فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

پایان مایلی‌کهن، سقوط دایی


دنیای فوتبال:باشگاه سایپا علی دایی را از سمت نایب رئیسی هیات مدیره کنار گذاشت و تلاش‌هایی برای کنار گذاشتن محمد مایلی‌کهن به عنوان سرمربی این تیم در دستور کار خود قرار داده است. این روزها سایپا تبدیل به کانون خبرهای ریز و درشت و کاملا متعجب‌کننده فوتبال ایران شده است 

«سایپا» فقط کارخانه خودروسازی ایران نیست، انگار نبض فوتبال ایران هم باید با این نام تنظیم شود و همه چشم‌ها به هر نحوی باید به باشگاه سایپا گره بخورد. آنها می‌توانند تبدیل به حامی مالی فدراسیونی شوند که در مشکلات مالی غرق است و از طرف دیگر کارخانه سرمربیگری تیم‌ملی نامیده شوند، گویی دوستی محمود احمدی‌نژاد و مهرداد بذرپاش، مدیرعامل سایپا می‌تواند گره‌های کور مدیریتی برای تصمیمات قاطع را خیلی راحت حل کند. اما از آن سو مشکلات نیز در باشگاه سایپا کم نیست و بعد از شکست تیم‌ملی مقابل عربستان حالا شکاف فکری مدیر‌عامل و نایب‌رئیس سابق عمیق‌تر شده است. کمتر پیش آمده حمید سجادی و علی دایی در یک قاب جای بگیرند چراکه کلا همدیگر را قبول ندارند، مدیرعامل اصلا دل خوشی از شهریار ندارد و برای همین یا سجادی بدون نظر دایی تصمیم می‌گیرد با دایی به جلسات نمی‌آید.

  دایی دیگر نایب‌رئیس نیست

خیلی وقت بود که جلسات هیات‌مدیره باشگاه سایپا با 6عضو برگزار می‌شد، علی دایی معمولا مرد همیشه غایب این جلسات بود و این درحالیست که آگهی ثبت‌شده نشان می‌داد تعداد اعضای هیات‌مدیره باید با 5عضو برگزار شود. اتفاق عجیب صبح بازی ایران و عربستان افتاد و در حالیکه تمام فکر و ذکر سرمربی تیم‌ملی به نتیجه‌گیری در این بازی حساس بود و اصلا به سمتش در هیات‌مدیره سایپا فکر نمی‌کرد، «روزنامه رسمی» که مخصوص ثبت آگهی تغییرات است متنی را به‌چاپ می‌رساند که تعجب برخی از خوانندگان را برانگیخت، در این آگهی که مربوط به «باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا» است، از افزایش تعداد اعضای هیات‌مدیره خبر می‌دهد:«آشتیانی: رئیس، ملکیان: نایب رئیس و سجادی، شهریاری، دایی، رضازاده و ظهره‌ای به‌عنوان عضو هیات‌مدیره غیرموظف منصوب شدند» انگار دایی از این ماجراها خبر داشت که در جلسات حضور نمی‌یافت چراکه سجادی برای قوی‌کردن جبهه‌اش دست به‌هر کاری زد. این روزها علی دایی به‌شدت عصبانی است و چنین کاری را درست نمی‌داند به‌هرحال او چهره کاریزماتیک جمعی است که در این فوتبال همه‌کاره است. انگار دایی را می‌خواستند از حوزه مدیریت دور کنند و مدیرعامل در قامت همه‌کاره چهره شود.

 ملکیان و ظهر ه‌ای از8ماه پیش بود

علیرضا ملکیان و ظهره‌ای دوعضو جدیدی هستند که از ابتدای امسال به‌طور رسمی کارشان را در باشگاه سایپا شروع کرده‌اند، ملکیان قبلا معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد و بعد از آن معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه شد و این روزها در ورزش هم حضور جدی دارد، خودش درباره این حضور می‌گوید:«معمولا اول شایعه می‌کنید و بعد تایید می‌شود و این اپیدمی شده و به شما می‌گویم که تقریبا یکسال است بنده در این باشگاه فعالیت دارم» او که بنظر می‌رسد برخلاف مدیرعامل اخموی سایپا، مدیر خوش‌برخوردی باشد ادامه می‌دهد:«بعد از اینکه قرار شد اعضای هیات‌مدیره از 5نفر به هفت نفر افزایش پیدا کند، بنده به این مجموعه اضافه شدم که متاسفانه افزایش تعداد اعضا ثبت نشده بود ولی عملا در جلسات حضور داشتم و رای می‌دادم اما بنا به ضرورت در این چند روز به‌طور رسمی ثبت شد. به‌هرحال بنده 8ماه است که عضو هیات‌مدیره هستم و در تصمیم‌گیری‌ها حضور دارم» به‌هرحال برای خیلی‌ها مشخص نشده که چگونه می‌توان پذیرفت فردی به‌عنوان نایب‌رئیس باشگاه در این پست قرار گیرد اما هیچ آگهی ثبتی وجود ندارد ولی با این‌حال حق رای هم داشته باشد! آیا تمام مصوبات باشگاه سایپا باطل است؟ بنظر می‌رسد اینکه علی دایی به همین راحتی از نایب‌رئیس باشگاه سایپا کنار گذاشته می‌شود خیلی خوب نیست:«نه، ایشان عضو هیات‌مدیره هستند ولی به‌هرحال جایگاه نایب‌رئیس ندارند» علی دایی مثل شرایط بعدازجام‌جهانی آلمان باز هم سقوط کرده است و گویی ترمزی برای آن وجود ندارد، حتی کم‌اطلاعی‌های حسین رضازاده، دیگر عضو هیات‌مدیره هم در این میان تاثیری ندارد:«من نمی‌دانم. ایشان در هیات‌مدیره هستند، شاید نایب‌رئیس نباشند اما پیش ما هستند. البته ایشان همچنان عضو هیات‌مدیره هستند وبه‌خاطر سفرهای خارجی در جلسات حضور نداشتند» بابا اطلاعات!

 مایلی‌کهن هم می‌رود

زلزله در باشگاه سایپا تمامی ندارد، بعد از به‌زیر کشیدن دایی، حالا خطر حذف مایلی‌کهن هم به‌گوش می‌رسد. گفته می‌شود محمد مایلی‌کهن با قراردادی یک‌سال‌ونیمه به سایپا آمده است اما برای اولین‌بار حسین رضازاده این موضوع را تکذیب می‌کند:«فعلا آقای مایلی‌کهن برای این دو بازی هستند تا جلسه هیات‌مدیره تشکیل شود و ما تصمیم‌گیری کنیم» به مدیرفنی تیم‌ملی وزنه‌برداری اصرار می‌کنیم که قرارداد حاجی یک‌سال‌ونیمه است اما او سرحرفش می‌ماند:«من نمی‌دانم. او برای همین دو بازی سرمربی سایپا است و باید با مایلی‌کهن صحبت کنیم که برای فصل بعد چه‌کاری باید کنیم» صدای به‌زمین خوردن وزنه‌ها از پشت تلفن هم قابل شنیدن است و کمی سخت می‌توان حرف‌های رضارزاده را شنید اما او حتی ماجرای گزینه‌های جدیدی سرمربیگری سایپا را هم تایید می‌کند:«بله، اسم‌هایی مطرح شده و حالا بگذارید جلسه برگزار شود تا برای مربی جدید تصمیم‌گیری کنیم»

 با حاجی مشورت نمی‌کنند

همین چند روز پیش داریوش یزدانی به باشگاه سایپا می‌رود و با شهریاری برای فصل بعد صحبت می‌کند و البته خیلی‌ها خبر می‌دهند که او با سایپایی‌ها تمام کرده‌اند. جالب اینجاست که محمد مایلی‌کهن اصلا در جریان این خرید نیست و اعضای هیات‌مدیره، تیمی را برای جذب بازیکنان شکل داده‌اند، همه اینها نشانه‌های کنار گذاشتن مایلی‌کهن را قوت می‌بخشد چراکه سجادی حسابی از رفتار فدراسیون شکایت دارد و این رفتار را درست نمی‌‌داند. ملکیان، نایب‌رئیس هیات‌مدیره سایپا این موضوع را تایید می‌کند:«من دیروز با محمد مایلی‌کهن صحبت کردم و ایشان دوست داشت که همکاری کند و حتی مصمم هم بود و برنامه هم داد تا فصل آینده بهتر از این فصل نتیجه بگیرد» ملکیان درباره تصمیمات باشگاه برای جلسه آخر وقت دیشب با مایلی‌کهن می‌گوید:«من به ایشان گفتم با توجه به شرایطی که به‌وجود آمده مطمئنا تیم‌ملی مهمتر است و باید از باشگاه فاصله بگیرند و برای همین جلسه‌ای با ایشان برگزار می‌کنیم و تصمیم لازم را می‌گیریم»

عجیب است، در فوتبال ایران چه اتفاق‌هایی می‌افتد؟ اگرچه نقدهای فراوانی به رفتار و شخصیت علی دایی وارد است اما سئوال اینجاست چرا باید با او همانند دستمال کاغذی رفتار شود و خیلی راحت از این جو مسموم استفاده ابزاری شود؟ علی دایی اشتباهات فراوانی داشت که بر هیچکس پوشیده نیست اما اینکه با استفاده از این فضا، اهداف برخی پیاده شود چه معنی‌ای می‌دهد؟ باشگاهی که فعالیتش را بر مبنای صدور «سرمربی تیم‌ملی» متمرکز کرده است اکنون خیلی راحت از کنار دست‌پرورده‌هایش می‌گذرد و کوچکترین لطفی به آنها ندارد. امروز علی دایی و فردا مایلی‌کهن، آیا کسی تضمین می‌کند سایپا به موفقیت‌های پیش‌رو دست یابد؟ 

 

 

 

 

  

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد