فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

به بهانه از دست دادن ستاره‌های پرسپولیس

 

دنیای فوتبال:پرسپولیس، بازیکنان زیادی از دست داده است. گروهی این وضعیت پرسپولیس را عاملی برای سقوط این تیم می‌دانند در حالیکه به نظر می‌رسد، صرفا جدایی نفراتی مثل مهدی‌ واعظی، ابراهیم‌توره، پژمان نوری، علیرضا نیکبخت و... نمی‌تواند عاملی برای ناکامی تیم فوتبال پرسپولیس عنوان شود. پرسپولیس در مقاطع مختلف، بارها و بارها نشان داده است که بدون بسیاری از ستارگان خود هم می‌تواند نمونه‌های تیمی موفقی را داشته باشد:

1- در سال 1354، پرسپولیس فصل را بدون شمار بسیاری از ستارگان خود آغاز کرد. در ترکیب پرسپولیس سال 54، جعفر کاشانی، هادی طاووسی، بیوک وطنخواه، محراب شاهرخی، حسین کلانی و مسیح مسیح‌نیا حضور نداشتند. پرسپولیس در غیاب این نفرات از وجود چند جوان مثل ذوالفقارنسب، دادکان و زادمهر که همگی بعدها دکتر شدند استفاده کرد. پرسپولیس با این تیم جوان در کمال تعجب همگان موفق شد عنوان قهرمانی مسابقات لیگ را به دست آورد.
2- در سال 1366، پرسپولیس تمام ستارگان درجه اول خود را از دست داد. پنجعلی، درخشان، ناصر محمدخانی و شاهرخ بیانی، ستارگان درجه اول و ملی‌پوش نخبه تیم فوتبال پرسپولیس بودند اما بدون این ستارگان پرسپولیس جوانانی مثل نعیم‌آبادی، کرمانی، عاشوری و... را جذب کرد.
همین پرسپولیسی که از آن حرف زده می‌شود پرافتخارترین سال عمر فوتبالش را طی کرد و با سه قهرمانی در تهران، جام حذفی کشور و حذفی تهران قهرمان شد.
3- در سال 1368، پرسپولیس معتبر سال‌های 65، 66 و 67 برای کسب چهارمین عنوان قهرمانی خود در مسابقات فوتبال باشگاه‌های تهران می‌جنگید. سرخپوشان در این سال نفراتی مثل کریم باوی، فرشاد پیوس و مرتضی کرمانی را از دست داده بودند، با این حال، پرسپولیس بار دیگر موفق و سرحال ظاهر شد و در مسابقات باشگاه‌‌های تهران برای چهارمین بار صاحب عنوان قهرمانی شد. پرسپولیس به قهرمانی در چنین شرایطی عادت کرده بود.
4- در سال 1378، پرسپولیس تغییرات زیادی را نسبت به پرسپولیس 77 داشت. مهدوی‌کیا به آلمان رفته بود. علی کریمی محروم شده بود. احمدرضا عابدزاده هنوز مصدوم بود و... با این حال تیم فوتبال پرسپولیس تهران موفق شد در این سال به عنوان قهرمان لیگ دست یابد و قهرمانی خود را به چهار قهرمانی در پنج دوره آخر مسابقات لیگ برساند.
5- در سال 1380 هم در لیگ اول حرفه‌ای، اوضاع ناهنجار بود. عابدزاده، ادموند بزیک و... از تیم اخراج شده بودند، با این حال پرسپولیس در سال 1378 موفق شد در مسابقات لیگ نهم آزادگان به قهرمانی برسد. علی کریمی هنوز مصدوم بود و بسیاری از ستارگان تیم هم از این تیم جدا شده بودند.
6- اما آخرین بار این اتفاق در سال 1386 افتاد و کعبی و معدنچی از پرسپولیس جدا شده بودند و پرسپولیس روزگار خوبی نداشت و ناخوش احوال بود، به‌رغم این شرایط پرسپولیس 86، بدون دنیزلی که او هم به وطنش برگشته بود در مسابقات فوتبال لیگ هفتم به عنوان قهرمانی رسید. پرسپولیس این قهرمانی را بعد از شش سال در مسابقات فوتبال لیگ کشور به دست می‌آورد و با این قهرمانی به تاریخ ملحق می‌شد. 

 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 2 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 16 تیر 1388 ساعت 16:55 http://nonan.ir/

سلام.

خیلی خوبه که شما برای سایتتون یک سیستم ارتباط با ما داشته باشید.

می تونید این رو به طور رایگان از نونان دریافت کنید:

http://nonan.ir/?page=cs

ربولی حسن کور یکشنبه 21 تیر 1388 ساعت 13:32 http://rezasr2.persianblog.ir

در حال حاضر مهمترین مشکل پرسپولیس نداشتن سرمربیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد