فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

بارسلونا فاتح ال کلاسیکو شد.


دنیای فوتبال: تیم فوتبال بارسلونا مقابل رئال مادرید به برتری دست یافت.

یکصدوپنجاه وهفتمین دوئل بارسلونا - رئال مادرید به نفع آبی - اناری‌ها به پایان رسید. ساموئل اتوئو و لیونل مسی پیام آوران شادی برای هواداران تیم کاتالانی بودند. این برد فاصله‌ی شاگردان گواردیولا با قهرمان فصل پیش لالیگا را به عدد ‌١٢ رساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تعویض مربی و آمدن خوانده راموس به جای برند شوستر هیچ سودی برای "قوهای سپید" مادریدی نداشت.

پیکار ‌١٥٧ بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه پر از جمعیت نوکمپ در حالی آغاز شد که میزبان در همان دقیقه‌ی ششم بازی می‌توانست با هنرنمایی آرژانتینی توانایش از حریف پیش بیافتد. اما، مسی در نهایت برابر کاسیاس ناکام ماند. بارسلونا در ادامه‌ی بازی کنترل توپ و میدان را در دست داشت، هر چند فرصت گلزنی مسلمی را هم برای خود فراهم نکرد.

دفاع رئال مادرید در این بازی رسوخ‌ناپذیر به نظر می‌رسید. در حالی که توپ و میدان از آن شاگردان گواردیولا، سرمربی بارسلونا بود، اما این رئال و رویستون درنته، بازیکن هلندی‌اش بود که بزرگترین فرصت گلزنی نصیبش شد. این بازیکن سورینامی‌الاصل که در موقعیتی تک به تک قرار گرفته بود، نتوانست دروازه‌ی ویکتور والدس را باز کند و توپ را از این سنگربان عبور دهد.

بازی تا پایان نیمه‌ی نخست به نفع بارسلونا در جریان بود، هر چند دروازه کاسیاس با خطری جدید روبه‌رو نشد. رئال فضا را بر میزبانش بسته بود و به آبی - اناری‌ها تنها اجازه‌ی حرکت و بازی سازی تا پشت محوطه ی جریمه‌اش را می‌داد.

نیمه‌ی دوم با شانس موقعیت بسیار خوب گلزنی برای ساموئل اتوئوی کامرونی آغاز شد. هر چند کاسیاس شوت این بازیکن را که از ‌١٤ متری دروازه شلیک شده بود، مهار کرد. بارسلونا که برای گشودن دروازه حریف بی‌تابی می‌کرد، نمی‌توانست خود را به دروازه‌ی رئال نزدیک کند. دانیل آلوس در دقیقه ‌٧٠ بازی در محوطه ی جریمه‌ی کهکشانی‌ها متوقف شد تا مخوتو کانتالخو داور بازی خطای پنالتی میشل سالگادو روی مهاجم بارسلونا را اعلام کند. کاسیاس اما، روی پنالتی هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و دروازه‌اش را روی ضربه ی اتوئو بسته نگه داشت.

دفع پنالتی این بازیکن، هم تیمی‌هایش را جری تر کرد، ولی باز هم درخشش کاسیاس مانع از باز شدن دروازه تیمش روی حرکات اتوئو و مسی شد.

سرانجام در دقیقه ‌٨٣ بارسلونا مزد صبر و پشتکارش را گرفت. کارلس پویول روی یک ضربه‌ی کرنر توپ را به اتوئو رساند و او هم از فاصله پنج متری توپ را از خط دروازه کهکشانی‌ها عبور داد. این پانزدهمین گل اتوئو برای آبی - اناری‌ها در فصل جاری بود. در ادامه بازی رئال به دروازه حریف حمله‌ور شد تا از باخت رهایی پیدا کند اما، اسیر ضد حمله‌های بارسلونا شد.

تیری آنری فرانسوی در یکی از روزهای خوب خود توپ را به مسی داد تا این آرژانتینی از فاصله هشت متری با ضربه‌ی "چیپ" توپ را از خط دروازه‌ی میهمان مادریدی عبور دهد.

یورو اسپورت در پایان مسابقه این آرژانتینی توقف‌ناپذیر را برترین بازیکن میدان معرفی کرد. گلزن بارسلونا در این دیدار تنها با خطاهای شدید مهار شدنی می‌نمود. این نخستین پیروزی بارسلونا بر رقیب سنتی پس از چهار سال بود.

* بارسلونا: ‌٢

ساموئل اتوئو (‌٨٣)، لیونل مسی (‌٩١)

رئال مادرید: صفر

ورزشگاه: نوکمپ

تماشاگر : ‌٩٥ هزار نفر

داور: مدینا کاتنالخو

بارسلونا: ویکتور والدس، کارلس پویول، رافا مارکس، اریک آبیدال، دنی آلوس، تیری آنری، ایدور گودیانسن (بوسکت ‌٦٣)، یحیی توره، ژاوی هرناندس (کیتا ‌٨٩)، لیونل مسی، ساموئل اتوئو (گلب ‌٨٧)

رئال مادرید: ایکر کاسیاس، میشل سالگادو، کریستف متسلدر، فابیو کاناوارو، سرخیو راموس، وزلی اسنایدر (پالانکا ‌٣٦)، گاگو، گوتی (ژاوی گارسیا ‌٧٣)، درنته، هیگوآین (فان درفارت ‌٧٦)، رائول گونسالس

کارت زرد:

بارسلونا:

رافائل مارکس، اتوئو، مسی

رئال مادرید:

ایکر کاسیاس، میشل سالگادو، کریستف متسلدر، سرخیو راموس، وینستون درنته

کارت قرمز: -

آمارهای بازی:

* درصد تصاحب توپ

بارسلونا: ‌٥/٦٥ درصد

رئال ‌٥/٣٤ درصد

* شوت

بارسلونا: ‌١٩

رئال ‌٦

* شوت به چهارچوب

بارسلونا: ‌٨

رئال: ‌٣

* شوت‌های مهار شده:

بارسلونا: ‌٢

رئال: ‌٤

* کرنر

بارسلونا: ‌١١

رئال: ‌٤

* خطا

بارسلونا: ‌١٩

رئال: ‌١٣

* آفساید

بارسلونا: ‌٣

رئال: ‌٢

* کارت زرد:

بارسلونا: ‌٣

رئال: ‌٥

* کارت قرمز: -

* پاس دقیق

بارسلونا: ‌٤٤٢

رئال: ‌١٧١

* پاس اشتباه

بارسلونا: ‌٤٤

رئال: ‌٣٣

                              برای دیدن بقیه اخبار در قسمت عنوان

                          آخرین یادداشتها روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد