فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

عقیلی: اگر سپاهان ۹۰۰ هزار دلار داشت لوکا مقابل باشگاه می خوابید

عقیلی: اگر سپاهان ۹۰۰ هزار دلار داشت، لوکا مقابل باشگاه می خوابید. 

هادی عقیلی، مدافع تیم سپاهان اصفهان در طول چند سال اخیر توانسته یکی از عوامل مهم در پیشرفت تیمش باشد.مدافع امیدهای پرسپولیس بعد از مدتی درخشش در سایپا راهی سپاهان شد و حالا یکی از جوان های باتجربه سپاهان است و آنقدر در این تیم برای خودش بروبیا دارد که اگر مدعی شود جزو متعصب ترین بازیکنان سپاهان است قطعاً ادعایش ثابت شده است. هادی عقیلی به دلیل مصدومیت این روزها بازی های سپاهان و تیم ملی را تماشا می کند و برای جای خالی اش در عمان و تمرینات زردپوشان زاینده رود دست تکان می دهد.
با هادی عقیلی همصحبت شدیم که در ذیل می خوانید:

• از بازی تیمت مقابل پیام شروع کنیم. بازی چطور بود؟
- همان طور که می دانید در این بازی به دلیل مصدومیت حضور نداشتم اما می توانم بگویم مقابل پیام مشهد نتیجه خوبی نگرفتیم. امتیاز دادن مقابل تیمی که به همه تیم ها امتیاز داده است برای سپاهان خوشایند نیست. ما در دقایق پایانی گل تساوی را خوردیم و لیاقت کسب ۳ امتیاز این بازی را داشتیم.
• آیا آمدن نویدکیا تغییری در روند سپاهان به وجود آورده است؟
- نویدکیا ۲ ۳، بازی بیشتر نیست که در سپاهان بازی می کند و شاید در مجموع ۳ بازی ۹۰ دقیقه بازی کرده باشد. او خیلی خوب است و می تواند باعث کسب امتیازات فراوان شود. ما بعد از آنکه نویدکیا را از دست دادیم، نتوانستیم جانشینی برای وی پیدا کنیم. البته منظورم باشگاه سپاهان است و حالا هم دعا می کنم محرم زودتر به شرایط آرمانی باز گردد.
• فکر می کنی نویدکیا چه زمانی به این شرایط برسد؟
- این بستگی به نظر پزشک دارد. محرم فعلاً در این ۲ ، ۳ دیدار در هر بازی ۳۰ یا ۴۰ دقیقه بازی کرده و امیدوارم به زودی با نظر و اجازه پزشک تیم شرایط این را داشته باشد که مثل قبل فیکس بازی کند.
• از تیم سپاهان به عنوان مدافع نایب قهرمانی و مدعی قهرمانی انتظار بیشتری می رفت اما برخلاف این موضوع عمل کرد.
- این را می دانم که بازیکنان سپاهان همان بازیکنان هستند و ما اگر مجموع بازیکنان جذب شده و فروخته شده را در نظر بگیریم می توان گفت سپاهان بازیکنان زیادی را از دست نداده است. ما در ۱۲ بازی نیم فصل اول فصل پیش کمتر از ۵ یا ۶ گل خورده داشتیم در حالی که در نیم فصل دوم بیش از ۳۰ گل خورده داشتیم و می توان گفت از نیم فصل دوم فصل پیش تا الان آقایان و تفکر مدیریتی که در این تیم بر این رفت وآمدها نظارت داشته، نتوانسته کاری از پیش ببرد .آنها نتوانستند بعد از رفتن لوکا کسی مثل او را بیاورند.
• آیا می توان ویه را و لوکا را با هم مقایسه کرد؟
- اصلاً. باور کنید اگر ویه را توانسته مربی تیم عراق شود، فیرات و چرخابی می توانند مربی استرالیا شوند. تا زمانی که لوکا بود شرایط خوب بود اما بعد از آن هر چه بوناچیچ کاشت ویه را خراب کرد. من همیشه گفته ام هیچ کس لوکا یا کاظمی برای سپاهان نمی شود.
• مربیان برزیلی که آمدند چطور؟
- آنها اصلاً کار نمی کردند. آمده بودند یک پولی بگیرند و بروند. نیامده بودند سپاهان را درست کنند. فقط هدفشان پول گرفتن بود. به خدا در روزهایی که سپاهان بحرانی ترین روزها را می گذراند و نیاز به تمرین بیشتر داشت تمرینات سپاهان تعطیل بود. در سال اولی که لوکا سرمربی ما شد در مجموع بازی های بیرون از خانه از ۷ بازی یک تساوی مقابل راه آهن به دست آوردیم و بقیه را باختیم اما داخل اصفهان اکثر بازی ها را بردیم. آن موقع خیلی علیه لوکا حرف بود اما در مسابقات لیگ قهرمانان ثابت کرد اگر زمان برای حاکم کردن تفکراتش داشته باشد، می تواند موفق باشد.
• یعنی فیرات زمان لازم را نداشت؟
- بحث زمان مطرح است اما احساس می کنم توقعات بعد از آنکه سپاهان نایب قهرمانی آسیا را به دست آورد زیاد شد .برند شوستر یک فصل رئال را قهرمان کرد اما بعد چون نتیجه نگرفت اخراجش کردند. شما الان به همین سپاهان نگاه کنید، در بازی مقابل پیام خراسان که سپاهان باخت من، بنگر، محمود کریمی و حاج صفی در ترکیب اصلی نبودیم یعنی نصف ترکیب اصلی حضور نداشتند اما طوری از سپاهان انتقاد می شود که انگار همه ابزارها در اختیار این تیم بود.
• فکر می کنید این انتقادات که علیه سپاهان مطرح است درست باشد؟
- ببینید شما خبرنگار هستید و وظیفه دارید در مورد مشکلات و ضعف های سپاهان مطلب بنویسید و مشخص است که برای شما فرقی نمی کند چه کسی سرمربی باشد و قطعاً علیه کسی که کمترین ضعف را دارد کمتر می نویسید اما یکسری هستند که نگران سپاهان نیستند و بیشتر نگران منافع خودشان در سپاهان هستند، کسانی که نگران تداوم حضور امثال چرخابی هستند. آنها نمی خواهند سپاهان پیشرفت کند و فقط می خواهند جای چرخابی را بگیرند.
• این داستان که می گویند شما فیرات را به سپاهان معرفی کردی چیست؟
- داستان این طور که بعضی ها از خودشان مطرح کردند نبوده است. من در تمرینات تیم ملی بودم که فیرات مرا صدا کرد و گفت کمی از اوضاع و احوال تیمت بگو. من هم گفتم سپاهان این شرایط را دارد و از این خوبی ها هم
برخوردار است. او بعد از اینکه حرف های مرا شنید گفت: من از سپاهان پیشنهاد دارم .بعد سپاهانی ها در مورد او از من پرسیدند و من گفتم کسی که علی دایی برای تیم ملی بیاورد نباید مربی بدی باشد اما من از قدرت کوچینگ وی هیچ خبری ندارم چون تا به حال جایی از ایشان کوچینگ ندیده بودم که بتوانم بر اساس آن نظر بدهم.آنها از دایی هم پرسیدند و ایشان هم فیرات را تایید کردند.
• آیا در فوتبال حرفه ای درست است که برای جذب یک مربی از بازیکن نظر بگیرند؟
- هر مربی یک رزومه کاری دارد. پرسپولیس، آری هان را آورد و آن افتضاح مالی پیش آمد. اگر مسئولان پرسپولیس از ۲ بازیکن اروپایی در مورد او سوال می کردند به طور حتم این اتفاقات نمی افتاد. من گفتم او مربی تمرین دهنده خوبی است و هرگز نگفتم او به درد سرمربیگری در سپاهان می خورد. قبلاً هم گفتم آنها از دایی هم سوال کردند. در میلان وقتی می خواهند یک مربی را جذب کنند از بقیه بازیکنان هم نظر می گیرند.به نظر من باید از بازیکن برای جذب مربی سوال کرد چرا که یکسری رفتار ها در رزومه ها نوشته نمی شود. در رزومه کسی نمی نویسند که این مربی در تیم های کم حاشیه موفق است یا نیست. مثلاً بوناچیچ اگر به پرسپولیس برود حداقل ۶ یا ۷ بازیکن این تیم را اخراج می کند چرا که از حاشیه متنفر است. یکی از عوامل موفقیت لوکا همین بود که سعی کرد در سپاهان نظم و انضباط را حاکم کند، درست بر عکس ویه را که اصلاً به فکر این مسائل نبود. فیرات هم مربی منظمی بود اما سفت و سخت دنبال اجرا شدن خواسته هایش نبود.من به سپاهانی ها گفتم که برای سپاهان هیچ کس لوکا نمی شود و برای من اول جیووانی می که فوتبال بازی کردن یادمان داد و بعد بوناچیچ.
• از حرف های شما این طور استنباط می شود که می خواهید بگویید فیرات در حد انتظارات سپاهان نبود؟
- بله. ببینید یک موقع هست از شما می پرسند نظرت در مورد ماشین «آزرا» چیست، من می گویم خوب است، اگر شما بروید بخرید و تصادف کنید دیگر من مقصر نیستم. داستان فیرات هم همین است. به من گفتند چطور مربی است و من گفتم تمرین دهنده خوبی است اما لوکا بهتر است. شما مطمئن باشید سپاهان مربی ای گرفت که در حد بضاعت مالی اش باشد نه کسی که بتواند انتظارات این تیم را برآورده کند. به خدا اگر سپاهان مثل پرسپولیس پول داشت که ۹۰۰ هزار دلار به بوناچیچ بدهد الان لوکا جلوی در باشگاه سپاهان می خوابید. من در مورد داستان فیرات فقط می خواهم این را بگویم که باز هم دست شما درد نکند که حداقل زنگ زدید و پرسیدید اما بعضی از نشریات نپرسیده از خودشان شایعاتی طرح کردند و من را متهم به کارهایی کردند که حتی نمی توانم به آنها فکر کنم. حتی یکی از مربیان لیگ برتر که سن پدر من را دارد گفت: متاسفم برای باشگاهی که بازیکنش سرمربی تیم را معرفی می کند و اگر به این حرف ها ادامه می داد، قطعاً از او شکایت می کردم.
• زمانی هست از شما می پرسند ماشین آزرا چطور ماشینی است شما طرفتان را نگاه می کنید و می بینید که او برای رفت و آمد روزانه اش این ماشین را می خواهد اما وقتی می دانید او برای مسابقات اتومبیلرانی این ماشین را می خواهد باز هم همین حرف را می زنید؟
- حرف شما درست است اما من که نگفتم فیرات سرمربی خوبی است. من گفتم فیرات تمرین دهنده خوبی است و حتی گفتم ایشان در این زمینه کارنامه ای ندارد که مسئولان سپاهان گفتند اشکالی ندارد. من قبلاً هم گفتم سپاهان در حد انتظاراتی که از آن می رود مربی نگرفت و مطابق با توانایی های مالی اش این مربی را جذب کرد.
• و حالا اگر برای جذب سرمربی جدید از شما نظر بخواهند پاسخ می دهی؟
- باور کنید نه! به خدا اگر در مورد لیپی هم از من سوال کنند می گویم نظری ندارم. اصلاً ایشان را نمی شناسم و بروید از بقیه سوال کنید.
• دلیل ناموفق بودن فیرات چه بود؟
- متاسفانه برای فیرات فضای مسمومی به وجود آوردند و از هفته دوم حرف از برکناری ایشان بود، همان بلایی که سر استقلال آوردند. فیروز کریمی و ناصر حجازی بهترین مربیان ایران هستند اما همین قضیه باعث شد استقلال سیزدهم شود.
• داستان انتقال شما به النصر چه شد؟
- من قرار بود بعد از رفتن لوکا به النصر بروم و به دلایلی از جمله
مخالفت مسئولان سپاهان نتوانستم اما حالا اگر النصر پیشنهاد بدهد و سپاهان موافق باشد، قطعاً جواب مثبت خواهم داد.
•فکر می کنید سپاهان برای رسیدن به جایگاه قبلی اش در پایان فصل یعنی کسب نایب قهرمانی و جواز حضور در رقابت های آسیایی به حفظ و زمان دادن به کادر فنی نیاز دارد یا اینکه باید دچار تغییرات در کادر فنی شود؟
-داستان فیرات برایم تجربه خوبی شد. من به این سوال پاسخ نمی دهم چرا که هر حرفی بزنم برایم حاشیه درست می شود.  

                            برای دیدن بقیه اخبار در قسمت عنوان

                          آخرین یادداشتها روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد