فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

دایی:قهر نیستم، به من ربطی ندارد، ناراحت نمی‌شوم.


دنیای فوتبال:علی دایی! این نام را طی چند سال اخیر بیشتر از نام نزدیکانتان شنیده‌اید. چند روز پیش تلویزیون در برنامه‌ای نوستالژیک به بررسی خاطرات جام‌جهانی 98 فرانسه پرداخت

 علی دایی با سبیل‌هایی که بیشتر از هرچیزی جلب توجه می‌کرد و اندامی لاغر به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد. اما 11 سال بعد!
او حالا سرمربی تیم‌ملی ایران است. پیروزی خفیف بر کنیا انتقادات را افزایش داد و دایی به سبک خود سعی کرد که از زیرمجموعه‌اش دفاع کند.
 باید سه گل می‌زدیم
دفاعیه اول دایی:« ملی‌پوشان کشورمان در هر دو نیمه بازی برتر از حریف بودند و بازیکنان کنیا اکثر دقایق مسابقه به بازی دفاعی روی آوردند. اگر از موقعیت‌هایمان بیشتر استفاده می‌کردیم می‌توانسیتم با سه گل بدرقه‌شان کنیم.»
پاسخ به دفاعیه اول: علی دایی درحالی از برتری دو نیمه‌ای سخن می‌گوید که کنیا نیز بدون 10 بازیکن اصلی خود به تهران آمده بود علاوه برآنکه بهتر نیست به جای تلاش برای معطوف کردن ذهن مخاطبان به موقعیت‌های گل تیم‌ملی اجازه دهیم آنها خود به این نتیجه ذهنی برسند؟ آنها حالا دیگر آنقدر آگاه هستند که برای رسیدن به درک کاملی از زیباشناسی یک فوتبال واقعی برسند.»
 فقط دو جلسه تمرین
دفاعیه دوم دایی؛«بازیکنان ما تنها با دو جلسه تمرین برابر کنیا قرار گرفته اما در مجموع کادرفنی به خواسته‌های خود در این دیدار رسید.»
پاسخ به به دفاعیه دوم: علی دایی با ظرافت تلاش کرده تا از ابزار و «حداقل امکانات و فضای زمانی» برای بزرگ‌نمایی پیروزی در این مسابقه و البته رسیدن به خواسته‌های مدنظر استفاده کند تا مخاطبان به‌خود باوری دلخواه دایی در باور کردن قدرت کادرفنی برسند. نکته مهم اما فراموش کردن ذهنیت مخاطب است.
  با کریمی قهر نیستم
دفاعیه سوم دایی:«‌احتمال دعوت کریمی برای بازی‌ با عربستان ضعیف است و تنها از نفرات دعوت شده در این دیدار استفاده خواهیم کرد. البته من با کریمی قهر نیستم.»
پاسخ به دفاعیه سوم: داستان کریمی و دایی دیگر کیفیت خود را حتی برای رسانه‌ها تا حد زیادی از دست داده هرچند هنوز حساسیت فراوانی وجود دارد اما به هیچ‌وجه مانند سابق نیست. دایی بیشتر از آنکه به کریمی به‌خاطر توانایی‌های فنی‌اش احتیاج داشته باشد محتاج پرکردن خلاء عناصر محبوب است دایی البته یک پل هم باقی گذاشته آنجا که می‌گوید!
«احتمال دعوت کریمی ضعیف است یعنی هنوز احتمال آن وجود دارد حتی خیلی اندک.»
 باقری باز هم دعوت می‌شود
دفاعیه چهارم دایی: «‌باقری از تیم‌ملی خداحافظی نکرده است او از من خواست تا مقابل عربستان حضور پیدا نکند تا به استراحت بپردازد. اگر آماده باشد باز هم دعوت می‌شود.»
پاسخ به دفاعیه چهارم: باقری برای میلیون‌ها طرفدار پرسپولیس یک عنصر محبوب است و البته حضورش در تیم‌ملی برای استقلالی‌ها و بسیاری از منتقدان چندان توجیه‌پذیر نیست. دایی دو پهلو حرف زده تا همه‌چیز را از دست نداده باشد. چه کسی پاسخگوی این سوال است که چرا ثابت کردن توجه به همه مهره‌های ارزشمند لیگ از سوی دایی باید به اتلاف انرژی و هزینه زمانی منجر شود.
لباس‌ها به من ربط ندارد
دفاعیه پنجم دایی؛« کنیایی‌ها تنها با لباس‌های سفید همرنگ تیم ایران به تهران سفر کرده بودند که به همین دلیل فدراسیون فوتبال لباس‌های آنان را تغییر دارد این موضوع به هیچ‌وجه به من ربطی ندارد.»
پاسخ به دفاعیه پنجم: حتی اگر دایی راست بگوید ولی برخی مسائل قبلی ذهن مردم را به‌سمت و سویی دیگر سوق می‌دهد. کاش برای جلوگیری از حساسیت هم که شده کنیایی‌ها با پیراهنی به جز پیراهن تولیدی دایی رسما به میدان می‌رفتند. 

 

 

 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد