فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

12 تغییر تابستانی در نیمکت‌های لیگ حرفه‌ای


دنیای فوتبال:از 17 تیمی که حضورشان در لیگ حرفه‌ای سال آینده قطعی است، تاکنون 11 تیم سرمربی خود را نسبت به سال گذشته عوض کرده است. این رقم تقریبا برابر تغییرات در تابستان سال گذشته است.

آخرین تیم لیگ حرفه‌ای یکی از دو تیم شهرداری تبریز یا شاهین پارس جنوبی است. اگر شهرداری تبریز صعود کند، ضیایی در این تیم نمی‌ماند، اما اگر شاهین بوشهر بالا بیاید، حمید کللی‌فر، در این تیم می‌ماند. بنابراین احتمال 12 تغییر در صورت صعود شهرداری قطعی است.
در تابستان سال گذشته فقط شش تیم سرمربیان خود را نسبت به روز آخر لیگ سال قبل حفظ کردند. دو تیم پاس همدان و ملوان انزلی‌، مربیان قدیمی خود را حفظ کردند. وینکو بگوویچ و محمد احمدزاده این دو مرد بودند. دو تیم هم به علت درخشش مربیان جوان خود یعنی داوود مهابادی در راه‌آهن و اصغر مدیرروستا در پیکان، فرصتی دوباره برای درخشش به آنها دادند. دو تیم هم قصد تعویض سرمربی خود را داشتند، اما بار دیگر به آنها فرصت دادند. قرار بود افشین قطبی از پرسپولیس و غلامحسین پیروانی از شهیدسپاسی بروند، اما بنا به دلایلی در تیم‌های خود ماندنی شدند. با این حال 12تغییر در 12 تیم،دلایل مختلفی داشت. برخی از این تغییرات منجر به قدرت مضاعف یافتن تیم‌ها شد و برخی افت تیم‌ها را موجب شد. استقلال، ذوب‌آهن و مس کرمان با آمدن امیر قلعه‌نویی، منصور ابراهیم‌زاده و پرویز مظلومی اوج گرفتند، اما سایپا با آمدن لیت بارسکی، پگاه با حضور بیژن ذوالفقارنسب، ابومسلم با هادی برگی‌زر، سپاهان با فیرات و برق شیراز با محمد عباسی، افت کردند. صبا با حضور فیروز کریمی، پیام با آمدن خداداد عزیزی، فولاد با مجید جلالی و استقلال اهواز با اکبر میثاقیان، سطحی مشابه سال گذشته را تجربه کردند. علت عمده افت تیم استقلال اهواز، غروب ستارگان این تیم و جدایی از این مجموعه بود.
اما از تابستان سال 87 به تابستان سال 88 می‌آییم. فصلی که هنوز آغاز نشده ولی تغییر و تحولات مربوط به آن مدت‌هاست شروع شده است. در این عرصه، شش تیم به طور قطع سرمربیان خود را حفظ خواهند کرد. این شش تیم سایپا، ملوان، ذوب‌آهن‌، مس کرمان، استقلال اهواز و تراکتورسازی هستند. محمد مایلی‌کهن، محمد احمدزاده، فراز کمالوند، منصور ابراهیم‌زاده، خداداد عزیزی و پرویز مظلومی این نفرات هستند. در سایر تیم‌ها، یا تغییرات انجام شده است یا به طور قطع این اتفاق رخ می‌دهد. تیم‌هایی که تغییرات در آنها قطعی شده است عبارتند از:

تیم‌هایی که تغییرات در آنها قطعی است، اما هنوز چهره مربی جدید مشخص نشده و در حال رایزنی هستند:
1- پرسپولیس: وینگادا سرمربی سابق آنها با الاهلی مصر قرارداد بسته است.
2- پیکان: در حال مذاکره با مجید جلالی و فیروز کریمی هستند.
3- صبا: به دنبال جدایی کریمی، با ضیایی یا جلالی در سال آینده کار می‌کنند.
4- راه‌آهن: تارتار قطعا می‌ماند و یک سرمربی خارجی اضافه خواهد شد.
5- پاس همدان: به جای بگوویچ، علیرضا منصوریان گزینه مد نظر این تیم هست.
6- استیل‌آذین: تیم تازه صعود کرده بنا به دلایلی مایل به همکاری با دست‌نشان نیست.
7- ابومسلم: از استویچکوف وتیگانا، به نادر دست‌نشان و مربیان هم سطح او رسیده‌اند.
8- شهیدسپاسی: به جای سرمربی تیم ملی امید یعنی پیروانی دنبال گزینه جدید هستند.
اما علت عدم همکاری تیم‌ها با مربیان قدیمی خود در فصل نقل و انتقالات چیست؟ باشگاه‌های ایرانی هنوز در جست‌وجوی مربی مورد نظر خود هستند و برخی از آنها سال‌هاست که به آزمون و خطا مشغولند و هنوز هم گزینه محبوب خود را نیافته‌اند. جالب اینکه حلقه مربیان در فوتبال ایران هم محدود است و چه بسا یک نفر دو بار بیشتر در یک تیم امتحان می‌شود و باز هم این فرصت در اختیار او قرار می‌گیرد. در حال حاضر و با توجه به مرور آمار فوق تنها عدد ثابتی که فوتبال ایران رسیده است میزان تیم‌هایی است که هر سال دکور نیمکت خود را تغییر می‌دهند. 

 

 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد