فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

بذرپاش رئیس سازمان تربیت بدنی /ماجرای انتخاب دایی در تیم ملی


دنیای فوتبال:با این حال به قول دوستی، قرار گرفتن بذرپاش در این سمت شاید چندان هم بد نباشد. چرا که آن وقت به‌طور رسمی درباره مسائل ورزشی و فوتبال تصمیم می‌گیرد و راحت‌تر است!  

کمتر کسی گمان می‌کرد که رفعت بیات، نماینده مردم زنجان در مجلس، در گفت‌وگو با یک روزنامه سیاسی ماجرای انتخاب دایی در یک جلسه فرودگاهی را فاش کند. البته بیات نامی از مقام عالی‌رتبه اجرایی طرف صحبت با بذرپاش نیاورد اما همین که گفت دایی نتیجه رایزنی بذرپاش با این مقام عالی‌رتبه دولت در فرودگاه بود، خود فاش‌سازی بزرگی است.


مهرداد بذرپاش جوان 30 ساله‌ای که یار احمدی‌نژاد و معتمد او محسوب می‌شود. چه آن زمان که با در دست گرفتن کرسی ریاست‌جمهوری، جوان 26 ساله را به‌سمت ریاست گروه مشاوران جوان خود منصوب کرد و چه در آن زمان که ستاد انتخاباتی حامیان خود در سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران را به او سپرد، تحت نام «رایحه خوش خدمت» که البته توفیق چندانی به‌دست نیاورد. بذرپاش سپس به ریاست گروه صنعتی پارس‌خودرو و بعد به ریاست گروه خودروسازی سایپا رسید و از همین جا بود که وارد حوزه فوتبال شد، در روز‌هایی که دایی سرمربی سایپا به‌شمار می‌‌آمد و طبعا رابطه‌ای میان این دو شکل گرفت. گفته می‌شود روزی که قرار بود قطبی رسما سرمربی تیم ملی شود (12 اسفند 86) بذرپاش در فرودگاه با مقام عالی‌رتبه در این‌باره گفت‌وگوهایی داشته و دایی را توصیه کرده است، این را نماینده مجلس هشتم می‌گوید تا نقش «بذرپاش» در مسائل پشت پرده فوتبال بدین گونه مشخص شود،‌ نقشی که ظاهرا فوق‌العاده تعیین‌کننده به‌نظر می‌آید.


انتخاب محمد مایلی‌کهن، سرمربی سایپا، به‌سمت مربیگری تیم ملی باز هم این شائبه را ایجاد کرد که سایپا، اسپانسر تیم ملی، سرمربی تیم را تحمیل می‌کند اما خب، همه‌چیز شائبه و حدس و گمان بود. نماینده زنجان در مجلس پرسید که اگر این مربیان خوب هستند، پس چرا سایپا آنها را برای خود نگه نمی‌دارد اما پاسخ این سوالات را نه سایپا که فدراسیون داد. فدراسیونی‌ها قاطعانه می‌گویند مایلی‌کهن، منتخب اعضای هیات‌رئیسه‌اش است اما خب، کمتر کسی آن را باور دارد.


دیروز اما یک شایعه باورنکردنی در محافل ورزشی پیچید. اینکه با افزایش فشار سازمان بازرسی روی دو‌شغله‌ها و فرستادن پرونده محمد علی‌آبادی به دادگاه، رئیس سازمان تربیت‌بدنی از سمت خود کنار می‌کشد و جانشین او کسی نیست، جز همین آقای مهرداد بذرپاش. البته دلایل بسیاری برای رد این شایعه وجود دارد. از مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا گرفته تا قاطعیت علی‌آبادی مبنی بر ادامه فعالیت در سازمان تربیت‌بدنی، اما سایت «خبر آنلاین» دلیل دیگری برای این کناره‌گیری ذکر کرده و آن استعفای علی‌آبادی برای فعالیت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری (در حمایت از احمدی‌نژاد) است. البته خود این سایت خبری در ادامه خبرش آورده که بذرپاش هم‌اکنون جایی است (سایپا) که در روز‌های تبلیغات انتخاباتی به کمک‌های آن نیاز فراوانی احساس می‌شود و رئیس‌جمهور حاضر نیست فردی غیر از بذرپاش را در این قلک پول مامور کند. از سوی دیگر حضور بذرپاش در سازمان تربیت‌بدنی نه‌تنها بحث دوشغله‌ها را جمع نخواهد کرد بلکه به آن شدت خواهد بخشید. چرا که مدیرعاملی سایپا با توجه به اینکه عمده سهامداران سازمان گسترش و نوسازی (از سازمان‌های وابسته به وزارت صنایع) است یک شغل دولتی به‌شمار می‌آید و قرار گرفتن در رأس مدیریت سازمان تربیت‌بدنی نیز از بذرپاش یک مدیر دوشغله دیگر خواهد ساخت.


با این حال به قول دوستی، قرار گرفتن بذرپاش در این سمت شاید چندان هم بد نباشد. چرا که آن وقت به‌طور رسمی درباره مسائل ورزشی و فوتبال تصمیم می‌گیرد و راحت‌تر است! البته از این مزاح گذشته، می‌توان یک تیتر دو وجهی درخصوص شایعه اخیر در نظر گرفت که «بذرپاش به سئول می‌رود» تا هم شایعه دور از ذهن قرار گرفتنش در سازمان خودش را شامل شده باشد و هم این احتمال را داد که در صورت پیروزی مقابل کره شمالی و امارات، او همراه تیم ملی به سئول می‌رود تا از نظر روحی بازیکنان را مقابل کره‌جنوبی (ترجیحا با دادن یک دستگاه مینیاتور) شارژ کند.


 

 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد