فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

کریمی: از همه هواداران بابت آن اشتباه عذرخواهی می‌کنم

 

فوتبال روز:صبح دیروز در مراسم نوزدهمین سالگرد محراب شاهرخی،علی کریمی هم در جمع پیشکسوتان پرسپولیس دیده شد.

 

او که مثل زمان تمرین، جزو اولین نفراتی بود که خود را به آنجا رسانده بود پس از پایان مراسم به سوالات ایران ورزشی پاسخ داد.اکثر کسانی که در آن محل حضور داشتند، برد پرسپولیس را به او تبریک می‌گفتند البته کریمی هم خوشحال به‌نظر می‌رسید.

 

از جایی شروع کنیم که به اسکوربورد نگاه کردید و دیدید که استقلال 2- صفر جلو افتاده. واقعا فکرش را می‌کردید که آخر بازی برنده باشید؟ 

 

ما در زندگی چیزهایی می‌بینیم که خودمان هم باورمان نمی‌شود. من به شما می‌گویم که شاید خوشبین‌ترین هوادار پرسپولیس هم فکرش را نمی‌کرد که چنین اتفاقی بیفتد. ما بازی باخته را بردیم و این همان چیزی است که فوتبال را از همه چیز جذاب‌تر می‌کند.

 

وقتی پرسپولیس 10 نفره شد، عصبی به نظر می‌رسیدید. هم شما و هم چند بازیکن دیگر پرسپولیس.

من فکر می‌کنم طبیعی بود. ما خوب بازی را شروع کردیم. فکرمان همین بود که بازی را ببریم، همین. اما چشم باز کردیم و دیدیم هم عقب افتادیم و هم یک یار کمتر داریم. عصبی بودن قابل توجیه نیست اما به هرحال فکر می‌کنم اگر شما هم جای ما بودید عصبی می‌شدید.

 

اما علی کریمی بزرگ پرسپولیس است. وقتی تو عصبی می‌شوی، از بقیه بازیکنان چه انتظاری می‌شد داشت؟

چیزی که من را اذیت می‌کرد این بود که برخلاف جریان بازی گل خوردیم. واقعیت این است که وقتی 10 نفره شدیم من فکر می‌کردم بازی دیگر تمام شده. برای همین است که می‌گویم هوادار ما هم حق داشت که فکر نکند ما می‌بریم. اول عصبی شده بودیم. بعد به این نتیجه رسیدیم که تا آخرین نفسی که داریم باید بجنگیم. وقتی بازی تمام شد، نای راه رفتن هم نداشتیم. من می‌دانم که این اتفاق در جهان هم هر چند سال یک بار تکرار می‌شود. مطمئنا این دربی به تاریخ پیوسته و دیگر حالا حالاها تکرار نخواهد شد.

 

وقتی دقیقه 70 دیدید که هواداران سکوها را ترک می‌کنند چه حسی داشتید؟

به آنها حق می‌دادم اما دست تک تک آنهایی که تا آخر بازی ماندند و حمایت کردند را می‌بوسم. آنها هم به ما و هم به آن تعداد هوادار کم صبر و حوصله تیم ما نشان دادند که فوتبال 90 دقیقه است و باید حتی تا آخرین دقیقه‌های تلف شده بازی هم صبر داشت.

 

در مورد این حرف زدید که سوار بازی بودید و گل خوردید. استقلال چطور بود؟ به نظرتان نسبت به دفعات قبلی افت داشت؟

وقتی شما چند بازیکن کلیدی نداشته باشید، حتما کیفیت کاری‌تان هم عوض می‌شود. نبودن جباری، حیدری و آندو تاثیرگذار بود اما استقلال با این همه پا پس نکشید. واقعا خوب بازی می‌کرد. خیلی به ما فشار آوردند.

 

آخر بازی رحمتی انتقادهایی به سازمان لیگ داشت. مثلا می‌گفت که فشردگی بازی‌ها روی کیفیت بازی و بازیکنان تاثیر منفی گذاشته.

با مهدی کاملا موافقم. بازی‌ها خیلی فشرده شده و به بازیکنان واقعا فشار می‌‌آید. این هم مختص استقلال یا فقط پرسپولیس نیست. همه تیم‌ها دارند در وضعیت سختی بازی می‌کنند. شما وقتی بیشتر می‌فهمید فشردگی بازی‌ها چقدر آزار دهنده است که چند بازیکن شما هم مصدوم می‌شوند. یک روز حرف ما همین بود و حالا استقلالی‌ها هم به حق اعتراض می‌کنند. البته این را بگویم که سازمان لیگ هم چاره‌ای ندارد... لیگ پرتعداد است!

 

برگردیم به اول بازی، جایی که پرسپولیس با چند حمله دامنه‌دار بازی را شروع کرد اما گل خورد!

این اصلا ملاک نیست. من خودم گفتم از اینکه خوب بازی کردیم و گل خوردیم عصبی شدم اما در فوتبال نمی‌گویند کدام تیم خوب بازی کرد، همیشه تیمی که خوب شروع می‌کند، خوب هم تمام نمی‌کند. یعنی قرار نبود به ما به خاطر خوب بازی کردن یک گل هدیه بدهند!

 

روی گل اول هم اشتباه عجیبی کردید.

من از همه هواداران بابت آن اشتباه عذرخواهی می‌کنم. شما هم حق بدهید که بالاخره آدم گاهی اشتباه می‌کند. البته اگر نمی‌بردیم هیچ وقت خودم را بابت آن اشتباه نمی‌بخشیدم.

 

آخر بازی جوری خوشحالی می‌کردی که باور کردنی نبود. انگار به خودت خیلی چسبید.

اگر یازده نفره می‌بردیم شاید این قدر نمی‌چسبید. طرفداران استقلال تا دقیقه 81 برد پنجم را باور کرده بودند. هواداران ما هم یا داشتند می‌رفتند یا دیگر امیدی نداشتند اما دیدید که همه چیز ناگهان عوض شد. من خوشحال بودم که می‌دیدم هوادار ما خوشحال است.

 

انگار بیشتر از بقیه هم خوشحال هستید!

نمی‌دانم... این خیلی لذتبخش است که دو گل عقب باشید، ده نفره بشوید و در ده دقیقه سه گل بزنید. به من خیلی چسبید.

 

این دو روز همه دارند در مورد تعویض‌های دنیزلی حرف می‌زنند.

دیدید که نقش مربی در نتیجه بازی چقدر تاثیرگذار است. خوشبختانه تعویض‌های دنیزلی جواب داد.

 

انگار آخر بازی جایزه بهترین بازیکن را هم به شما دادند.

این حق من نبود. اصلا هم تعارف نمی‌کنم. آدم باید واقعیت‌ها را بگوید، هم در تیم ما و هم در استقلال بازیکنانی بودند که لیاقت انتخاب شدن را داشتند. مثلا مهدی رحمتی 3گل خورد اما دیدید چند فرصت را از ما گرفت اما شانس من بود که انتخاب شوم. به هرحال از کسانی که به من لطف داشتند و به من رای دادند واقعا تشکر می‌کنم.

 

ادامه راه را چطور می‌بینید؟

خب این پیروزی و به‌خصوص این جور بردن برای ما به لحاظ روحی واقعا لازم بود اما این بازی تمام شد، ما باید به بازی‌های آینده فکر کنیم.

 

سوال آخر در مورد محراب شاهرخی!

من بازی ایشان را یادم نیست و ندیدم ولی شنیدم بازیکن فنی و خوبی بوده و از نظر اخلاقی هم در بالاترین سطح قرار داشته. می‌دانم ایشان در مقطعی برای پرسپولیس مربیگری هم کرده. من وظیفه داشتم که به‌عنوان یک عضو کوچک سر مزار ایشان حاضر شوم. دعا می‌کنم خدا همه پیشکسوتان این فوتبال را برای ما سالم و زنده نگه دارد. 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد