فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نگاه روز/ 3 گل متفاوت از یک مهاجم تازه وارد

 

فوتبال روز: ایمون زاید نامی است که از امروز تا یک هفته دیگر، بیش از هر چیز دیگری در فضای رسانه ای ایران تکرار خواهد شد.

 

زاید که در نیم فصل پرسپولیس پیوسته، فقط 2 بازی است که به صورت یار تعویضی به زمین آمده و قضاوت درباره کیفیت فنی او بسیار زود است اما با مرور گل هایی که او در دربی 74 به ثمر رساند، می توان گفت ایمون زاید یک سانتر فوروارد باهوش و خونسرد است که اصول اولیه فوتبال را خوب فرا گرفته است. 

او در گل اول، در صحنه ای که با پاس عالی محمد نوری با مهدی رحمتی تک به تک شد، زمان بندی درستی برای تنظیم گام هایش داشت و ترتیب گام هایش را به گونه ای تنظیم کرد که بتواند با پای تخصصی اش، یعنی پای راست به توپ ضربه بزند و وقتی به توپ رسید بدون اینکه ضربه اضافه ای به توپ بزند، با یک بغل پای مطمئن توپ را به قعر دروازه فرستاد. اگر زاید در این لحظه، تصمیم می گرفت که توپ را کنترل کند، پژمان منتظری و رحمتی فرصت بیشتری برای عکس العمل داشتند و موقعیت احتمالاً از دست می رفت ولی زاید بهترین تصمیم را گرفت. 

 

در گل دوم، ایمون زاید جایگیری فوق العاده ای در میان دو مدافع استقلال، منتظری و حمودی داشت و نشان داد مهاجمی است که می توان روی ضربات سر او هم حساب کرد. برای زدن ضربه سر نباید لزوماً قد بلندی داشت و استقرار در نقاط کور دفاعی، اصل مهمی است که مهاجمان باهوش به خوبی آن را فرا می گیرند. و بالاخره در گل سوم، زاید کاری کرد که اندی کول، مهاجم اسبق منچستر یونایتد در آن استاد بود؛ کنترل، چرخش و فرستادن توپ به گوشه دروازه. او در طول دقایقی که درون زمین بود، فقط صاحب 3 موقعیت شد و هر 3 را به گل تبدیل کرد که این آماری فوق العاده برای یک مهاجم است.  

اگر این مهاجم تازه وارد، کیفیتی که در این بازی بروز داد، در بازی های آینده هم به نمایش بگذارد و همینطور روپا و موقعیت شناس باشد، پرسپولیس می تواند در هفته های باقی مانده به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا امیدوار باشد. 

 

 

علی مغانی  

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد