فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نیکبخت: ناخودآگاه گریه‌ام گرفت/ تیم‌ملی؟ یادم رفته بود!


دنیای فوتبال:بازی‌های ضعیف، نمایش‌های ملال‌آور و افت فاحش علیرضا نیکبخت چهره ستاره افول کرده‌ای را به تصویر می‌کشید که دیگر نوری از آن ساطع نمی‌شد. آفرین تصویر روشنی که از او در اذهان باقی مانده بود به 1243 روز پیش برمی‌گشت؛ وقتی در هفته چهاردهم، بادو گلی که وارد دروازه صبا باتری کرد ستاره پرسپولیس لقب گرفت؛

16 هفته در محاق کامل
 بازیکن تنبل و فربه چند هفته پیش اما طغیان کرده. از اندام ترکه‌ای و دوندگی بی‌امان او گرفته تا بازی تاثیرگذارش که ردپایی از او روی هر سه گل پرسپولیس مقابل الشارجه به جا گذاشته بود، همه خبر از بازگشت علیرضا نیکبخت دارد. لحظه کلیدی دقیقه 32 بود؛ وقتی نیکبخت پس از باز کردن دروازه الشارجه، شادی گل حمید استیلی بعد از باز کردن دروازه آمریکا را در اذهان تداعی کرد. فریادها و اشک شوق او پس از 16 هفته سکوت محض بود که جلب نظر می‌کرد: «اتفاقاتی که از بازی با پیکان شروع شد و با محرومیت از تیم‌ملی ادامه پیدا کرد یک دوره بحرانی را برای من رقم زد. در این مدت تا حدودی مشکلات روحی پیدا کرده بودم و کسی هم من را درک نمی‌کرد. همه فکر می‌کردند بهانه می‌گیرم و به‌دنبال توجیه نیمکت‌نشینی هستم. به‌همین دلیل وقتی گل زدم ناخود‌آگاه گریه کردم. نمی‌دانم از هیجان زیاد بود یا اینکه توانسته بودم جواب انتقادات طولانی را بدهم؛ «جواب همه کسانی که دوست نداشتند من در پرسپولیس موفق باشم.» با آمدن وینگادا ورق برای نیکبخت برگشته و تمریناتی که مرد پرتغالی برای ستاره دو فصل پیش در نظر گرفته انگیزه‌های متفاوتی به او داده و امروز نیکبخت رگه‌هایی از آن ستاره دو فصل گذشته پرسپولیس را از خود بروز می‌دهد: «وقتی وینگادا فیلم بازی‌هایم را دید، خیلی با هم صحبت کردیم. وینگادا گفت: اگر مثل قبل بازی کنی مشکلات ما به حداقل می‌رسد. او در این مدت برایم تمرینات اختصاصی گذاشت و در مورد من خیلی سخت گرفت.» بازگشت یک رقیب جدی به نام محسن خلیلی در روندی که نیکبخت در پیش گرفته بی‌تاثیر نبوده: «اگر بخواهم حرفه‌ای فکر کنم باید نسبت به قبل تلاش بیشتری را داشته باشم و جایگاهی را که پس از چند ماهی به‌دست آورده‌ام را حفظ کنم. من دیگر نمی‌خواهم به شرایط چند هفته گذشته برگردم و حتی به آن فکر کنم.» تکرار گلزنی نیکبخت مقابل الشباب عربستان می‌تواند بازگشت قطعی او را به‌دنبال داشته باشد. همین موضوع البته فکر نیکبخت را به خود مشغول کرده است: «تردیدی وجود ندارد که دور بعد بازی‌های لیگ قهرمانان به‌مراتب سخت‌تر از بازی با الشارجه است. با این حال به گلزنی مقابل الشباب فکر می‌کنم تا پس از آن هم با تمرینات اختصاصی در تعطیلات یک ماهه لیگ به اوج برگردم.» صحبت‌ از تیم‌ملی که می‌شود، نیکبخت با آهی ممتد از ته دل از دلتنگی‌هایش برای بازی در تیم‌ملی می‌گوید: «بازگشت به تیم‌ملی آرزوی من است. با اینکه محروم شده‌‌ام اما هنوز امید دارم که برگردم. گاهی اوقات حتی فراموش می‌کنم که از بازی برای تیم‌ملی محروم شده‌ام.» در میان حرف‌های نیکبخت، امیدواری موج می‌زند. یک گل و یک پاس گل در اولین بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و شادی منحصر به فرد ستاره یاغی سرخ‌ها؛ حالا این آخرین چهره ستاره یاغی پرسپولیس است که به تصویر کشیده شده.
 

 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد