فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

قطبی: شاید مربیان دیگر همین 5 امتیاز را هم نمی‌گرفتند


دنیای فوتبال: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: شاید اگر هر مربی دیگری جای من بود همین 5 امتیاز را هم نمی‌توانست کسب کند.

نشست مطبوعاتی افشین قطبی امروز ساعت 14 در فدراسیون فوتبال برگزار شد.سرمربی تیم ملی ایران با لباس مشکی و با چهر‌ه‌ای غمناک کنفرانس خبری خود را برگزار کرد. وی قبل از شروع پرسش و پاسخ خبرنگاران با حالتی گریه‌کنان درگذشت خانم خدادادی؛ یکی از بستگانش را که در روز بازی با کره جنوبی فوت کرده بود اعلام کرد.
قطبی در این زمینه گفت: من واقعا از این اتفاق ناگوار ناراحتم. خانم خدادادی درس قرآن می‌داد و دوران کودکی ام مرا نزد خود نگه داشته بود و به همین دلیل است که ابراز ناراحتی می‌کنم.
وی درباره اتفاق‌های اخیر رخ داده برای تیم ملی عنوان کرد: من به این تیم ملی، به این فدراسیون، به تمام بازیکنان، کادر فنی، تدارکات و گروه پزشکی افتخار می‌کنم. در شش هفته گذشته همه آنها نهایت انرژی خود را برای موفقیت تیم ملی گذاشتند تا ما به جام جهانی صعود کنیم و تا 9 دقیقه پایانی با کره جنوبی ما فاصله‌ای با آفریقای جنوبی نداشتیم. واقعا هر ثانیه از اول تا آخر احساسم این بود که ما کیفیت لازم برای صعود به جام جهانی را داریم. من مسئولیت این ناکامی را می‌پذیرم و از تک تک مردم عذرخواهی می کنم و دست مردم ایران را می‌بوسم.
قطبی ادامه داد: همه تمرکز و انرژی که در وجدان همه ما این بود که در سه بازی گذشته پیروز شویم. هرچه خدا به من توانایی داده بود در آن مسابقات گذاشتم و به کاری که کردم افتخار می‌کنم اما دوباره از اینکه به جام جهانی نرفتیم عذرخواهی می‌کنم.
قطبی گفت: در پایان هر مسابقه روبروی تلویزیون نشستن و راجع به مسابقات حرف زدن کار ساده‌ای است اما واقعیت این است که در 11روز ما سه مسابقه حساس برگزار و 40 ساعت پرواز کردیم اما در همه ثانیه‌های این سفرهایمان نهایت تلاش خود را گذاشتیم تا مردم خوشحال شوند.
این مربی افزود: این عشق مردم است که باعث شده ما شب‌ها نخوابیم. هنوز هم همه ثانیه‌ها را مرور می‌کنم و فکر کنم تا آخر عمرمان را نیز آن 9 دقیقه را دوباره مرور خواهیم کرد. مهم این است که ما در سه بازی ایران مثل شیر جنگید تا به جام جهانی برود که متاسفانه این هدف محقق نشد.
وی خاطرنشان کرد:‌اختلاف ما با تیم‌های بزرگ را به سادگی می‌توان مشاهده کرد. کره جنوبی ستاره‌اش در بهترین تیم دنیا بازی می‌کند و تجربه حضور در فینال لیگ قهرمانان را دارد در حالی که لژیونر‌های ایران در تیم‌های خارجی فقط برای نجات تیمشان بازی می‌کنند و برخی نیز نیمکت نشین هستند.
این مربی یادآور شد: در مسابقه‌ای که با کره داشتیم همین نفرات ما تا آخرین دقیقه پیروز بودند که با حرکت استثنایی پارک جی سونگ بازی به تساوی کشیده شد. از رسانه‌ها و کارشناسان خواهش می‌کنم که با شفافیت عقیده داده و منطقی صحبت کنند. اگر ما کمی از قبل از صحبت کردن فکر کنیم حرف هایمان متفاوت خواهد شد چون سه بازی تیم ملی نشان داد که کیفیت بین المللی داریم. از کاپیتان تیم ملی مهدی مهدوی کیا تا احسان حاجی صفی جوان ترین بازیکن که همه انرژیشان را برای تیم ملی گذاشتند تشکر می‌کنم.
قطبی گفت: در هر سه بازی من بهترین ترکیب را به میدان فرستادم و بازیکنانی که بیشترین تجربه داشتند روانه میدان کردم.چون انتظارات و استرس در آن سه مسابقه خیلی بالا بود به همین دلیل نفرات با تجربه را به میدان فرستادم. عده ای انتقاد دارند که چرا من کسانی که در لیگ بهتر بودند را به میدان نفرستادم یا اینکه چرا بازیکنان جوان را کمتر به بازی گرفتم اما این تجربه من بود. دو بازی مهم در خارج از خانه که خیلی مهم بودند فرصت ریسک را از من گرفته بودند به همین دلیل مهره‌های با تجربه را به میدان فرستادم. اگر فرصت بیشتر بود حتما از جوانترها نیز استفاده می‌کردم.
سرمربی تیم ملی اظهار داشت: عده‌ای به من می‌گویند که چرا در دقایق پایانی مقابل کره جنوبی بازی را نبستی؟ باید تاکید کنم که من تجربه حضور در دو جام جهانی و یک جام ملت ها را دارم و به خوبی کیفیت کره جنوبی را می‌شناسم. در جام جهانی 2002 تیم ملی ایتالیا یک بر صفر از کره جنوبی پیش افتاد اما در نیمه دوم سیستم این تیم دفاعی شد و اجازه داد بازیکنان کره بیشتر حمله کنند. در پایان کره بازی را به تساوی یک بر یک رساند و در وقت‌های اضافه با زدن گل دوم تیم ملی ایتالیا را از جام جهانی حذف کرد.
قطبی تصریح کرد: در جام جهانی 2006 نیز تیم ملی فرانسه در دیدار با کره جنوبی در حالی که می‌توانست در نیمه اول سه گل بز ند اما با یک گل 45 دقیقه نخست را برد. با شروع نیمه دوم فرانسوی‌ها دفاعی کار کردند و همین عقب نشینی عاملی شد که پارک جی سونگ در دقیقه 85 آن گل را وارد دروازه فرانسه کند.
صحبت کردن بعد از بازی خیلی ساده است اما من با قدرت می‌گویم هر کاری که انجام دادیم طبق تجربه، منطق و فکر بود. ما زمانی که یک بر صفر پیش افتاده بودیم حتی فرصت به ثمر رساندن گل دوم را نیز داشتیم اما اگر در فوتبال از موقعیت ها استفاده نشود شکست خواهیم خورد.
این مربی ادامه داد: نمی‌خواستم بعد از یک گل دفاعی بازی کنیم. به همین دلیل با سه مهاجم به کارمان ادامه می دادیم اما با توجه به خلاقیت بالای پارک جی سونگ گل مساوی وارد دروازه ما شد. همیشه دوست داشتم تیم ملی ایران را به جام جهانی راه یابد حتی بعد از تساوی نیز این امید را داشتم اگر بازی کره شمالی و عربستان نتیجه دیگری رقم می‌خورد همچنان می‌توانستیم برای صعود به جام جهانی امیدوار باشیم.
قطبی با اشاره به توافق نسبی خود با فدراسیون فوتبال اظهار داشت: آینده برای تیم ملی ایران روشن است فدراسیون ایران از من برنامه 4 ساله خواسته و من آن را با همه جزئیات در اختیار مسئولان قرار دادم. برنامه ای طرح ریزی کردم که پیشرفت فوتبال ایران را رقم خواهد خورد و حتما با اجرایی شدن این برنامه تیم ملی ایران به جام جهانی 2014 صعود کرده و به مرحله دوم خواهد رسید و با استناد به این برنامه ایران می‌تواند سال ها قهرمان آسیا شود.
قطبی درباره علت ترک اردو از سوی عده‌ای از بازیکنان دعوت متعدد از بازیکنان پاسخ داد: من نظری راجع به گذشته ندارم. وقتی هدایت تیم ملی را پذیرفتم وظیفه‌ام این بود که به جام جهانی برویم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکردم. حالا باید به آینده نگاه کنیم اگر چه من از سازمانی که به تیم آوردم به آن افتخار می‌کنم. مردم ایران خیلی باهوش هستند و می‌دانند که در سه بازی مهم 5 امتیاز گرفتیم و فقط یک گل خوردیم.
وی اضافه کرد: اگر تیمی بخواهد به جام جهانی برود در 8 بازی مقدماتی نباید در دیدارهای خانگی بازنده باشد. کره جنوبی 24 مسابقه است که بازنده نبوده است اما جایگاه ایران را نگاه کنید. استقلال که قهرمان ایران است در لیگ قهرمانان آسیا چند گل زده است؟ این تیم در چند مسابقه برنده شده است؟ من دوباره اعلام می‌کنم که مسئولیت نرفتن ایران را به جام جهانی را می‌پذیرم. می‌دانستم که از سه مسابقه 7 امتیاز بگیریم اما 5 امتیاز کسب کردیم اما لطفا شفاف صحبت کنید. در شرایط فعلی کدام مهاجم در سطح بین‌المللی است. من 44 بازیکن را به اردو بردم چون می‌خواستم آرامش را به تیم ملی برگردانم و نشان دهم که درهای تیم ملی به روی بازیکنان باز است. با توجه به درگیری برخی ملی پوشان در مسابقات باشگاهی نمی‌توانستم با شش بازیکن اردو را شروع کنم و به نظرم نفرات دعوت شده پاسخ مثبت را به من د ادند اگر چه در کار تیمی سرعت بالایی نداشتیم و کمی هم بدشانس بودیم. به غیر از من هر مربی دیگری اگر سرمربی تیم ملی می شد شاید نمی‌توانست این 5 امتیازی که من به دست آوردم را کسب کند.
وی درباره ترک اردو از سوی بعضی بازیکنان گفت: سه نفر بودند که به دلیل نظرات مختلف شاید خستگی و شاید علاقه‌ نداشتن به رقابت اردو را ترک کردند اما واقعا وارد این موضوع نشدم چون اگر بازیکن قلبش با تیم ملی نباشد این مشکل ما نیست بلکه مشکل بازیکن است. برخی بازیکنان مصدوم بودند که اردو را ترک کردند. من با دعوت از نفرات به جام جهانی فکر می‌کردند مثلا معمارزاده را دعوت کردم چون به آینده تمرکز داشتم. تفکر من با مربیان ایرانی فرق دارد چون نوع تجربه و آموزش های من با آنها متفاوت بوده و در مورد عملکردم باید بازیکنان ومردم قضاوت کنند.
قطبی در پاسخ به این سئوال که چرا در این بازی مهم از آشپز ایرانی استفاده نکردیم و برخی بازیکنان با مشکل تغذیه روبرو شدند گفت: من دو سال در همان هتلی که تیم ملی حضور داشت زندگی کردم و غذای بین‌المللی دارد. علاوه بر این بازیکنانی که در خارج از کشور بازی می‌کنند غذاهای ایرانی نمی‌خورند اما خوب بازی می‌کنند. بنابراین نبود آشپز تاثیری در نتیجه تیم ملی نداشت. ما با فدراسیون صحبت کردیم که پول مردم بی دلیل استفاده نکنیم و تشخیص دادیم که لزومی برای بردن آشپز ایرانی ندارد.
سرمربی سابق پرسپولیس راجع به برنامه‌های 4 ساله‌اش به فدراسیون و ضمانت اجرایی آن عنوان کرد: زمانی که سرمربی تیم ملی ایران شدم فضا منفی بود مردم و رسانه‌ها ناامید بودند اما زمانی که می‌خواهید کار بزرگی انجام دهید باید فضا را مثبت کنید و من همیشه این کار را خواهم کرد. هدف من رسیدن به جام جهانی بود و در آن وضعیت نمی‌توانستم همه را ناامید کنم. باید از حالا به آینده و جام جهانی 2014 نگاه کنیم. باید ارتباط بین تیم‌های ملی از رده‌های پایه تا بزرگسالان بسیار هماهنگ و نزدیک باشد. نفرات جوانی که برای آینده انتخاب می‌شوند باید تست بدنی و پزشکی بدهند باید از تکنولوژی نهایت استفاده را ببریم و سعی کنیم روابط باشگاه‌ها و تیم ملی را درست کنیم. با این برنامه کیفیت همکاری بیشتر خواهد شد و ضمانت موفقیت ایران را بالا خواهد برد. 
افشین قطبی در ادامه نشست خبری خود در مورد مچ‌بندهای سبز و پاداش بازیکنان که به گفته کفاشیان تمرکز را از بازیکنان گرفت؛ عنوان کرد: زیاد نمی‌خواهم در مورد آن صحبت کنم. من مچ‌بندهای سبز را دیدم و به تندی درباره آن صحبت کردم. وقتی از بازیکنان پرسیدم آنها گفتند این نذر است و به مسائل دینی ما مربوط می‌شود و همیشه آن را انجام داده‌ایم. در مورد تمرکز بازیکنان هم باید بگویم همه دیدند که آنها برابر کره جنوبی تمام تلاششان را به کار گرفتند تا بازی خوبی انجام دهند.
وی در مورد استفاده از بازیکنان با تجربه گفت: هر کسی که سرمربی تیم ملی ایران شود باید نسل جدیدی به فوتبال اضافه کند تا این بازیکنان جدید به جام جهانی 2014 بروند. ما از چند بازیکن با تجربه برای جام ملت های 2011 استفاده خواهیم کرد اما باید به فکر 4 سال آینده تیم ملی هم باشیم. من اگر زمان داشتم از بازیکنان جوان‌تر در مقطع کنونی استفاده می‌کردم اما با توجه به اینکه سه مسابقه بیشتر در پیش نبود که دو مسابقه آن در خارج از خانه برگزار می‌شد استفاده از بازیکنان باتجربه بسیار مهم بود.
این مربی یادآور شد: فدراسیون کره جنوبی از من، پیم وربیک و هو جونگ‌مو نظرخواهی کرد و گفت چگونه باید در جام جهانی 2006 موفق شویم که ما نظراتمان را گفتیم و کره با بازیکنان زیر 25 سال خود سرمایه گذاری کرد و اکنون ثمره آن سرمایه گذاری را می‌بیند. اکنون فقط 3 بازیکن با جربه در کره حضور دارند و بقیه بازیکنان جوان باانگیزه و پرانرژی هستند. تیم ایران نیز باید این کار را انجام دهد. فدراسیون، رسانه‌ها و بازیکنان باید با هم تعامل داشته باشند و فضای جدیدی به تیم ملی تزریق شود. من با تیم ملی ایران 5 امتیاز کسب کردم که این 5 امتیاز کافی نبود اما مثبت بود.
قطبی در مورد نقاط ضعف فوتبال ایران گفت: اگر بخواهیم راجع به تمامی موارد صحبت کنیم باید چند روز در این مورد حرف بزنم اما باید با استفاده از افراد با تجربه‌ای که در ساختن تیم ملی تجربه کافی دارند برنامه‌ریزی‌ها انجام شود و با کمک تمامی بازیکنان، مربیان و باشگاه‌ها چارچوبی درست کنیم که مثبت باشد. فضای فوتبال ایران اکنون منفی و سیاسی است. این فضا باید مثبت‌ شود و همه اهالی فوتبال با کمک یکدیگر باعث پیشرفت فوتبال ایران شوند. خیلی از واقعیت‌ها را نمی‌شود گفت و خیلی ها را هم به آنها نمی‌پردازیم اما من فکر می‌کنم تمام کسانی که در این اتاق نشسته‌اند عاشق ایران هستند و همه دوست دارند تیم ملی به جام جهانی برود و حتی قهرمان جهان شود. همه این عشق را داریم ضمن آنکه توانایی و کیفیت بازیکنانمان هم چنین اجازه‌ای به ما می‌دهد. باید آموزش، امکانات و برنامه‌ریزی درستی در ورزش داشته باشیم. اگر فوتبال ایران دارای شخصیت بین‌المللی شود این شخصیت به تمام فوتبال ایران کمک می‌کند.
وی با اشاره به توانایی‌های پارک ‌جی ‌سونگ؛ بازیکن کره جنوبی گفت: وقتی این بازیکن از منچستریونایتد به رختکن تیم کره می‌آید فضای رختکن را بهتر می‌کند. او با یک نگاهی که به بازیکنان کره می‌کند روحیه آنها را بهتر می‌کند. من او را می‌شناسم و رشد او را دیده‌ام. پارک همواره دوست دارد پیشرفت کند و جایگاه بهتری در فوتبال داشته باشد اما برخی از بازیکنان ما با حضور در استقلال و پرسپولیس و یا درخشش در یک باشگاه کوچک اروپایی ارضا می‌شوند. با پولی که می‌گیرند و یا محبوب می‌شوند؛ این سقف برایشان کافی است.
قطبی ادامه داد: مربیان ما نیز آرزویشان حضور در استقلال و پرسپولیس و تیم ملی است و این را برای خود کافی می‌دانند اما برخی مربیان دوست دارند سرمربی رئال مادرید شوند و یا با منچستر قهرمان اروپا شوند.
سرمربی اسبق پرسپولیس با اشاره به انگیزه برخی از بازیکنان ایرانی تاکید کرد: ما در ایران بازیکنانی مانند هادی عقیلی داریم که می‌خواهند بهتر شوند یا دروازه بانی مانند مهدی رحمتی داریم که می‌خواهد بهترین دروازه‌بان جهان شود. باید آنها را کمک کنیم تا پیشرفت کنند. همه باید به جوانان ایرانی کمک کنیم. ما باید با هدف، برنامه‌ریزی و قدم به قدم کمک کنیم تا فوتبال ایران را به ثبت بین‌المللی برسانیم.
سرمربی تیم ملی اظهار داشت: هدف کره جنوبی این بود که بدون باخت به جام جهانی برود. این تیم پیش از دیدار با ایران در 23 بازی شکست نخورده بود بنابراین شکست دادن کره جنوبی آن هم در خانه کار بسیار مشکلی است. آنها غرور، تجربه و سرسختی بسیاری دارند. ضمن اینکه از شیوه کار من هم شناخت داشتند. بنابراین بهترین‌های خود را در زمین گذاشتند. ای کاش می‌توانستم انیمیشن‌ها و فیلم‌هایی را که در موردن حوه بازی کره تهیه کرده‌ام و به بازیکنان نشان دادم به شما نشان می‌دادم.
قطبی تصریح کرد: آنها یک گل از ما خوردند و پس از آنکه یک موقعیت عالی گلزنی را از دست دادیم. کره جنوبی بیدار شد. من به بازیکنان گفته‌ام وقتی یک تیم موقعیتی را از دست می‌دهد تمرکزش پایین می‌آید. پس از فرصتی که از دست دادیم مهدی رحمتی با یک عکس‌العمل بین‌المللی یک موقعیت خوب را از بازیکنان کره گرفت و پس از آن من ترس کوچکی را در چشم بازیکنان تیم ایران دیدم و تیم ما عقب نشینی کرد که باعث شد وسط زمین را از دست بدهیم. ضمن اینکه باید بگویم یک بازیکن استثنایی مثل پارک‌جی‌سونگ آن توپ را گل کرد. هیچ بازیکنی در کره به غیر از پارک نمی‌توانست آن توپ را گل کند. بازیکنان ما به تجربه بیشتری نیاز دارند و همچنین لازم است که شجاع‌تر باشند بخصوص در مواقع حساس.
قطبی با اشاره به حمله برخی از رسانه‌ها به بازیکنان تیم ملی خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم که بازیکنان ایران خیلی زیاد تحت تاثیر رسانه‌ها قرار می‌گیرند. پس از دیدار ایران و کره همه به مسعود شجاعی حمله کردند که چرا آن موقعیت را از دست داد و نوشتند که با یک نوک پا می‌شد آن توپ را گل کرد. بازیکنان ایرانی باید پوست کلفت‌تر باشند تا در مواقع حساس خودشان را گم نکنند. آنها در دیدار ایران و عربستان نیز خودشان را گم کنند بازیکنان بزرگ باید خودشان را در دیدارهای بزرگ نشان دهند.
وی با اشاره به برنامه‌‌های آینده تیم ملی ایران گفت: هر کسی سرمربی تیم ملی باشد به کمک تمام مربیان نیاز دارد و فدراسیون باید روابط نزدیک‌تری را بین مربیان تمامی تیم‌های ملی از جمله تیم امید، جوانان و زیر 14 و 16 سال ایجاد و حداقل سرمربی تیم ملی چند مرتبه در سال با تمام مربیان لیگ برتر صحبت کند. زمانی که مرتضی محصص به کادر فنی تیم ملی آمد به ما کمک زیادی کرد. این چیزی که می‌خواهم بگویم شاید دیدگاه همه نباشد اما معتقدم باید بهترین مربیان را برای جوانان و نوجوانان در نظر گرفت تا آموزش درستی برای بازیکنان ما داشته باشند.
قطبی افزود: در حال حاضر فوتبال ایران به اندازه کافی بازیکن دو پا ندارد. ما دفاع چپ پا به اندازه کافی نداریم. باید سیستم آموزشی برای فوتبال ایران درست کنیم و هر کسی که هم سرمربی تیم ملی شد باید این کارها را انجام دهد.
این مربی در مورد شایعه دخالت‌ سرپرست تیم ملی در کار فنی و کم‌کاری‌های پورحیدری در امور مربوط به خودش گفت: من، پورحیدری را قبلا نمی‌شناختم ولی از زمانی که آمد و کنار من قرار گرفت از اینکه با او همکار شدم افتخار می‌کنم. او بسیار شفاف و پشتیبان تمامی ملی‌پوشان بود. تمام تجربه‌اش را در اختیار من قرار داد. تصمیم‌گیری مستقل عمل کردم اما نظر همه را می‌پرسیدم حتی با بازیکنان هم صحبت می‌کردم اما تصمیم گیرنده نهایی خودم بودم و مسئولیت آن را می‌پذیرم.
قطبی در مورد نحوه همکاری فدراسیون با او گفت: هر مربی‌ای که با فدراسیون و بازیکنانش کار می‌کند درست مثل یک خانواده هستند. ممکن است نظرهای مختلفی وجود داشته باشد اما این موقعیت یک خانواده است اما افشین قطبی هر وقت از جایی جدا شده از تلاش همه تشکر کرده است و من از تلاش تمامی بازیکنان و مجموعه فدراسیون تشکر می‌کنم.
سرمربی تیم ملی در مورد مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون اظهار داشت: نمی‌خواهم زیاد وارد مسائل شخصی شوم اما من در این مدت تاج را خوب شناختم. قلب او برای ایران می‌تپد و تمام انرژی‌اش برای موفقیت تیم گذاشت و از ایشان راضی هستم.
قطبی در مورد اینکه قرارداد مالی با فدراسیون فوتبال در مورد این سه بازی داشته یا نه تاکید کرد: در فوتبال ایران رسم نیست که درباره مسائل مالی صحبت شود و این مسئله فقط بین سرمربی و فدراسیون باقی می‌ماند. عشق من برای تیم ملی است. من انگیزه مالی برای این کار نداشتم و هنوز هم یک ریال هم از فدراسیون پول نگرفته‌ام. من از اینکه به جام جهانی نرفتم غمگین‌ترین آدم هستم. دوست داشتم تیم ایران را به جام جهانی ببرم اما گلی که کره جنوبی به ما زد مانند تیری بود که به قلب من فرو رفت و هیچوقت آن را فراموش نمی‌کنم من آن شب مردم و دوباره زنده شدم.
وی در مورد برنامه‌ای که به فدراسیون فوتبال ارائه کرده گفت: این برنامه یک ساعت پیش به فارسی ترجمه شده و برنامه‌ای است که در 3 جام جهانی با گاس ‌هیدینگ، ادووکات و پیم وربیک با کره جنوبی انجام شده است و اگر هم من سرمربی تیم ملی نباشم این برنامه می‌تواند به تیم ملی ایران کمک کند. تیم ملی متعلق به یک نفر نیست و 70 میلیون نفر صاحب آن هستند.
قطبی در مورد فلسفه برنامه‌اش عنوان کرد: من هیچ بهانه‌ای برای نرفتن به جام جهانی نیاوردم و مسئولیت این شکست را پذیرفته‌ام اما برنامه‌ام همانطور که گفتم اول برنامه‌ریزی دقیق است که آن را انجام داده‌ام دوم شرایط و امکانات است که باید فراهم شود که هرکس در فوتبال ایران بود باید این مسائل انجام شود مانند داشتن ورزشگاه های مدرن و زمین‌های خوب.
قطبی با انتقاد از برخی روزنامه‌های ورزشی گفت: خبرنگاران باید واقعیت را بنویسند اما برخی روزنامه‌ها مطالبی می‌نویسند که بسیار بی‌پروا هستند.  

 

 

                          لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد