فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

پاسخ غیاثی به عنایت : پایه های میز ریاست عنایت در مرداب است/ هنو

پاسخ غیاثی به عنایت : پایه های میز ریاست عنایت در مرداب است/ هنوز پائیز نیامده !

 

رئیس پیشین کمیته داوران فدراسیون فوتبال به صحبت هایی که مسعود عنایت در مورد وی مطرح کرده بود پاسخ داد.
مسعود عنایت روز هفتم آبانماه صحبت هایی را در مورد رضا غیاثی رئیس پیشین کمیته داوران مطرح کرد. به همین دلیل رضا غیاثی به مصاحبه عنایت پاسخ داد که متن این پاسخ در زیر می آید:
۱- افراد شرافتمند و وطن دوست هیچ گاه آرزوی شکست هموطنانشان را در میدانهای ورزشی و غیر ورزشی بین المللی نمی کنند. از این رو عقلانی نیست که تصور کنیم کارشناسان فرهیخته و متعهد داوری فوتبال کشور آرزوی حذف آقای مسعود مرادی را از قضاوتهای جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی داشته اند. ( هر کسی از ظن خود شد یار من)
۲- برابر مفاد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آزادی بیان و عقیده و هم چنین فرضیه امر به معروف و نهی از منکر از حقوق الهی و قانونی به رسمیت شناخته هر فرد ایرانی می باشد که مقامات رسمی و یا غیر رسمی بدون حکم دادگاه صالحه اجازه سلب این حق قانونی را از آنان ندارند ، نمی دانم آقای عنایت به حکم کدامین دادگاه صالحه نقطه نظرات کارشناسانه، مشفقانه و خیرخواهانه کارشناسان داوری را مغرضانه و برای تیشه زدن به ریشه داوری فوتبال می داند و حکم به سکوت اجباری آنان می کند.
من قبول دارم انتقادات به حق کارشناسان بر مدیر پروازی بودن ایشان، عدم اشرافشان بر کمیته داوری و داوران به دلیل پای کار نبودنش، تفاوت قائل شدن بین اقلیتی از داوران و کمک داوران با اکثریت داوران و کمک داوران زحمتکش کشور و گزینش بی محابای بعضی از داوران برای مسابقات لیگ برتر که سر و صدای قریب به اتفاق همه مدیران و مربیان باشگاهها را برانگیخته و آنان را وادار به نامه نگاری با فدراسیون کرده است و همچنین اذعان مسئولان رده بالای فدراسیون به لزوم شورایی شدن اداره امور کمیته داوران و تایید رئیس محترم فدراسیون به روزمرگی دچار شدن کمیته داوران همه و همه باعث شده تا آقای عنایت پایه های میزشان را در مرداب ببینند، لذا این امر را به حساب انتقادات کارشناسانه می گذارد غافل از این که این رفتار خود اوست که تیشه به ریشه ریاستش می زند.
۳- بنده به عنوان تنها فردی که حدودا سه ماه قبل از المپیک خط خوردن نام مسعود مرادی را از لیست کاندیدای قضاوت در جام جهانی پیش بینی کرده است اعلام می کنم بر خلاف ادعای عنایت شدیدا از این اتفاق ناگوار متاسف و متاثر هستم. به خصوص که ایشان در زمان مسئولیت بنده در کمیته داوران نیز به دلیل مردود شدن کمک داور قطری در تست آمادگی جسمانی ( او در تیم داوری مرادی قرار داشت ) به ناحق از حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان باز ماند به قولی:
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
از این رو به دنبال وقوع این ضایعه دل خراش جدید برای مرادی هیچگونه اظهار نظر مثبت یا منفی له یا علیه او نداشته ام نمی دانم آقای عنایت با کدام معیار به من تهمت خوشحال بودن از آن را می زند. شایان ذکر است عنوان نوشته من که در روزنامه جهان فوتبال ( ارگان نیمه رسمی فدراسیون فوتبال و در مالکیت جناب آقای مهدی تاج نایب رئیس محترم فدراسیون ) این بود " چه کسی از حق مسعود مرادی دفاع خواهد کرد." از کی تا به حال نشان دادن راه کار برای حمایت از یک فرد و درخواست کمک از فدراسیون و کمیته داوران جرم تلقی می شود.
۴- آقای عنایت فرموده اند: " امروز مرادی بیش از همیشه نیازمند حمایت و دل جویی است باید به او این باور را بقبولانیم که داور خوبی برای فوتبال ما بوده و خواهد بود. مشکل همین جاست چگونه کسی که تا دیروز باور نداشته مرادی بهترین داور ایران است و به همین دلیل نامش را از رده اول لیست داوران بین المللی ایران به رده دوم آن تنزل داده و این ظن را در کمیته داوران فیفا به وجود آورده که مرادی حتی در کشور خودش هم نفر اول نیست چه برسد به نفر اول آسیا بودن، چطور امروز دایه مهربان تر از مادر برای مرادی شده و دیگران را به حمایت از او فرا می خواند؟ جامعه داوری فوتبال ایران به خصوص کارشناسان داوری و همچنین اعضای کمیته داوران قبلی که بارها شاهد بدگویی عنایت پشت سر مرادی در کمیته داوران بوده اند از عدم علاقه عنایت به مرادی اطلاع کامل دارند و ادعای ایشان را باور نخواهند کرد.
۵- عنایت ادعا کرده است بر خلاف نظر غیاثی ۱۰ نفر از داوران المپیکی برای قضاوت در جام جهانی برگزیده شده اند و آن را چون چماق بر فرق سرم کوبیده است تا نشان دهد که من آدم کم اطلاعی هستم. جل الخالق از اطلاعات جامع ایشان که نمی دانند یا متوجه نیستند این لیست ۳۸ نفره اعلام شده قطعی نیست و اسامی نهایی داوران راه یافته به جام جهانی آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۰ معرفی می شوند.
اولا: به دلیل آنکه به قول بزرگان جوجه را آخر پاییز می شمارند. آقای عنایت باید بداند هنوز پاییز نیامده نمی شود اسامی و تعداد قطعی جوجه ها ( ببخشید داوران جام جهانی ۲۰۱۰ ) را پیش پیش اعلام کرد منظور من در آن نوشته مسافران بین راهی که در ایستگاه زوریخ از قطار جام جهانی پیاده شدند نبوده و نیست بلکه منظور من آن داورانی که در سال ۲۰۱۰ در فرودگاه ژوهانسبورگ برای قضاوت در جام جهانی از هواپیما پیاده می شوند، بوده است.
دوما: چون بحث اصلی من در آن نوشته و پیش بینی حذف مرادی ، مربوط به داوران آسیایی بوده است خواهشمندم آقای عنایت اعلام بفرمایند اگر آقای مارک شیلد استرالیایی شخصا در نیمه راه و قبل از سمینار زوریخ از لیست کاندیداهای قاره آسیا کناره گیری نمی کردند آیا باز هم نام ابراهیم خلیل القمدی عربستانی را در لیست ۵ نفره کاندیداهای قاره آسیا دیده می شد یا نه؟ من معتقدم اگر آقای عنایت منصفانه پاسخ دهند خواهند گفت سطح تواناییها و سابقه مارک شیلد از القمدی برتر است. بله آقای عنایت این امر را نیز همه کارشناسان داوری تایید خواهند کرد که مبین صحت صد درصدی پیش بینی من راجع به راهیابی داوران شرق آسیا به جام جهانی خواهد بود.
۶- اما حرف آخر من:
شما از تاریخ ۸۷/۸/۷ حدودا به مدت بیست روز برای نظارت بر مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا در عربستان خواهید بود بعد از آن نیز به چین و قطر و ... سفر خواهید کرد هم چنان که قبل از مسافرت عربستان بدون اعلام عمومی در رسانه ها به مالزی ، قرقیزستان ، قطر و ... مسافرت کردید و بعد از آن چند روزی بیش در تهران اقامت نداشتید. لطفا پاسخ دهید چرا برای شما اداره کمیته داوران جمهوری اسلامی ایران کم ارزش تر از انجام ماموریتهای برون مرزی است که شما به خاطر آن حوزه اصلی فعالیتان را رها می کنید و خدماتتان را به دیگر کشورها عرضه می دارید؟ یقین بدانید تا اوضاع بر این منوال هست داوری فوتبال ما همان گونه ای خواهد بود که همگان شاهد آن هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد