فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

مصاحبه مایلی کهن بعداز بازی استقلال/درودبه شرف تماشاگران لیورپول


دنیای فوتبالزمانیکه محمد مایلی‌کهن به‌صورت رسمی از مصاحبه کردن محروم شد باز هم می‌‌‌توانستیم تک گویی‌های پراکنده‌ای از وی را لابه‌لای صفحات روزنامه‌ها ببینیم. حالا اما دنیای حاجی کاملا فرق کرده است. او اکنون زبان به ستایش از طرفداران لیورپول گشوده

سرمربی تیم‌ملی در پایان مسابقه استقلال- سایپا به سیبل تماشاچیان حاضر در ورزشگاه تبدیل شد. شعارها تا مرز «زیر 18سال ممنوع» هم پیش رفتند و بعد از مسابقه، مایلی‌کهن جملاتی را در مواجهه با خبرنگاران بیان کرد که نشان دهنده عصیان او بود «من بازی چلسی- لیورپول را دیدم. در آن بازی چهار گل رد و بدل شد و در آخر هم این بازیکنان لیورپول بودند که بازیکنان چلسی را در آغوش کشیدند می‌‌‌دانید که لیورپول با این نتیجه میلیون‌ها دلار ضرر کرد و شرط بندی‌های وحشتناکی در فوتبال این کشورها صورت می‌‌‌گیرد اما من می‌‌‌گویم درود به شرف آنها! چرا که تماشاگرانشان در پایان بازی برای هر دو تیم دست زدند»

 تیم‌ملی فوتبال ایران روزهای سختی را پشت‌سر می‌‌‌گذارد و محمد مایلی‌کهن حتما آنقدر شجاع بوده که بداند چه روزهای سختی در انتظارش است.

اینکه تماشاچیان در تساوی استقلال او را مقصر می‌‌‌دانند جای پرسش‌های فراوانی دارد. آیا گمان می‌‌‌کنند یکی- دو اشتباه محسن قهرمانی با مایلی‌کهن در ارتباط است؟

این نظریه ساختار منسجمی برای اثبات ندارد. ولی آنها دنبال مقصر می‌‌‌گردند. امیر قلعه‌نویی را در پایان بازی تشویق می‌‌‌کنند و این یعنی جدا کردن حساب او از بقیه. حتی شعارهایی طعنه‌آمیز به واعظ آشتیانی مبنی بر لزوم ماندن قلعه‌نویی در استقلال به گوش می‌‌‌رسند. چهره‌ای که از مایلی کهن در ذهن دارند چهره‌ای است که مانع احتمالی قهرمانی‌شان در لیگ 88 شده و ذهنیت قبلی آنان در خصوص نتیجه نگرفتن تیم‌ملی نیز به مخدوش شدن رابطه دوسویه کمک می‌‌‌کند.

 حاجی آنقدر عصبانی است که برای دقایقی موقعیت فعلی خود را فراموش می‌‌‌کند: «به همسرم گفتم در این سه ماه من را رها کن. چرا که تنها کسی که می‌‌‌توانم به او زور بگویم همسرم است و در جاهای دیگر همیشه به من زور گفته می‌‌‌شود. به او گفتم، اگر در شب گفتم روز است تو هم بگو روز است! خودم را برای این شرایط آماده کرده بودم اما تماشاگران استقلال بگویند گناه ما چیست که نمی‌خواهیم حق کسی را بخوریم؟»

مایلی‌کهن معمولا رو بازی می‌کند ولی برای طرفداران استقلال خیلی سخت است که بپذیرند او در قهرمان نشدن استقلال نقشی ندارد. شاید برخی خاطرات گذشته نیز ذهن آنها را برای انداختن طوق تقصیر به گردن حاجی آماده‌تر کرده بود. اما آیا سرمربی تیم‌ملی می‌داند که با گفتن جمله؛ «درود به شرف تماشاگران لیورپول» چه حجمی از طرفداران فوتبال را علیه خود شورانده است؟

«رک‌گویی» از جنس «مایلی‌کهن» در جامعه‌ای که «مصلحت» تبیین‌کننده بسیاری استراتژی‌هاست یقینا پشت تیم‌ملی را خالی خواهد کرد.

سایپا با سرمربی فعلی خود قراردادی 18 ماهه دارد و آنطور که مشخص است این زمان قرارداد به‌دلیل همکاری مایلی‌کهن با تیم‌ملی هم کوتاه‌تر نخواهد شد. روزهای آینده روزهای پرفشاری برای فوتبال ایران خواهد بود. سرمربی تیم‌ملی پس از متوقف کردن استقلال می‌گوید: «مسائل بسیاری در فوتبال ما وجود دارد. از جام‌حذفی سال گذشته تا اتفاقات دیگر. هستند مربیانی که در این مسایل دست داشته و یا مدیران و داورانی که در این اتفاقات نقش داشتند.»

جملات فوق را مردی گفته که مورد اعتماد سازمان تربیت‌بدنی بود و حتی با رئیس‌جمهور نیز دیداری خصوصی داشته است.

آیا هنوز هم می‌توان باور کرد اتفاقی در فوتبال ایران نمی‌افتد. محمد مایلی‌کهن دوباره عصیان کرده است. او با مصاحبه شهر را به هم می‌ریزد و البته واقعیتی هم وجود دارد که شاید تلخ باشد.

سرمربی تیم‌ملی به شرف تماشاچیان لیورپول درود می‌فرستد. آن هم در ایران و زمانی که تماشاچیان ایرانی هنوز روی سکوها هستند.

مشکل یکی، دو تا نیست. برای یک لحظه عصبانیت خود را از حرف‌های مایلی‌کهن فراموش کنید و از خود بپرسید: «چه زمان به جایی می‌رسیم که بازی تیم حریف باعث تمجید ما از آنها بشود؟»

هر چند کاش حاجی صراحتا بگوید که منظورش این نبوده که تماشاگران لیورپول شرف دارند و تماشاگران...!!!

  دو شغله نیستم، مرخصی گرفته‌ام

مایلی‌کهن درباره صحبت‌های یکی از مسئولان سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر دو‌شغله بودن سرمربی تیم‌ملی می‌گوید: «ایوبی را نمی‌شناسم. ضمن آنکه در مجموعه سایپا نیز مامور نشدم و از مرخصی‌‌های استحقاقی خود در سازمان تربیت‌بدنی استفاده می‌کنم و مرخصی بدون حقوق می‌گیرم.» 

 

 

 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد