرخان می‌دانید فرگوسن در این چند سال چند قهرمانی به دست آورده؟ آیا ناصر ابراهیمی از این نظر هم مانند فرگوسن است؟

چرا که نه؛ من هم در پرسپولیس چندبار قهرمان ایران شدم و توانستم برای پرسپولیس افتخار کسب کنم. اکثر این بازیکنان بزرگ را که می‌بینید همه از شاگردهای خودم بودند. شاید شما فکر کنید ناصر ابراهیمی کهنه شده اما من بهتر مربیگری را بلدم یا این جوانانی که از زمین فوتبال یک‌راست آمدند و مربی شدند.



منظورتان از مربیان جوان، پیروانی، منصوریان، گل‌محمدی و... بقیه است؟

ببین من اسم هیچ‌کس را صراحتا نمی‌گویم ولی هیچ‌کدام از این جوانان مربی‌های خوبی نیستند. اینها به علت اینکه روزی بازیکن ملی بودند حالا سرمربی شده‌اند و میلیون‌ها تومان پول می‌گیرند و هیچ کاری برای تیم خود نمی‌کنند.



به هر حال زمانی باید نسل مربیان عوض بشود و جوانان بیایند؛ قبول ندارید؟

بله، قبول دارم، اما با این روش که تا بازیکنی را کنار گذاشتند، زود لباس سرمربیگری و کت و شلوار بپوشد و ادکلن و عطر بزند، موافق نیستم. اینها از مربیگری فقط کت و شلوار پوشیدن را یاد گرفته‌اند و در کنار زمین به فکر تیپ و قیافه خود هستند.



ناصر ابراهیمی دیگر چه انتقادی از مربیان جوان حال حاضر فوتبال دارد؟

نمی‌دانم چرا برخی از این مربیان جوان سریع تسبیح و قرآن دست می‌گیرند و روی نیمکت ذکر می‌خوانند. باور کنید بعضی از اینها الکی لب‌هایشان را تکان می‌دهند. آخر بازی جلوی یکی از اینها را بگیرید و به او بگویید یک سوره از قرآن را بخواند، اگر توانست؟ اینها تظاهر می‌کنند. مگر ما به یاد خدا نیستیم؟ کدام مربی قدیمی را سراغ دارید روی نیمکت تسبیح و قرآن در دست بگیرد و دائم ذکر بگوید. با این کارها کسی تیمش پیروز میدان نمی‌شود. اینها استعداد مربیگری ندارند و از مربیگری فقط پول گرفتن را خوب بلدند.



ناصر ابراهیمی را هرکس بخواهد نقد کند، او را به عنوان یک مربی منتقد می‌شناسد. چرا؟

قبول دارم. چون ناصر ابراهیمی حرف حق را می‌زند. چرا هیچ وقت از ناصر ابراهیمی در برنامه‌های ورزشی دعوت نمی‌شود؟ چون ناصر ابراهیمی با هیچکس تعارف ندارد و حرف حق را بدون کم و کاست می‌زند.



آقای ابراهیمی گریزی می‌زنیم به پرسپولیس. نظرتان در مورد تیم سابقتان چیست؟

نمی‌دانم آقایان به دنبال چه چیزی هستند. اگر قهرمانی می‌خواستند که من و علی پروین برایشان می‌آوردیم. وینگادا را آوردند که چی بشه؟ فقط پول گرفت و رفت. حالا هم کرانچار را آوردند که پرسپولیس را قهرمان کند؟ شما پرسپولیس دوره پروین و ابراهیمی را با این دوران مقایسه کنید. ببینید کدام قوی‌تر بوده؟



آیا اگر از ناصر ابراهیمی بخواهند سرمربی تیم ملی شود، قبول می‌کنید؟

نه. بنویسید ناصر ابراهیمی وقتی خیلی از این مربیان به دنیا نیامده بودند، شش سال مداوم مربی تیم ملی بوده و همه مراحل مربیگری را طی کرده و به نیمکت تیم ملی چشم ندارد.



ناصرخان کار کدام مربیان حال حاضر فوتبال ایران را می‌پسندد؟

مجید جلالی و امیر قلعه‌نویی. بقیه خیلی مانده تا مربی بشوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد