فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

افشاگری‌های یاورزاده/محسنی گفت دعا کن قمار را ببرم پولت را بگیری

 

فوتبال روز: بازیکن پیشین تیم‌های فوتبال استقلال و دی‌استرادا ابعاد جدیدی از فعالیت‌های خشایار محسنی را افشا کرد و خواستار برخوردهای نهادهای امنینی با این موضوع شد.

 

بهشاد یاورزاده یکی از بازیکنانی بود که در چند وقت اخیر درباره بحث دلالی در فوتبال در برنامه 90 افشاگری کرد.

وی در گفت‌وگو خود با خبرگزاری فارس، صحبت‌های جدیدی را انجام داده که در زیر می‌خوانید. 

 

* تا به حال هیچ دستگاهی پیگیر تخلفات خشایار محسنی نشده است

یاورزاده در ابتدای گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: امیرهوشنگ سعادتی، جواد رزاقی و رامین محرم‌نژاد که 10 سال قبل از بابت همکاری با خشایار محسنی لطمه خورده بودند و به خاطر حجب و حیا و نگرانی از اینکه او کار فوتبالشان را خراب کند سکوت کرده بودند در برنامه 90 صحبت کردند. سپس من و امید رحیمی در این رابطه صحبت کردیم اما هنوز هیچ نهاد امنیتی بابت صحبت‌های مطرح شده کنجکاو نشده‌ تا این موارد را پیگیری کند.

نفراتی که در این خصوص صحبت‌ کرده‌اند هیچکدام دنبال چیز خاصی نیستند و همه هدفشان شناساندن خشایار محسنی به جامعه فوتبال است. این صحبت‌ها را مطرح کردیم تا مردم فریب این فرد را نخورند. برای من یک سؤال پیش آمده که چرا حتی کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال از ما نخواسته در این رابطه صحبت کنیم البته من آقای علیپور را سه چهار هفته قبل دیدم و او گفت در حال اعلام حکم نهایی این پرونده هستیم.

برای من جالب است که همه این صحبت‌ها در برنامه 90 که  20میلیون‌ نفر بیننده دارد پخش شده اما هیچ دستگاه امنیتی یک بار هم تماس نگرفته تا بپرسد قضیه از چه قرار است؟ 

 

*سفارت اسلواکی از خشایار محسنی متنفر است

بازیکن پیشین تیم استقلال گفت: چند هفته قبل برای اینکه ترجمه قراردادم را از سفارت اسلواکی بگیرم با این سفارت تماس گرفتم. کارمند سفارت که متوجه شده بود من بازیکن تیم دی‌استرادا بودم می‌گفت: چون از طرف خشایار محسنی هستی تمایلی برای همکاری با شما نداریم و سفیر از ما خواسته درخواست‌هایی که از سوی خشایار محسنی می‌شود رسیدگی نشود. آنها از این فرد متنفر هستند. در ترجمه قراردادم برخلاف ادعایی که خشایار محسنی می‌کرد و می‌گفت اگر به عنوان بازیکن درجه A باشم، حقوق 4هزار دلاری به من می‌دهد، چنین چیزی وجود ندارد.

نمی‌دانم چرا در ایران هیچکس دنبال این نیست تا پیگیر خلاف‌های این شخص باشد. به من می‌گویند از محسنی شکایت کنم، اما برایم جالب است گاهی اوقات جرمی که یک شخص انجام می‌دهد مربوط به عموم جامعه می‌شود و حتماً نیازی ندارد که شاکی خصوصی داشته باشد. 

 

*به خوبی می‌دانم محسنی با چه کسانی زد و بند دارد

یاورزاده گفت: اگر یک دستگاه امنیتی با من تماس می‌گرفت و در خصوص خشایار محسنی سؤال می‌کرد به او می‌گفتم او با چه کسانی کار می‌کند، به چه کسانی باج می‌دهد و برای چه افرادی ویزای اتریش می‌گیرد تا از آنها سوء استفاده کند.

آنهایی که من را می‌شناسند می‌دانند اگر کاری را شروع کنم تا آخر می‌روم. برای من قضیه خشایار محسنی تا زمانی که تمام خلاف‌هایش شناسانده شود ادامه دارد. تا زمانی که او دادگاهی نشود و مشخص شود کلاهبردار است و صلاحیت اخلاقی ندارد دست بردار نیستم.

حتی اگر در ایران کسی صحبت‌هایم را نشنود به خارج می‌روم و این صحبت‌ها را خارج از ایران مطرح می‌کنم. آنهایی که فکر می‌کنند سرشان را در برف کرده‌اند و کسی از کارهایشان خبر ندارد سخت اشتباه می‌کنند. من خریدنی نیستم اگر دنبال چنین پول‌هایی بودم 100میلیون تومانی که پیشنهاد شد تا مصاحبه‌ام در برنامه 90 پخش نشود را قبول می‌کردم نه اینکه اکنون با دست خالی و بدون وکیل در حال افشاگری هستم. 

 

*علی دوستی اجازه نزدیک شدن محسنی به بازیکنان را نداد

وی در ادامه گفت‌وگو خاطرنشان کرد: یکی از کسانی که می‌تواند در مورد خشایار محسنی صحبت کند علی دوستی سرمربی تیم نوجوانان و سرمربی پیشین جوانان است. اصلاً فکر نکنید دو سال قبل که محسنی تیم جوانان را به سرمربی‌گری علی دوستی به اسلواکی دعوت کرد از سر خیرخواهی و وطن‌پرستی بود. او نیت‌های دیگری در سر داشت و می‌خواست با بازیکنان تیم جوانان رابطه بگیرد و با قراردادهای جعلی با آنها 5سال کار کند. 

 

علی دوستی در چند برخورد متوجه رفتار خشایار محسنی شد و چون به طور کامل به تیمش احاطه داشت اجازه سوءاستفاده به او را نداد. علاوه بر اینکه 5-6بازیکن مطرح ما در این باره صحبت کرده‌اند، آدم‌های زیادی در بیرون فوتبال هستند که میلیاردها تومان از آنها کلاهبرداری شده و همه از اینکه در مورد خشایار محسنی دست به افشاگری شده است خوشحالند. 

افتخار می‌کنم که در این خصوص پیشقدم و وارد این داستان شده‌ام؛ داستانی که خیلی‌ها جرأت نکردند در موردش صحبت کنند. عده‌ای چون پای خودشان گیر بود حاضر نشدند در مورد این آدم صحبت کنند. این برای من از هر افتخاری بیشتر است و می‌خواهم به عنوان یک بازیکن نامم ثبت شود که مقابل چنین آدمی ایستادم. 

 

* نام آنهایی که با خشایار همکاری می‌کردند را می‌دانم

یاوررزاده گفت: به خوبی می‌دانم چه افرادی با خشایار محسنی در ارتباط بودند و رد پای چه کسانی در خلاف‌کاری‌های او وجود دارد. می‌توانم برای شهادت دادن به فردی اشاره کنم که به خرج او به اسلواکی می‌آمد و قول‌هایی به دوستان او داده بود. شاید خیلی‌ها به خاطر یک ویزای اروپا چشمشان را روی خیلی چیزها ببندند اما من نمی‌توانم اینطور باشم. 

 

*مرحوم حجازی از خیلی چیزها باخبر نبود

این بازیکن اظهار داشت: متأسفانه مرحوم ناصر حجازی از خیلی خلاف‌هایی که خشایار محسنی انجام می‌داد با خبر نبود. به خصوص اواخر فعالیتش که بیمار شده بود و کمتر به اسلواکی می‌آمد نمی‌دانست در این باشگاه چه می‌گذرد. محسنی هیچگاه من را با ناصر حجازی تنها نگذاشت تا بتوانم بگویم که او چه موجودی است. هر موقع مرحوم حجازی به آنجا می‌آمد، خشایار محسنی که مدت‌ها بود به من پول نمی‌داد با پول سراغم می‌آمد. حتی زمانی که قرار شد تیم جوانان به اسلواکی بیاید پیش از حضور آنها به من پول داد تا صدایم در نیاید. 

 

*قصد داشت سر مدیرعامل گسترش فولاد هم کلاه بگذارد

یاورزاده در ادامه گفت: آقای زنوزی مالک باشگاه گسترش فولاد برای انجام کاری به اسلواکی آمده بود و به دعوت خشایار محسنی می‌خواست از باشگاه دی‌استرادا بازدید کند. محسنی که می‌دانست زنوزی دوست صمیمی حجازی است از این موقعیت سوءاستفاده کرد و خودش را به این شخص نزدیک کرد. قبل از اینکه این فرد وارد باشگاه شود خشایار به من زنگ زد و گفت: زنوزی سه هواپیما خریده و 18میلیارد تومان پول آنها را داده است. ما اگر بتوانیم 300-400میلیون تومان از این آدم بدست آوریم خیلی خوب می‌شود. 

 

وقتی زنوزی به باشگاه آمد به دروغ به او گفت قرار است باشگاه بازسازی و دو طبقه شود. زنوزی درحالی که رویش به سمت من بود از من پرسید امکانات اینجا بهتر است یا ایران؟ جالب خشایار محسنی که پشت سر او ایستاده بود، به من اشاراه می‌کرد که بگویم اینجا ! او به اسم سرمایه‌گذاری می‌خواست از این آدم پول بگیرد، البته محسنی با خیلی‌ها چنین کاری کرد به من می‌گفت به جباری، برهانی، میلاد نوری زنگ بزنم و از شرایط دی‌استرادا تعریف کنم. وقتی محسنی از کنارم می‌رفت به همه این بازیکنان زنگ می‌زدم و می‌گفتم تمام این حرف‌ها دروغ است، اینجا به درد شما نمی‌خورد. 

 

*به بازیکنان فوتبال مثل کارگرها نگاه می‌کرد

یاورزاده یادآور شد: خشایار محسنی شیوه جدیدی از برده‌داری را در پیش گرفته بود. او می‌گفت؛ فوتبال ایران اینقدر بی‌صاحب شده که شما بازیکنان یک وجبی میلیون میلیون پول می‌گیرید در حالی که شما کارگر هستید و باید نهایت یکی دو میلیون تومان نصیبتان شود و پول‌ها باید بین مدیران و مدیربرنامه‌ها تقسیم شود. من به او گفتم بازیکنان فوتبال هر روز زحمت می‌کشند و بیشتر مواقع مصدوم هستند. متأسفانه او با همین طرز تفکر از بازیکنان سوء استفاده می‌کرد. هر چندوقت یکبار حقوق نمی‌داد و وقتی به او اعتراض می‌کردم می‌گفت امشب می‌خواهم به قمار بروم، دعا کن ببرم تا بتوانم حقوقت را بدهم. وقتی فردای آن روز با او تماس می‌گرفتم می‌گفت؛ قدمت نحس بود و من باختم. متأسفانه او با چنین کارهایی بازیکنان تیمش را آزار روحی می‌داد.

به دلیل اینکه قرارداد جعلی او را امضاء کرده بودم و همه زندگی‌ام دستش بود و نمی‌توانستم در همان شرایط این صحبت‌ها را مطرح کنم. البته همان موقع یکبار به علیپور این صحبت‌ها را گفتم ولی به خاطر قراردادی که امضاء ‌کرده بودم آب از آب تکان نخورد. 

 

در همان برنامه اول 90 که در مورد دلالی بود می‌خواستم در موردش صحبت کنم اما مسئولان پیکان -تیم فعلی‌ام- به من گفتند وقتی مدرک نداری بهتر است صحبت نکنی تا اینکه ماجرای استیل‌آذین پیش آمد و چون سر این تیم را کلاه گذاشته بود شرایط برای صحبت کردن من مهیا شد.

جا دارد از مسئولین پیکان تشکر کنم که در این زمینه من را حمایت کردند. هر آدمی در این فوتبال که تمیز کار کرده و هیچ وقت سراغ چنین افرادی نرفته از صحبت‌هایی که من انجام داده‌ام استقبال کرد و هر آدمی که ردپایی در اینگونه ماجراها داشت، حاضر نشد از من و امثال من حمایت کند. 

 

*از ویسی و قلعه‌نویی ممنون هستم

این بازیکن تصریح کرد: جا دارد از امیر قلعه‌نویی و عبدالله ویسی تشکر کنم که بابت صحبت‌هایی که انجام دادم حمایت کردند. البته آنها مستقیم به من اشاره نکردند، ولی همین که در صحبت‌هایشان موافق این بودند که چنین افرادی از فوتبال محو شوند یک دنیا ارزش داشت.

عبدالله ویسی را دو سه هفته قبل در فرودگاه دیدم و از او تشکر کردم. او حرف خوبی زده بود و گفته بود، چرا به دنبال مدرک هستید تا صحت و سقم صحبت‌های آنهایی که در مورد دلال‌ها صحبت می‌کنند را پیدا کنید. کسی که کلاهبردار است مدرک از خود به جا نمی‌گذارد و که اگر این‌گونه بود، نامش دیگر کلاهبردار نبود!

می‌خواهم بگویم چطور کسی که زمانی مترجم مهرداد میناوند در اتریش بوده یکباره به چنین جایی رسیده است؟ نمی‌خواهم بگویم چرا پیشرفت کرده اما چرا باید از راه ناسالم به چنین جایگاهی برسد؟ وجدان‌های انسان‌ها کجا رفته است؟ روی صحبت من با مربیان بزرگی است که متأسفانه خودشان ردی در این ماجراها دارند. 

 

 صحبتم با آنهایی است که خود را به یک ویزا می‌فروشند، من حاضرم برای همه این افراد ویزا بگیرم اما بیایند بگویند، خشایار محسنی چه آدمی است. انسانیت را پایمال یک سفر اروپا نکنند. تمام مربیان ما در فوتبال می‌دانند خشایار محسنی چه آدمی است. چرا یک نماینده مجلس صدایش در نمی‌آید. چرا کسی نمی‌گوید در این 10سالی که خشایار محسنی وارد فوتبال شده چه کارهایی انجام داده و چطور به این جایگاه رسیده است. چرا کسی سراغ جواد رزاقی نمی‌رود و از او نمی‌پرسد که چه بلایی سرش آمده است؟ خشایار محسنی از قرارداد رزاقی وام گرفته بود و این بازیکن را در اتریش بدهکار دولت این کشور کرده بود و وقتی رزاقی به او اعتراض کرده بود در جواب گفته بود اگر پلیس اتریش تو را گرفت بگو پناهنده سیاسی هستم. 

 

*اولویت را به پرونده‌ای بگذارید که نام ایران را خدشه‌دار کرده است

یاورزاده در ادامه گفت: می‌دانم کمیته رسیدگی به تخلفات فوتبال بالای شصت پرونده دارد اما از مسئولین این کمیته خواهش می‌کنم اولویت را به پرونده‌ای بدهند که اسم ایران را در اروپا خراب کرده و بازیکنان و باشگاه‌های ما به خاطر خلاف یک خلافکار بدنام شده‌اند. می‌دانم اگر قرار باشد پرونده خشایار محسنی را به طور دقیق بررسی کنند اسم‌هایی از کنار آن در می‌آید که کل فوتبال ما زیر سؤال می‌رود. برملا کردن کارهای خلاف خشایار محسنی برای من بزرگترین هدف در زندگی‌ام شده است. یا صحبت‌های من دروغ است یا حقیقت؛‌ نمی‌دانم چرا کسی حاضر نیست اگر می‌خواهد ثابت کند که حرف‌هایم دروغ است، پیش‌قدم شود. نمی‌خواهم اسم آنهایی که با خشایار محسنی در ارتباط بودند را بیاورم مثل آن فردی که ویزای اروپایش را از این فرد گرفت یا خیلی از بزرگان فوتبال. 

 

*آقای دکتر امام قلی چرا به باورهای مردم آفت می‌زنی

یاورزاده در پایان گفت‌وگو  عنوان کرد: در این فوتبال نه به کسی پول داده‌ام و نه قرض گرفته‌ام، بنابراین خرده‌ای ندارم تا صحبت‌هایم را رک و صریح بگویم. در این بخش روی صحبتم با دکتر امام قلی از قدیمی‌های دانشگاه آزاد است. او دوست خشایار محسنی و رئیس هیئت‌مدیره باشگاه دی‌استرادا است. او اولین کسی بود که در 25 اسفند سال 88 در دبی ملاقات و پیش‌قرارداد با این تیم را امضاء کردم. 

 

آن زمان قرارداد من شش ماهه و با حقوق 4هزار یورو بود. او حتی یکی از کپی‌های قرارداد را به من نداد اما قراردادی که با امام‌قلی بستم زمین تا آسمان با قراردادی که خشایار محسنی به من نشان داد فرق داشت. آقای امام قلی! تو همانی بودی که در اتاق من نماز می‌خواندی، بارها و بارها در مورد صهیونیست و مسائل اسلامی با من صحبت می‌کردی! چطور الان می‌گویی از قرارداد من خبر نداری؟! قرارداد من سه بند بیشتر نداشت، چرا الان می‌گویی یادت نیست. از امثال محسنی انتظار بیشتری نمی‌رود اما شما با رفتارهایی که انجام می‌دهی و تناقضی که در رفتار و کلامت وجود دارد به باورهای انسان‌ها آفت می‌زنی،‌ در اتاق من نماز خواندی اما گفتی قرار داد من با این باشگاه به تو ربطی ندارد. 

 

من می‌دانم شما احتیاجی به پول باشگاه دی‌استرادا نداری اما همین شما که برای خشایار محسنی وام‌های 300-400میلیون تومانی جور کردی، جرأت داشته باش و حقایق را بگو. من اولین بار به شما اعتماد و با این باشگاه قرارداد امضاء کردم. امیدوارم مسئولین امنیتی ما به خاطر خون شهداء و کسانی که در این مرز و بوم سالم و پاک کار می‌کنند، بیشتر به فکر باشند و به دنبال پی‌گیری کارهای خلاف این شخص در ایران و اروپا باشند. 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد