فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

مرگ تصویربردار صدا و سیمای استان گلستان در دوشنبه بارانی


دنیای فوتبال:دوشنبه‌ای که گذشت احتمالا برای همیشه در تاریخ فوتبال گلستان ثبت خواهد شد. مسئله مرگ تصویر‌بردار صدا‌وسیمای گلستان بین دو نیمه آن بازی‌ای بود که شرایط دراماتیکی را به‌وجود آورد و غم شکست را به دست فراموشی سپرد.

بارندگی چند روز اخیر کشور استان گلستان را هم در بر گرفته بود و سرمای خاصی بر شهر گرگان حاکم بود با این وصف مسئولان برگزار‌کننده بازی کاورهایی که در پشت دروازه وجود داشت را روی سطح زمین نکشیدند تا وضعیت چمن ورزشگاه گل‌آلود شود. یکی از مسئولان ورزشگاه با خنده می‌گفت: «برگی‌زر یک آدم حرفه‌ای است. در لیگ‌برتر بوده. می‌داند چه می‌کند. او خواسته این بازی لغو شود تا 24 ساعت بعد با اطلاع از نتایج سایر بازی‌ها به مصاف داماش برود.» می‌خندد و می‌رود. آن بیرون هادی برگی‌زر مقابل دوربین یک برنامه ورزشی از این می‌گوید: «ببینید شرایط برای بازی آماده نیست.»

 تصمیم نهایی با داور است

در شرایطی که همه اطرافیان اتکا دست به دامن مهندس بهروان شده‌اند تا دستور به لغو بازی بدهد، بهروان در پاسخ می‌گوید: «من کاره‌ای نیستم. قانون می‌گوید در اینطور مواقع داور باید تصمیم نهایی را بگیرد. من حتی برای اینکه آنها در آرامش و بدون استرس تصمیمشان را بگیرند از اتاق داوران آمده‌ام بیرون.»

همه خواهش و تمنای مسئولان اتکا در شرایطی ست که هیچ‌کدام از مسئولان داماش تلاشی برای لغو بازی نمی‌کند. این در شرایطی است که اتکا تیم میزبان است و به این شرایط عادت دارد. ظاهرا دست برگی‌زر برای طرفدرانشان رو شده است.

 شکست در نیمه اول

در نیمه اول بازی به هیچ‌وجه مطابق انتظار طرفداران اتکا پیش نمی‌رود. برگی‌زر و دستیارانش به‌شدت به داور بازی معترض هستند. تیم او به‌رغم حاکمیت بر میدان شکست خورده بود. آن سوتر مارکار با همان آرامش تیمش را به جلو فرامی‌خواند. نیمه اول با دو گل به سود داماش به پایان رسید اما بازی سرنوشت ادامه داشت.

 ورزشگاه خارج از استاندارد

همه آنهایی که پا به ورزشگاه آزادی گرگان گذاشته‌اند در بدو ورود متوجه اوضاع نابسامان این ورزشگاه شده‌اند. از وضعیت چمن گرفته تا نیمکت ذخیره‌ها که البته این یکی، دو هفته قبل سامان گرفت و از سکوها تا جایگاه خبرنگاران. صداوسیمای استان گلستان که از ابتدای فصل تاکنون به‌جز دو بازی سایر بازی‌ها را پوشش مستقیم داده دو دوربین ثابت در اطراف پیست دارد و یک دوربین که بالاتر از همه بر زمین مسلط است. مصطفی سعیدی تصویربردار صداوسیمای گلستان که از بعد‌از‌ظهر دوشنبه باید به ابتدای نامش پیشوند «مرحوم» را هم اضافه کرد پس از پایان بازی در نیمه اول برای استراحتی کوتاه تا آغاز نیمه دوم جایگاه خود را که از سطح زمین ارتفاعی چهار، پنج متری داشت را ترک می‌کند. با آنکه بارش باران تا حد بسیار زیادی قطع شده اما همه جا سر و لغزنده است.سه، چهار دقیقه به شروع بازی در نیمه دوم باقی مانده که سعیدی تصمیم با مستقر شدن در جایگاهش می‌گیرد. راهی که او را به محل استقرار دوربین می‌رساند از طریق یک نردبان آهنی زرد رنگ اما متحرک بود. سعیدی پله‌ها را یکی پس از دیگری می‌پیماید به پله سوم که می‌رسد ناگهان کف پایش سر می‌خورد و تا زانو در آن فرو می‌رود. سنگینی بدن مرحوم سعیدی حالا روی قسمت راست اوست و پایش در نردبان فرو رفته. اما او به‌همراه نردبان روی هوا هستند و به سمت سکو‌ها با سرعت به‌طرف پایین. مصطفی سعیدی پس از ضربه‌ای که در برخورد از سمت راست پیشانی با لبه سکوی ورزشگاه به‌وجود آمد در اثر ضربه مغزی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 بازنشسته با سه پسر

مصطفی سعیدی تصویر‌بردار بازنشسته صدا‌وسیما بود که به‌صورت برنامه‌ای برای این شبکه کار می‌کرد. او سه پسر مجرد دارد که مجتبی یکی از فرزندان اوست که ماجرا را کاملا از نزدیک دیده است. مجتبی در کارهای صدا به تلویزیون گلستان کمک می‌کرد. دیروز و در مواجهه با ایمانی معاون سیمای گلستان در هنگام دفن پدرش گفت: «دیدی آخرش توی اون اداره بابام مرد؟»

  از دوشنبه‌شب تا ظهر سه‌شنبه

در باره اینکه قراربود نیمه دوم این دیدار به‌دلیل این حادثه تلخ روی آنتن نرود حرف‌وحدیث بسیار است. با این حال بعد از اتمام بازی بازیکنان تیم اتکا به دستور سردار گوگلانی به بیمارستان رفتند. همه از برگی‌زر گرفته تا آلفونسه دروازه‌بان خارجی تیم از بعدازظهر دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه در بیمارستان حاضر بودند و بعد هم مراسم خاکسپاری در امام‌زاده عبدالله گرگان.

  فرافکنی برگی‌زر

هادی برگی‌زر در گرگان برخلاف ساکت‌الهامی چندان محبوب نیست؛ چرا که طرفداران این تیم نو‌پا ترجیح می‌دهند تیمشان هجومی بازی کند اما تیم برگی‌زر اینطور نیست. دیروز و بعد از باخت مقابل داماش برگی‌زر که به‌شدت از نتیجه ناراضی بود به تماشاگرانی که با حالتی عصبی جویای باخت تیمشان بودند می‌گفت: «اون باعث شده تیمتون ببازه حقتون رو ازش بگیرید.»

در این لحظه انگشت اشاره او به سمت مهندس بهروان بود که آرام از جایگاه به بازی نگاه می‌کرد. سپس برگی‌زر شروع به فحاشی به بهروان کرد تا جایی که حتی اطرافیانش هم نمی‌توانستند او را آرام کنند.10 دقیقه بعد سردار گوکلانی مدیرعامل تیم مدیری آرام است در اتاق داوران بابت رفتار برگی‌زر پوزش می‌خواست اما آن بیرون سربازها جمعیتی از تماشاگران عصبی را که بابت حرف‌های برگی‌زر تحریک شده بودند را با باتوم هدایت می‌کرد.

حادثه عمیق‌تر از شکست اما چند دقیقه قبل رقم خورده بود. مصطفی سعیدی تصویر‌بردار سیمای گلستان در آمبولانسی که وی را به‌سمت بیمارستان حمل می‌کرد مقابل دیدگان فرزندش جان خود را باخته بود... 

 

 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد