فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

گزارش رسانه‌های آلمانی از "مچ بندهای" بازیکنان تیم فوتبال ایران


دنیای فوتبال:استفاده بازیکنان تیم ایران از مچ بندهای سبز رنگ در بازی انتخابی جام جهانی 2010 در رسانه‌های آلمانی زبان بازتاب داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه‌های اینترنتی و روزنامه‌های مختلف آلمان گزارش‌هایی را در این باره نوشته و آن را اقدامی سیاسی تعبیر کرده‌اند.

پایگاه اینترنتی Tagesspiegel در این باره نوشت: «شش بازیکن تیم ملی ایران در بازی روز چهارشنبه از رقابت‌های انتخابی جام جهانی برابر کره جنوبی و در شهر سئول از مچ بندهای سبز رنگ استفاده کرده بودند.»

این پایگاه اینترنتی در ادامه گزارش خود به نقل از یکی از آشنایان بازیکنی از تیم ملی ایران عنوان کرد: «بازیکنان به خاطر همبستگی با مردم این کار را انجام دادند.»

این روزنامه مدعی شد در بین دو نیمه از ایران هشداری رسید که بازیکنان باید این مچ بندهای سبز را باز کنند. برهمین اساس در نیمه دوم تنها بازوبند کاپیتانی مهدوی‌کیا سبز بود. این بازوبند به طور معمول سرخ رنگ است.

"زود دویچه سایتونگ" دیگر روزنامه آلمانی بود که به این موضوع پرداخت. سایت heute.at هم از اقدام برخی از بازیکنان برای استفاده از مچ بند سبز یاد کرد.

این پایگاه اینترنتی نوشت روشن نیست آیا باز کردن این مچ بندها در نیمه دوم اختیاری بوده است یا اجباری.

FAZ.net هم مدعی شد: «بازیکنان به دلیل فشار شدید از تهران مجبور شدند در بین دو نیمه مچ بندهای خود را باز کنند. چهار لژیونر اروپایی همراه با دو بازیکن دیگر که در ایران بازی می‌کنند، مچ بندهای سبز بسته بودند.»

این سایت به نقل از یکی از هواداران نوجوان ایران نوشت: «این یک شکست ملی است.»

FAZ در بخش دیگری هم نوشت: «اینکه آیا قطبی قرارداد جدیدی را دریافت می‌کند، به این موضوع بستگی دارد که فدراسیون به مچ بندهای سبز چگونه واکنش نشان خواهد داد و این که آیا فدراسیون در آینده هم زیر فشارهای سیاسی قرار خواهد گرفت یا خیر.»

فایننشال تایمز هم از دیگر سایت‌های اینترنتی بود که به این موضوع پرداخت و این گروه از بازیکنان تیم ملی ایران را فوتبالیست‌های شجاع نامید.

این گزارش‌ها در حالی منتشر شده است که علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال درباره‌ی بستن مچ بندهای سبز از سوی برخی بازیکنان تیم ملی در بازی مقابل کره جنوبی گفت: من هیچ تماسی با کره نداشتم و علت آن را هم نمی‌دانم. این موضوع را باید از بازیکنان تیم ملی پرسید. اما، گویا نماینده‌ی فیفا درباره‌ی انگیزه‌ی بازیکنان و سیاسی بودن آن شبهاتی را مطرح کرده است چرا که اگر هدف بازیکنان از این کار نشان دادن یک نماد مذهبی یا سیاسی بوده باشد، برخلاف بند شش اساسنامه‌ی فیفا بوده و احتمال دارد فیفا با این بازیکنان برخورد کند. به هرحال از خود بازیکنان باید سوال شود که چرا آن مچ بندهای سبز را بستند و سپس باز کردند.

مهدی تاج رییس کمیته‌ی تیم‌های ملی نیز این اقدام را غیرسیاسی خواند.  

 

 

                          لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد