فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

اعلام نهایی کاندیدای بهترین داور، بازیکن جوان و زن فوتبال آسیا

به گزارش ایسنا ، یوئییچی نیشیمورا از ژاپن، موهد صالح سوبخیدین از مالزی و روشان ایرماتوف از ازبکستان سه نامزد بهترین داور سال آسیا شدند.

در بخش کمک داور سال نیز بهادیر کوچکاروف از قرقیزستان، تمام حمدون از سوریه و عبدوخمیدولو رسولوف از ازبکستان نامزد نهایی نام گرفتند.

معرفی سه نامزد نهایی بهترین جوان آسیا

احمد خلیل اماراتی و شرزودیک ازبکستانی در کنار لی جونگ هو در فهرست نامزدان نهایی بازیکن جوان سال آسیا قرار گرفتند.

خلیل که MVP بازیهای جوانان آسیا را در عربستان بدست آورد در قهرمانی تیمش نقشی کلیدی داشت.

کریموف نیز یکی از بازیکنان موثر ازبکستان بود که علیرغم همه تلاش هایش نتوانست با تیمش به قهرمانی برسد تا آنها روی سکوی دوم جوانان آسیا بایستند.

لی هم بهترین بازیکن قهرمانی نوجوانان آسیا بود که همراه با کره جنوبی از ایران شکست خوردند و نایب قهرمان شدند.

سه نامزد زن فوتبال آسیا

مراسم زنان سال آسیا نه تنها مراسمی برای تشویق فوتبال زنان در این قاره است بلکه جایی برای نمایش بهترین ها ی جهان هم به حساب می آید.

هر سه نامزد بهترین بازیکن زن سال روی این مسئله اتفاق نظر دارند.«آیا میاما» و «هوماره ساوا» از ژاپن و «ری کوم سوک» از کره شمالی نامزد بهترین بازیکن امسال هستند که این آخری سال گذشته توانست جایزه اول را هم بدست آورد.

«ری» که با کره شمالی در ماه جون گذشته در ویتنام به قهرمانی آسیا رسید می گوید توانایی زنان آسیا در فوتبال جهان سطح بسیار بالایی دارد.

«تیم کره شمالی امسال نمایش موفقی داشت چون ما قهرمان آسیا شده بودیم. همه طرفداران فوتبال زنان می دانند که پیشرفت در آسیا چه سرعتی دارد و از فعالیت زنان در این قاره تقدیر می کنند».

«ساوا» هم که با ژاپن به مقام چهارم المپیک رسیده می گوید:«فکر می کنم تیم های آسیایی به سادگی می توانند با قدرت های جهانی زنان فوتبال رقابت کنند».

«استاندارد فوتبال زنان آسیا نسبت به چند سال قبل بالاتر آمده و فکر می کنم این روند همینطور ادامه خواهد داشت».

«آیا میاما» 23 ساله ژاپنی نیز که علیرغم سنش تجربه بالایی دارد می گوید:«در کارهای تیمی ما بهتر از قبل شده ایم و به نظرم هنوز جای پیشرفت زیادی داریم».

مراسم بهترین های سال 2008 روز 25 نوامبر – 5 آذر در شهر شانگهای برگزار می شود و نفرات نهایی در این مراسم اعلام خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد