فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

شش دلیل برای اینکه پرسپولیس داربی را می‌برد .

 
دنیای فوتبال: شش دلیل برای اینکه پرسپولیس داربی را می‌برد .

مردان تاثیرگذار
 این بازی اصلا معمولی نیست، این یک حقیقت انکار ناشدنی است که خیلی از مربیان دو تیم در این سال‌ها به آن اعتقاد پیدا کرده‌اند. داربی این دو تیم همیشه فشرده بوده و فضا و زمان بسیار کمی به حریف داده می‌شود چراکه فشار آنقدر زیاد است که حتی اجازه فکر کردن هم پیدا نمی‌کنید.

 خوشبختانه پرسپولیس در این بازی از بازیکنانی برخوردار است که به‌خوبی با چنین شرایطی آشنا هستند و هم روی زمین و هم روی هوا از پس حریف بر می‌آیند. کریم، کریمی و حتی نیکبخت با آن ابعاد بدنی بسیار راحت می‌توانند توانایی‌هایشان را به حریف دیکته کنند، مخصوصا اینکه در اوج آمادگی باشند.
 بازیکن – مدیرهای بزرگ اگر در تیم پرسپولیس، مربیانش هر ضعفی با هر اندازه «عدم توانایی» داشته باشند اما پرسپولیس این فصل از بازیکنانی برخوردار است که می‌توانند در میدان «مدیریت» کنند. قرمزپوشان از بازیکنان مدیری برخوردارند که خودشان در حد مربی هستند و مثل مربیان می‌توانند اوضاع را به نفع خودشان جمع کنند. نگاهی به اسامی باقری، پتروویچ، کریمی، زارع، نوری، نیکبخت و رحمان رضایی به‌خوبی نشان می‌دهد که این اسم‌های «گنده»، توان تاثیرگذاری فراوانی بر حریف دارند که در صورت مهیا بودن شرایط ناگهان جرقه‌ای را به آتش تبدیل می‌کنند و مهم‌تر آنکه برتری‌های عددی را تا پایان حفظ خواهند کرد. موضوعی که دست‌کم گرفته می‌شود.
 وینگادا نمی‌بازد
 وینگادا به‌خوبی از شرایط داربی آگاه است و حاضر نیست به همین راحتی‌ها این بازی را وا بدهد. او می‌داند که بازی خوب و کسب نتیجه لازم تا چه حد می‌تواند او را محبوب کند و جو را به‌نفع او تغییر دهد. سرمربی پرتغالی در اولین حضور، تیم را به دو دسته تقسیم کرد و بازی دستگرمی میانشان برگزار کرد تا بهتر بتواند بازیکنان و سیستم موردنظرش را بشناسد. او خبر دارد که افشین به هیات‌مدیره گفته مسئولیت شکست احتمالی را نمی‌پذیرد و برای همین می‌خواهد مسئولیت بازی و نتیجه را قبول کند و البته بازنده این میدان نباشد. از طرف دیگر حضور وینگادا موجب تحول در مسائل روحی و روانی بازیکنان خواهد شد و سیستم جدیدی را وارد جریان فکری بازیکنان خواهد کرد که مطمئنا اثرات مثبتی دارد.
 فضا نمی‌دهند
 خیلی‌ها اعتقاد دارند که بازی پرسپولیس و استقلال هیچ‌گاه فنی نیست اما این موضوع کاملا نادرست است چرا که کوچک‌ترین نکات فنی هم در آن تاثیر دارد. مگر همین بازی قبل نبود که قلعه‌نویی با تیزهوشی، برهانی را در فضای خالی مدافعان قرار داد و حسابی حریف را آزار داد؟ داربی مسابقه‌ای است که فضا در آن، «حداقلی» است و بنابراین با توجه به تجارب بازی رفت، مدافعان پرسپولیس حتما عقب‌تر بازی می‌کنند تا فضای مانور برای آرش به حداقل برسد. با این حربه عملا می‌توان به کور شدن فضای حرکتی آرش برهانی و البته قطع پاس‌های عمقی جان‌واریو و جباری امیدوار بود تا فضایی برای آنها وجود نداشته باشد.
 این آخرین فرصت آنهاست
شکی نیست که شکست در این دیدار برای پرسپولیس به معنای پایان فصل است. بنابراین شکی نیست که آنها در این بازی با حداکثر ظرفیت خود بازی می‌کنند... مثل بازی سپاهان در دور رفت. مثل نیمه‌دوم بازی رفت مقابل استقلال. بالاخره، داربی است! 

 

منبع:روزنامه دنیای فوتبال 

 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد