فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

حاج رضایی : تیم جوانان قربانی "نیکولیچ" شد.

حاج رضایی : تیم جوانان قربانی

کارشناس فوتبال کشورمان، نناد نیکولیچ، سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران را عامل شکست و ناکامی این تیم در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا دانست.
امیر حاج رضایی ضمن بیان این مطلب افزود: زمانی که تیمی شکست می خورد، خیلی ساده است که به آن تیم حمله کنید اما این کار شرط انصاف نیست. من با اعتقاد به این موضوع در خصوص تیم جوانان صحبت می کنم و قصد حمله به مربیان تیم جوانان را ندارم.
وی ادامه داد: تیم جوانان ایران که در مسابقات عربستان حضور داشت و متاسفانه با تحمل دو شکست در دیدار مقابل عربستان و ژاپن از دور رقابت‌ها کنار رفت، بهترین تیم جوانان کشورمان در سه دهه اخیر بود اما قربانی ضعف مربی خود شد. من برای این حرف استدلال دارم و بدون دلیل این ادعا را مطرح نمی کنم.
کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به برتری تیم فوتبال جوانان کشورمان در مصاف با عربستان از نظر خلق تعداد موقعیت گل و مالکیت توپ گفت: تیم ما در حالیکه به مراتب بهتر از تیم عربستان بازی می کرد، نیکولیچ بدون دلیل در بین دو نیمه دست به دو تعویض زد. او هافبک دفاعی تیم را از زمین بیرون کشید به جای او یک هافبک تهاجمی وارد زمین کرد. شاید این تعویض با توجیه افزایش میل هجومی تیم جوانان ایران انجام شده باشد اما خروج کاپیتان تیم از زمین مسابقه ابهام برانگیز است.
وی در ادامه از اشتباهات نیکولیچ در انجام تعویض به عنوان یکی از ضعف‌های عمده این مربی کروات یاد کرد و گفت: در نیمه دوم بازی مقابل عربستان و زمانی که تیم کشورمان برتر از تیم حریف بود بازهم نیکولیچ یک بازیکن را تعویض کرد تا تیمش در ۱۵ دقیقه ششم مسابقه عملا خلع صلاح شود. در شرایطی که تیم ما با یک گل غافلگیر کننده نتیجه را به عربستان واگذار کرده بود با توجه به اینکه تعویض‌های تیم تمام شده بود دیگر ابزاری برای تغییر در سیستم بازی نداشتیم و تماشاگر تعویض‌های عربستان بودیم که بازی را کنترل می کرد.
حاج رضایی خاطرنشان کرد: تیم ما با اشتباهات نیکولیچ به عربستان باخت اما با کمال تعجب این مربی در پایان مسابقه مدعی شد که تیم ایران به علت آنکه بازیکنان تهاجمی ضربات آخر را خوب نزدند نتیجه را واگذار کرده است. این قبول که بازیکنان جوانان ایران در زدن ضربات نهایی اشتباه داشتند اما در این بین نقش مربی چه می شود؟
وی با بیان اینکه یکی از بهترین تیم‌های جوانان ایران قربانی بی‌ تدبیری مربی خود شد، افزود: متاسفانه این تیم در حالی به این مربی ناتوان سپرده شد که پیش از این در تیم‌های چون فولادخوزستان کارنامه‌ای نه چندان درخشان از خود برجای گذاشته بود.
این کارشناس فوتبال در ادامه مدعی شد که تیم فوتبال جوانان ایران در بازی برابر ژاپن نیز با اشتباهات نیکولیچ متحمل شکست سنگین ۴ بر۲ شده است. وی در این باره گفت: در طول دو مسابقه برابر عربستان و ژاپن بازیکنان جوان ایران بارها روی زمین افتادند. هیچ کدام از آنها مصدوم نبودند و خروج‌شان از زمین مسابقه فقط به علت گرفتگی عضله پا بود.
وی با ابراز تعجب از بروز این مشکل برای تیم جوانان ایران، خاطرنشان کرد: این یک بحث ساده در مربیگری است. مربیان بدنسازی در تورنمنت هایی فشرده این چنینی سعی می کنند با تمرینات هوازی فشرده بازیکنان را مهیا مسابقه کنند چرا که اگر به سیستم بدنی اکسیژن نرسد، ماهیچه ها تولید اسیدلاکتیک می کنند و عضلات می گیرد. مشکل تیم جوانان در عربستان نیز یا به دلیل تمرین نامناسب یا عدم تطابق پذیری بازیکنان با شرایط آب و هوایی این کشور به وجود آمده است.
حاج رضایی با طرح این سئوال که "چرا تیم های عربستان و ژاپن با مشکلاتی که تیم جوانان ایران در عربستان روبرو شد، مواجه نشدند؟"، افزود: من نگاهم به تیم جوانان از جهت فنی است، گرچه از نظر احساسی لطمه خوردیم. من شب گذشته به شدت متاثر شدم از اینکه دیدم چطور سرمایه فوتبال یک مملکت به دست یک فرد نابود شد. برای ما خیلی بد است که فردا در یک دیدار تشریفاتی مقابل یمن به میدان برویم. در این شرایط درست نیست که بگویم فوتبال همین است و این بار روی بد خود را به ما نشان داده است. نگوییم فوتبال است و هزار و یک اشتباه و چشم بپوشیم از اشتباهاتی که سرمربی کروات تیم جوانان مرتکب شده است.
مربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه ابقا ننادنیکولیچ در سمت سرمربیگری تیم فوتبال جوانان ایران تاثرآور است، خاطرنشان کرد: در فوتبال ایران آیا مانند علی دوستی نداشتیم که بیاید برای تیمش دل بسوزاند و با کمترین هزینه آن تیم را قهرمان آسیا کند؟
وی ادامه داد: اگر به کمیته آموزش فدراسیون فوتبال مراجعه کنید، می بینید که در کشور خودمان هستند مربیان جوان، تحصیلکرده و با مدرکی که متاسفانه بیرون از گود نشسته اند. مربیانی که توانایی و قابلیت کار دارند اما بیرون می نشینند تا امثال نیکولیچ تیم جوانان ایران را هدایت کنند. من نمی خواهم با طرح این موضوع بحث ناسیونالیستی کنم چرا که اعتقاد دارم فوتبال یک رویداد فرامرزی است. در عین حال اعتقاد دارم اگر مربی خارجی برای تیم ملی کشورمان می آوریم باید آن مربی کاردان و توانمند باشد، مربی که بتواند به فوتبال ما کمک کند.
حاج رضایی در خاتمه تصریح کرد: شرط عقل و انصاف نیست که ننادنیکولیچ در سمت سرمربیگری تیم فوتبال جوانان و امید ایران ابقا شود. او برای هدایت تیم های ایرانی مربی قابلی نیست و نمی تواند به تیم های ما کمک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد