فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

قطبی: دلیل قهر مارکو مشکلات مالی بود نه عابدزاده

قطبی: دلیل قهر مارکو مشکلات مالی بود نه عابدزاده

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: مارکو به خاطر پرسپولیس المپیک را از دست داد و دلیل بازگشتش به برزیل مسائل مالی بود نه دخالت های عابدزاده.
* وضعیت تیم پس از شکست مقابل مقاومت سپاسی چگونه است؟
خوشبختانه شرایط خوبی داریم. بازیکنان ما متوجه شده‌اند که باخت‌ها مورد تایید هیچ فردی نیست و لطمه بزرگی به موفقیت ما می‌زند.
* بحث دفاع شما از مهاجم برزیلی سوژه روزهای اخیر بود. کماکان از دی‌کارمو حمایت می‌کنید؟
بله هنوز هم اعتقاد دارم این برزیلی بازیکن جوانی است که با فیزیک بدنی مناسب و قدرت بالا می‌تواند به پرسپولیس خدمت کند.
* و ۱۰ گل هم به ثمر برساند؟
بله، شک نکنید. باید قبول کرد وی جوان است. شرایط غذایی، فرهنگ و خیلی مسائل برای وی تغییر کرده است و برای هماهنگی به زمان بیشتری نیاز دارد.
* دی‌کارمو تا انتهای فصل در پرسپولیس می‌ماند؟
تا وقتی که من هستم هیچ بازیکنی از پرسپولیس جدا نمی‌شود. من این حرف را زده ام و روی آن تاکید دارم، چون در غیرآنصورت من نفر دومی هستم که از تیم می روم. باید به این طریق از بازیکنانم حمایت کنم.
* از کادر فنی چطور؟
به کادری که دارم افتخار می‌کنم چون تمام دستیارانم موفقیت پرسپولیس و همفکری را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.
* اما گفته شد عابدزاده از حضور مارکو ناراحت بود و همین امر به کنار رفتن مربی برزیلی انجامید؟
در این باره با او گفت و گو کردم. عابدزاده عاشق پرسپولیس است. مانند پیروانی او را نیز به مارکو نزدیک کردم تا با تلفیق آنها دروازه بانانی موفق داشته باشیم.
* موفق شدید؟
تا حدودی. ما تقسیم کار کردیم و برای رسیدن به هدف به زمان نیاز بود.
* در اینصورت چرا مارکو از ایران رفت؟
نمی‌دانم چه بگویم. همه این را از من سوال می‌کنند؛ اما همینقدر می گویم که مشکل مارکو مالی بود نه عابدزاده.
* مسئولان باشگاه از پرداخت بخشی از مطالبات او خبر داده بودند.
این خبر درست نیست. مارکو یک مربی حرفه‌ای است و بارها در خصوص مبلغ قرارداد خود به باشگاه تذکر داده بود؛ اما به وی فقط قول دادند.
* یعنی مسئولان باشگاه مقصر هستند؟
خیر، از نظر من افرادی مقصر هستند که از روز اول تراز مالی باشگاه را به خوبی تعیین نکردند. این مشکل متاسفانه فقط در فوتبال ایران دیده می‌شود
* چرا روز اول این موضوع را به مارکو نگفتید؟
او دوست صمیمی من است و گفتم که به ایران بیاید؛ اما پیش بینی خیلی از مسائل آنگونه نبود که فکر می کردیم. برخوردهای خوبی با وی صورت نگرفت و با ناراحتی ایران را ترک کرد.
* آیا او در حد کادر فنی پرسپولیس بود؟
مارکو قرارداد بسیار خوب خود با تیم‌ ملی کره را نادیده گرفت تا به خاطر دعوت من به ایران بیاید. او مسابقات معتبری را به خاطر پرسپولیس از دست داد.
* منظورتان چیست؟
مارکو با تیم امید کره جنوبی قرارداد داشت و قرار بود در المپیک حاضر باشد. روی او حساب ویژه ای باز کرده بودند؛ اما در نهایت به ایران آمد.
* چرا بدون اطلاع شما و باشگاه، ایران را ترک کرد؟
این یک شایعه است. مارکو با من صحبت کرد و پس از آن رفت. واقعا قدرت ایستادن برابر او را نداشتم.
* فصل قبل هم مشکل مالی داشتید؟
بله. خیلی‌ها نمی دانند که با چه شرایطی پرسپولیس قهرمان شد. وقتی در کوران مشکلات مالی بودیم بازی‌ها را بردیم و در انتهای فصل قهرمان شدیم.
* شخصا نیز مشکل مالی داشتید؟
بله؛ اما حل شد.
* با وجود اینکه مشکلات مالی وجود داشت، چرا دوباره به ایران بازگشتید؟
چون هدف من پول نبوده و نیست. من ایرانی هستم و قلبم برای پرسپولیس می‌تپد؛ اما خارجی‌ها این حرفها را متوجه نمی‌شوند و مثل مارکو به دنبال عمل کردن به بندهای قرارداد هستند.
* اخیرا در تمرینات مشکلات زیاد شده است. دلیل آن چیست؟
به هر حال شکست با خود حاشیه می‌آورد. پس از باخت ما مقابل مقاومت مشکلات مالی بیش از پیش به چشم آمد و بازیکنان نگران بودند که سر موعد مطالبات خود را دریافت نکنند.
* این حرف ها بهانه نیست؟
به دنبال بهانه نیستم، سال گذشته در ۱۸ بازی باخت نداشتیم. آیا حاشیه مثل امسال بود؟ این یک واقعیت است که باخت‌های غیر قابل تصور در فصل جاری به ما ضربه زده است.
* یعنی مشکلات فقط پس از باخت‌ها نمایان می شود؟
بعد از پیروزی برق و سپاهان هیچ مشکلی پیش نیامد؛ اما یک باخت زمین و زمان را برای ما تار کرد.
* این شکست ها قطبی را هم عوض کرده است؟
خیر؛ اما می‌دانم رفتارها با قطبی تغییر کرده است. پس از هر بازی قصد تخریب مرا دارند.
* چرا؟
- چون از محبوبیت و بین‌المللی بودن من و پرسپولیس بیزارند و دوست دارند به هر طریقی که شده مرا از میدان خارج کنند. پدر و مادرم حرف‌هایی را که به زبان نیاورده‌ام، می‌شنوند و اشک در چشمانشان جمع می‌شود و به من زنگ می‌زنند. من باید به آنها چه بگویم؟
* شاید قطبی تغییر کرده است. مثلا امسال خیلی از مسائل را تکذیب کردید.
آنقدر ظرفیت دارم که این کار را انجام ندهم. مطمئن باشید اگر حرفی را بزنم آن را تکذیب نمی‌کنم. همان فردی هستم که سال گذشته برای اولین بار وارد ایران شدم. آن روز بهترین روز زندگی من بود؛ ولی تفکراتم بعد از یک سال عوض شد.
* در مورد دی کارمو صحبت کنیم. چه انتظاری از بازیکنان در قبال او دارید؟
باید حمایت شود. او یک خارجی است و شناختی از او نداشتیم. من خیر خواه را خوب می شناسم چون با او کار کرده ام؛ اما نباید در مورد دی کارمو خیلی زود اظهار نظر کرد.
* یعنی قبل از حضور وی در ایران شناختی از وی نداشتید؟
در این مورد نیز مرا دادگاهی کرد‌ه‌اند. من فیلم او را دیده بودم و مارکو هم بازی هایش را در برزیل دید و او را تایید کرد.
* گفتید تغییر نکرده اید؛ اما امسال دیده شده است که برخورد مناسبی با اصحاب رسانه نداشتید.
اگر همیشه بخندم خیلی ها سواستفاده می کنند. برخی اوقات لازم است تغییر کنم. امسال سه بار با لحنی دیگر صحبت کردم و معتقدم لازم بود.
* آیا این رفتار حرفه‌ای است؟
بله، گاس هیدینگ بسیار سخت با خاطیان و افرادی که او را زیر سوال می‌برند برخورد می‌کند و یک مربی حرفه ای است.
* از چه ادبیاتی استفاده می کند؟
همینقدر که بسیار بدتر و عصبانی تر از من می شود. معتقد است اگر بیش از حد با فردی دوست شود، آرامش خود را از دست می دهد.
* قبول دارید این مشکلات فقط در پرسپولیس یا استقلال وجود دارد؟
بله؛ اما این مسئله را باید بدانیم که موفقیت این دو تیم نیز در آسیا و حتی دنیا به فوتبال ایران و به امثال من کمک می کند.
* البته سپاهان هم دچار این مشکلات بود.
من این عقیده را ندارم. دوست دارم بستری آماده شود تا مثل سپاهان در لیگ قهرمانان و باشگاه‌های جهان مانند فصل قبل از پرسپولیس حمایت شود.
* برای مشکلات دفاعی خود چه تدبیری اندیشیده اید؟
نقطه تمرکز یک تیم دروازه بان است؛ اما در ۱۲ بازی خود از سه دروازه‌بان استفاده کرده‌ایم. واعظی به دلیل مصدومیت در آمادگی صددرصد نیست. حقیقی خوب؛ اما جوان و بی‌تجربه است و معمارزاده هم که می‌توانست بهترین دروازه‌بان لیگ شود مصدوم شد. این دردسر دفاعی ما است.
* و مدافعان؟
مدافعان ایران یاد گرفته‌اند عقب‌تر از حد استاندارد، در زمین قرار بگیرند، مثل بازی تیم ملی جوانان در مسابقات آسیایی که فاصله خطوط با یکدیگر بسیار زیاد و دلیل اصلی شکست بود.
* برای حل این مشکل چه باید کرد؟
در تمرینات با گذشت زمان می شود مشکلات را کمتر کرد. با کمک پیروانی این برنامه‌ریزی را انجام داده‌ام و مطمئن هستم مشکل برطرف می‌شود.
* بازی با صبا باتری را چگونه می‌بینید؟
بازی حساس و حیاتی برای پرسپولیس است. باید در این بازی از موقعیت‌های خود به خوبی استفاده کنیم.
* سه امتیاز را به راحتی کسب می کنید؟
فصل قبل صبا برای ما دردسرساز بود؛ اما در شاگردانم در یک بازی بین‌المللی حریف را شکست دادند. هرگز آن بازی را فراموش نمی‌کنم.
* رویارویی با سرمربی حریف را چطور می بینید؟
به فیروز کریمی علاقه زیادی دارم و تمام مصاحبه‌‌های او را که یک مربی بین‌المللی است را می‌بینم. کریمی با نشاط‌ترین سرمربی ایران است و مطمئن هستم تفکرات حرفه‌ای‌اش خطرناک است.
* چه تدبیری برای این تفکرات اندیشیده‌اید؟
مقابل استقلال برابر او قرار گرفته بودم. فیلم بازی‌های صبا را آنالیز کرده و راه های نفوذ به خط دفاعی حریف را پیدا خواهم کرد.
* رویارویی با شیث رضایی باید جالب باشد.
اتفاق خاصی نباید رخ دهد. با هم دست می‌دهیم و از او می‌خواهم بازی زیبا انجام دهد.
* یعنی مشکلی با شیث ندارید؟
خیر، او یکی از بهترین‌های فصل گذشته ما بود و در راه قهرمانی ما را یاری کرد. می‌دانم برابر پرسپولیس و من انگیزه چند برابر دارد و برای او از صمیم قلب آرزوی موفقیت می‌‌کنم.
* با چه سیستمی به میدان می‌روید؟
پرسپولیس ۳ سیستم دارد که هر لحظه برای پیروزی نیاز باشد آن را در زمین پیاده می‌کنیم و بستگی به عملکرد حریف دارد.
*‌ پرونده نصرتی و رضایی برای شما هنوز باز است؟
پرونده هیچ بازیکنی برای من بسته نشده است. البته با نصرتی حرفی نزده‌ام و فقط در روزنامه‌ها دیده‌ام که از او نام برده شده است. برای موفقیت پرسپولیس اگر نیاز باشد تصمیم می‌گیرم.
* توره مقابل صبا به میدان می‌رود؟
مشخص نیست. این مهاجم سه هفته از ما و تمرینات دور بوده است. از سوی دیگر باید در قبال غیبت‌های او واکنش خوبی داشته باشم و در غیراینصورت نمی توانم دیگر بازیکنان را کنترل کنم.
* یعنی بازی نمی‌‌کند؟
با توره صحبت کرده‌ام، ای‌کاش زودتر به من می‌گفت قصد ازدواج دارد. به خاطر غیبت هایش جریمه شد و مصطفوی نیز انگیزه او را چند برابر کرد. باید ببینیم شرایط چگونه خواهد بود، چون من یک مربی بین‌المللی هستم و تمام هدف‌های خود را قبل از بازی بازگو نمی‌کنم.
* گفته می شود هیئت مدیره دوست دارد توره بازی کند.
به آنها احترام می‌گذارم و همیشه زحمات آنها را فراموش نمی‌کنم؛ اما تصمیم گیرنده نهایی من هستم و نباید اجازه دهم بی انضباطی در تیم بوجود آید و برخوردی نیز با آن صورت نگیرد.
* چه دلیلی داشت که دی کارمو را با سیاوش اکبرپور مقایسه کردید؟
چنین کاری انجام ندادم، چون دوست ندارم مرا با فرد دیگری مقایسه کنند. اکبرپور و دی‌کارمو بازیکنانی خوب و بین‌المللی برای تیم‌های خود هستند.
* قصد اضافه کردن یک فیزیوتراپ به کادر فنی را دارید؟
خیر، همانطور که گفتم "جان لانگن دون" یکی از بهترین دوستان من و فیزیوتراپی متخصص است که در دو جام جهانی حضور داشت. وی در تیم‌‌های بزرگی مثل بایرن مونیخ حضور داشته است و فقط یک هفته در ایران میهمان من است.
* احتمال موفقیت در مسابقات آسیایی را چقدر می دانید؟
از جانم برای موفقیت در آسیا مایه می‌گذارم، چون پس از سال ها پرسپولیس باید به نتیجه لازم برسد و مطمئن هستم با حمایت هیئت مدیره و تمرکز بازیکنان به خواسته خود می‌رسیم.
* آیا رابطه شما با کاشانی هنوز هم خوب است؟
- بله، هنوز هم او را می‌بینم و به گرمی در آغوش می‌گیرم. مدیری توانمند، مهربان و برای من مانند یک برادر بود،‌ البته مدیران فعلی نیز چنین شرایطی دارند.
* و حرف پایانی؟
- دوست دارم روز پنج‌شنبه ورزشگاه آزادی را یکدست قرمز ببینم. صباباتری قم تیمی غیر قابل پیش‌بینی با مربی بزرگ است؛ اما مقابل ما مجبور به شکست خواهد بود، چون در ۴ بازی آینده باید ۱۲ امتیاز حیاتی را کسب کنیم.

منبع برد و باخت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد