فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

دیدگاه کارشناسان و خبرنگاران درباره حذف نود.

دیدگاه کارشناسان و خبرنگاران درباره حذف نود
دنیای فوتبال:دیدگاه کارشناسان و خبرنگاران درباره حذف۹۰ شنیدنی است.

سیامک رحمانی: همه باید از برنامه ۹۰ حمایت کنند.
سیامک رحمانی روزنامه نگار ورزشی در خصوص موضع‌گیری سازمان تربیت‌بدنی و فدراسیون فوتبال علیه برنامه ۹۰، اظهار داشت: برنامه ۹۰ به گواه مردم، بارزترین و شفاف‌ترین برنامه تلویزیونی است که پیشرو و حرفه‌ای در بخش انتقاد بوده است.
عمق این برنامه حتی به بخش‌های دیگر نیز کشانده شده، چرا‌که دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) در دیداری که رئیس سازمان صداوسیما از آنجا داشته از وی خواسته‌اند برنامه ۹۰ سیاسی را نیز راه‌اندازی کند. در صحبت‌های اخیر مردم و هواداران برنامه ۹۰ متوجه می‌شویم که حتی در بخش اقتصادی و سیاسی نیز به برنامه ۹۰ نیاز داریم.
رحمانی از آستانه تحمل پایین سازمان تربیت‌بدنی در برخورد با برنامه ۹۰ می‌گوید: «به اعتقاد من، سطح تحمل و آستانه تحمل سازمان در مواجهه با برنامه انتقادی ۹۰ پایین است و سیاست‌ها و صحبت‌های مسئولان سازمان در پاسخ به انتقادهای برنامه ۹۰ به گونه‌ای بودکه مسئولان تربیت بدنی قدرت جوابگویی به این برنامه را ندارند و تنها راه مقابله را حذف آن می‌بینند. قطعا در شرایط فعلی سازمان صداوسیما باید از برنامه نود حمایت کنند و عادل فردوسی‌پور باید در برنامه فردای خود از مردم نظرخواهی کند که سیاست‌های برنامه ۹۰ را تایید می‌کنند یا تایید نمی‌کنند؟
قطعا در این نظرخواهی، اقبال عمومی نسبت به این برنامه و سیاست‌هایش مشخص خواهد شد. جدا از آن فکر می‌کنم مربیان، روزنامه‌نگاران و حتی رسانه‌ها نباید اجازه دهند که برنامه ۹۰ به این راحتی محو شود. برنامه ۹۰ همواره نقدهای منصفانه‌ای داشته و به اعتقاد من نباید این برنامه محبوب را بسته و تضعیف کرد. این روزنامه نگار ورزشی در رابطه با صحبت‌های کفاشیان در خصوص برنامه ۹۰ خاطر نشان ساخت:‌ « به نظر من حرف‌های کفاشیان در یکی از خبرگزاری‌ها «خاله زنکی‌تر» بوده، ایشان گفتند چرا برنامه نود و منتقدان خوبی‌های ما را نمی‌بینند که فکر می‌کنم این موضوع اصلا جای نقد و بررسی ندارد و قطعا با انتقادات است که عیب هر رسانه یا سازمانی مشخص می‌شود. امیدوارم دست‌اندرکاران ورزش از برنامه مستقل عادل فردوسی‌پور حمایت کنند و اجازه ندهند انتقاد یک رسانه، در نطفه خفه شود. آقایان انتقاد می‌کنند که چرا به آنها اجازه داده نشده که به برنامه ۹۰ بیایند. سئوال من این است چطور زمانی که آقای صفایی فراهانی به برنامه ۹۰ آمدند خود شخص کیومرث هاشمی حاضر نشد به این برنامه بیاید در حالیکه ایشان فقط حاضر شدند دقایقی با برنامه ۹۰ صحبت کنند اما پس از آن برخی از دوستان کیومرث هاشمی ادعا کردند که برنامه ۹۰ از آنها دعوت نکرده است.
دبیرسرویس ورزشی روزنامه اعتماد ملی:
سازمان و فدراسیون خودشان را مقابل مخاطبان برنامه ۹۰ قرار دادند
به دنبال ممانعت از حضور گزارشگران و فیلمبرداران برنامه ۹۰ در ورزشگاه حافظیه شیراز برای پوشش خبری و تصویری، سازمان تربیت‌بدنی موضع‌گیری رسمی خود را برعلیه برنامه ۹۰ مشخص ساخت.
هیوا یوسفی، دبیر بخش ورزشی روزنامه اعتماد ملی گفت: «من فکر می‌کنم سازمان تربیت‌بدنی با اقدامی که در شیراز در ممانعت از پوشش تصویری و خبری برنامه ۹۰ به عمل آورد آشکارا تحمل پایین و انتقادناپذیری خود را در برابر برنامه نود نشان داد. قطعا مسئولان سازمان به دنبال برنامه‌ای هستند که فقط به تعریف و تمجید از آنها بپردازد و از تمام سیاستهای آنها حمایت کند. سازمان تربیت‌بدنی در چند مدت اخیر نشان داد نگاهشان به رسانه‌ها، تنها نگاهی است که آنها ابزاری برای تبلیغ خود بداند و در این بین هر برنامه یا شخصی که سیاست‌هایش با آنها همسو نباشد و با آنها تعامل نکند انواع و اقسام کارها را برای حذف آن برنامه و رسانه‌ها انجام خواهم داد. نمونه آن به این موضوع بازمی‌گردد که سازمان تربیت‌بدنی نامه‌ای به فدراسیون‌های مختلف در مورد روزنامه اعتماد ملی و من ارائه داده که مسئولان فدراسیون فدراسیون‌ها با من و روزنامه اعتماد ملی هیچگونه همکاری نداشته باشند اما مدل برخورد مسئولان و سازمان در قبال رسانه‌های انتقادی کلا به این موضوع بازمی‌گردد که آستانه تحمل‌شان بسیار پایین است.» یوسفی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «واقعا مسئولان سازمان دقیقا از چه موضوع و چه بخشی از انتقادهای برنامه ۹۰ ناراحت هستند، اینکه در برنامه ۹۰ مسابقه SMS برای علاقه‌مندان به فوتبال طراحی می‌شود که چرا تیم‌های پرسپولیس و استقلال در چند فصل مدیران زیادی را راس کار می‌کنند پرسشی است که از مردم سئوال می‌شود و فکر می‌کنم این مسائل نباید باعث ناراحتی شخص یا اشخاص خاصی در سازمان تربیت‌بدنی شود چون هم می‌دانند که ماهیت این برنامه انتقادی است و طبیعتا بیشتر علاقه‌مندان به برنامه نود این برنامه را به خاطر ماهیت انتقادی‌اش دوست دارند.»
دبیر ورزشی روزنامه اعتماد ملی تصریح کرد: «به اعتقاد من صدا و سیما در شرایط حساس فعلی باید از برنامه ۹۰ حمایت کند و به نظر من فدراسیون فوتبال با راه ندادن عوامل برنامه به ورزشگاه حافظیه، با برنامه نود لجبازی کرده است. به نظر من با این تحریم، سازمان تربیت‌بدنی و فدراسیون فوتبال، خودشان را مقابل مخاطبان برنامه ۹۰ قرار می‌دهند. هفته پیش مردم و علاقه‌مندان به فوتبال، از برنامه ۹۰ حمایت کردند و با SMS که یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به این برنامه ارسال کردند در واقع حمایت خودشان را در مقابل برخی از موضع‌گیری‌ها از برنامه ۹۰ و عادل فردوسی‌پور نشان‌ دادند. به اعتقاد من اگر برنامه ۹۰ زودتر ماهیت انتقادی‌اش را آغاز کرده و از مدیران انتقاد می‌کرد قطعا جبهه‌گیری زودتر علیه این برنامه به وجود می‌آمد.»
یوسفی در پایان در رابطه با کفاشیان و صحبت‌های او خاطرنشان ساخت: «به نظر من صحبت‌های کفاشیان، موضع خودش نبوده و در واقع او به خاطر جایگاهی که در فدراسیون فوتبال دارد مجبور شده مصاحبه اخیرش را در یکی از خبرگزاری‌ها مطرح کند.
۹۰ در تمامی حوزه‌ها یک الگو است
کوهستانی: اجازه بدهند این برنامه کارش را انجام دهد
مجید کوهستانی سردبیر روزنامه ورزشی گل در خصوص چالش سازمان تربیت‌بدنی با برنامه ۹۰ گفت: «به نظر من مشکل اصلی سازمان با نظرسنجی برنامه ۹۰ است و آنها دوست ندارند در کار تصمیم‌گیرندگان سازمان دخالتی صورت بگیرد.»
وی با بیان این مطلب افزود: «در برنامه‌های ورزشی به اندازه کافی خط قرمز وجود دارد و این به هیچ عنوان جالب نیست که برنامه ۹۰ از بیرون هم سانسور شود. به نظر من این برنامه می‌تواند برای تمامی حوزه‌ها الگو باشد و اگر در هر تشکیلاتی چنین برنامه‌ای وجود داشته باشد خیلی از مشکلات حل خواهد شد.»
کوهستانی تاکید کرد: «این موضوع بسیار عجیب است که مانع از گزارش گرفتن دوربین برنامه ۹۰ می‌شوند و بهتر است که اجازه دهند تا این برنامه کارش را انجام دهد.»
پژمان راهبر:نمی توانند ۹۰ را تحریم کنند
پژمان راهبر سردبیر روزنامه ورزشی دنیای فوتبال با اشاره به چالش‌های به وجود آمده بین سازمان تربیت‌بدنی و برنامه ۹۰ و دستوری که سازمان در خصوص تحریم این برنامه داده است گفت: «به نظر من درگیر شدن با این برنامه پرطرفدار کار منطقی ای نیست.»
راهبر ضمن بیان این مطلب افزود: «درگیر شدن با یک برنامه ورزشی که نشان داده از هر نظر میزان‌الحراره فوتبال ایران است، کاری منطقی نیست و اینکه سازمان کدام استراتژی را دنبال می‌کند برای ما مبهم است.»
وی تاکید کرد: «شاید سازمان تربیت‌بدنی به زیر مجموعه‌هایش مثل فدراسیون فوتبال دستور بدهد و فدراسیون هم عمل کند اما عملیاتی شدن این تصمیم در واحد‌های ریزتر مثل باشگاه، بازیکنان و مربیان تقریبا غیرعملی است.»
راهبر افزود: «نباید فراموش کرد برخورد با دوربین ۹۰ به معنای محدود کردن برنامه نیست چرا‌که این برنامه می‌تواند از سایر واحد‌های تولید خبر صداوسیما خوراک بگیرد. در ضمن ذکر این نکته مهم است که در شرایط فعلی تعامل بین صداوسیما و سازمان تربیت بدنی در نقطه بینندگان تلویزیونی متعادل می‌شود و با خواسته آنها نمی‌شود جنگید. یعنی اگر آنها خواستار تماشای مسابقه‌ای باشند هیچ کدام از دو سازمان نم‌توانند مانعی برای بینندگان ایجاد کنند.»
راهبر در پایان تصریح کرد: «البته بعید می‌دانم این چالش ادامه داشته باشد و همه چیز با یک جلسه یا پادرمیانی حل خواهد شد، چرا‌که پای دو سازمان دولتی وسط است.»
پورحیدری:به جای حذف نود قبول کنند که کارشان پر از اشتباه است
حذف یا تحریم نود توهین به مردم است
منصور پورحیدری، مدیرفنی تیم فوتبال پاس همدان تحریم برنامه نود را نوعی توهین به افکارعمومی دانست.
وی تصریح کرد: «من خودم جزء آن دسته از افرادی بودم که به برنامه ۹۰ انتقادهایی داشتم. این انتقاد که چرا نود گاهی افراد را روبه‌روی یکدیگر قرار می‌دهد اما حالا مسئله فرق می‌کند. هیچ کس کار مسئولان راتایید نمی‌کند.»
پورحیدری افزود:‌ «هر کسی که مسئول می‌شود باید تحمل انتقاد را داشته باشد. تحریم برنامه نود راه‌حل مناسبی برای حل مشکلات فوتبال کشورمان نیست. به جای حذف پربینندگان برنامه تلویزیونی بهتر است آقایان بپذیرند که اشکالات زیادی در کارشان وجود دارد.»
مدیرفنی پاس همدان تاکید کرد، حذف یا تحریم نود توهین به مردم است. چون مردم این برنامه را دوست دارند. پورحیدری همچنین در خصوص شرایط پاس همدان گفت: «علاقه‌مندیم با وینکو کار را ادامه دهیم اولتیماتومی در کار نیست. من تمرینات وینکو را زیر نظر دارم. او کارش را بلد است و ما اطمینان داریم شرایط پاس همدان بهتر خواهد شد. 

 

                           برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد