فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

قطبی: استقلال برای قهرمانی رقیب سر سختی به نام پرسپولیس دارد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: استقلال برای قهرمانی در نیم‌فصل رقیب بسیار سرسختی به نام پرسپولیس دارد.
* تصور پیروزی برابر سپاهان را داشتید؟
بله.مطمئن بودم و در مصاحبه‌های قبل از بازی بارها این مسئله را اعلام کردم، چون به تیم خودم اعتماد و اعتقاد دارم، هر چند همواره باید به شکست هم اندیشید چون پایان تمام بازی های زیبا، پیروزی نیست.
* شکست با وجود بازی زیبا چه حسی دارد؟
بسیار تلخ است. اصلی ترین دلیل ناراحتی ام از شکست های اخیر همین بود. حداقل ۵۰ دقیقه زیبا و بین المللی بازی کردیم و فرصت های بسیاری بوجود آورده و گل هم زدیم؛ اما در پایان با دریافت گل های معمولی از کسب نتیجه بازماندیم.
* تمام بازی‌های پرسپولیس در این فصل را بین‌المللی می‌دانید؟
بله، چون بازیکنان با کیفیت و خوبی داریم که بسیاری از آنها را با ۲ مدافع نمی توانند مهار کنند.
* منظورتان کریمی و باقری است؟
آنها و سایر بازیکنان، چون هر بازیکنی که در پرسپولیس بازی می‌کند، هرگز به راحتی به این پیراهن نرسیده است و برای رسیدن به هدفش موانع بزرگی را پشت سر گذاشته است.
* سپاهان را نسبت به گذشته چگونه تیمی دیدید؟
مثل فصل قبل با کیفیت و بین‌المللی. یکی از بهترین‌ تیم‌های ایران است و جزو قطب‌های بزرگ فوتبال ایران و حتی آسیا محسوب می‌شود.
* یعنی تغییری با گذشته نداشت؟
تغییر خاصی ندیدم. حتی بازیکنان بزرگ دیگری از تیم‌های خوب لیگ ایران را جذب کرده است. تنها تغییر به تفکرات کادر فنی مربوط است.
* یعنی سپاهان با فیرات بهتر شده است؟
هرگز عادت ندارم در باره مربیان دیگر اظهار نظر کنم یا بدنبال مقایسه آنها باشم. هر مربی سبک خاص خودش را داشته و هیچکس حق ندارد به همتای خود بی‌احترامی کند. تنها یک نکته می گویم و آن اینکه قدرت سپاهان همانند فصل گذشته به پرسپولیس چربش نداشت.
* از عملکرد خط دفاعی راضی بودید؟
همانطور که در نشست مطبوعاتی گفتم تغییر سیستم در پیروزی مقابل سپاهان برای ما بسیار ضروری و مفید بود که خوشبختانه به نتیجه لازم هم رسیدیم.
* چرا از ابتدای بازی با سیستم ۲-۴-۴ بازی نکردید؟
اول باید تیم حریف را نسبت به سال گذشته آنالیز و بررسی می‌کردم، بعد در نیمه دوم که نیمه مربیان است ضربه خودم را به سپاهان می‌زدم. حضور دی کارمو در خط حمله باعث شد تا سپاهان نتواند بی محابا به سمت دروازه ما حمله ور شود.
* اما باز هم در امر گلزنی موفق نبودید؟
متاسفانه بله چون معتقدم با ۴ گل می‌توانستیم سپاهان را شکست دهیم.
* دلیلش چیست؟
در فوتبال ایران وقتی یک تیم به گل می رسد رو به بازی احساسی می آورد. تمام تلاش من این است که این نقیصه را حداقل در پرسپولیس برطرف کنم.
* ضعف دی‌کارمو در گلزنی و غیبت توره چقدر تاثیر گذار است؟
توره بدون شک می‌توانست تاثیرگذار باشد چون بازیکن خوب و با تکنیکی بود؛ اما حرکت غیرحرفه‌ای او واقعا همه را متعجب کرد.
* و دی‌کارمو؟
سعی می‌کنیم از لحاظ روحی وی را بار دیگر آماده کنیم. باید بستری فراهم شود که این بازیکن در کنار غیرت و تلاش خود با کمک بازیکنان بزرگی مثل کریمی، نیکبخت و باقری موثر ظاهر شده و به قول من به مردم یعنی زدن ۱۰ گل در لیگ برتر جامعه عمل بپوشاند.

 

 * بازی مقابل مقاومت سپاسی را چگونه می‌بینید؟
دیدارهای خارج از خانه خیلی سخت‌تر است. از سوی دیگر بازیکنان تیم های شهرستانی با انگیزه خاصی مقابل پرسپولیس و استقلال بازی می کنند تا ره چند ساله را در عرض ۲ ساعت بپیمایند و برای حضور در این تیم ها خود را نشان دهند. مقاومت سپاسی تیم جوان و بازیکن سازی است و بازیکنانی خلاق و سرعتی دارد. باید باید با تدابیری که در دو بازی گذشته به میدان رفتیم در مقابل آنها ایستادگی کنیم. نباید فراموش کرد سرمربی این تیم نیز فردی با تجربه به نام غلام پیروانی است.
* نبود علی کریمی تاثیری در بازی شما دارد؟
بله. قطعا همانطور که از عدم حضور باقری صدمه دیدیم؛ اما مطمئن هستم بازیکنان با انگیزه دیگر جای او را پر می‌کنند.
* و اگر مصدومیت کریمی طولانی مدت باشد؟
اینگونه نیست. با توجه به صحبتی که با پزشکان باشگاه داشتم کریمی را بعد از بازی مقابل مقاومت سپاسی در اختیار داریم.
* ۴ ماه به آغاز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باقی است. آمادگی لازم را دارید؟
بله؛ اما در بازی‌های آتی بین المللی تر خواهیم شد تا به خواسته خود رسیده و پرسپولیس را در آسیا قهرمان کنیم.
* فشردگی مسابقات برای شما مشکل ساز نیست؟
خیر، این قانون فوتبال است و باید بازیکنان به صورت حرفه‌ای در خدمت تیم باشند. خود را برای این بازی‌های فشرده که بسیار سخت و طاقت‌فرسا است آماده کرده‌ایم.
* نیکبخت پس از گلزنی شما را در آغوش گرفت؛ اما هنوز خیلی ها متقاعد نشده اند که با هم مشکلی ندارید.
مربی نیستم که بر روی بی‌نظمی‌ها سرپوش بگذارم و اگر مشکلی بود برخورد می کردم. پس باید قبول کرد که مشکلی وجود ندارد. نیکبخت بازیکن خوب و خلاقی است و معتقدم جایگاهش در فوتبال ایران باید بالاتر از انتظارش باشد، چون هر بازیکنی شرایط وی را ندارد.
* چه شرایطی؟
او به شدت محبوب است. صدای تشویق انگیزه هر بازیکنی را چند برابر می کند. کسب محبوبت سخت است و نیکبخت باید قدر این محبوبیت که شایسته اش است را به خوبی بداند.
* بازی های استقلال را نگاه می‌کنید؟
بله. بازی روز گذشته این تیم برابر پیکان را دیدم چون برای خودم برنامه ریزی های دارم و استقلال را یک تیم مدعی می‌دانم؛ اما آنها راحت نمی‌توانند قهرمان نیم فصل شوند و باید پرسپولیس را رقیب سرسختی بدانند که کوتاه نمی‌آید.
* می گویند بازیکنان امروز قصد تمرین نداشتند. چه دلیلی داشت؟
اگر قرار بود اتفاقی رخ دهد تمرین نکرده و یا قبل از حضور مصطفوی تمرین را شروع نمی‌کردیم. پیش از تمرین صحبت خوبی انجام دادیم و مشکلی وجود ندارد. به هر حال وظیفه من رسیدگی به امور فنی است و مباحث دیگر به مصطفوی مربوط می شود.
* آیا امکان عدم حضور پرسپولیس در شیراز وجود دارد؟
چرا باید چنین اتفاقی رخ دهد؟ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. امیدوارم روز خوبی در شیراز مقابل همشهری هایم داشته باشم.

قطبی: رقیب سرسخت استقلال برای قهرمانی در نیم‌فصل هستیم.
برای دیدن عکس در اندازه بزرگ روی آن کلیک کنید

    منبع برد و باخت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد