فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نگاهی به سه گانه های ستاره داربی:ستاره بود، ستاره شد، ستاره ماند

 

فوتبال روز:حتی اگر صدبار دیگر هم فریاد بزنند که این بازی یک بازی معمولی است و مانند دیگر بازی ها سه امتیاز دارد هیچکس حرفشان را باور نمی کند. این را می توان از لهجه آن پسرک هفده ساله آبپخشی دانست که از دور افتاده ترین نقطه استان بوشهر روانه پایتخت شده بود تا در سرمای کشنده پایتخت به تماشای بازی ای بنشیند که بیش از یک سه امتیاز اهمیت دارد.

 

بازی ای که می توان در آن یک شبه ستاره شد و البته  با یک اشتباه بختت چنان افول کند که ستاره ات رو به خاموشی بگراید.

این خاصیت بازی ای است که همان پسرک بوشهری را به تهران می کشاند تا باور کنیم که داربی ستاره سوز است و ستاره ساز. 

 

اردوگاه سرخ 

 

ستاره بود: مهرداد اولادی

شاید مهرداد اولادی خوشحال ترین مرد اردوی قرمزها باشد. او که با حرکت بچه گانه اش سرخ ها را ده نفره کرد در صورتی که پرسپولیس بازنده این بازی می شد نوک پیکان انتقادات به سوی او روانه می شد. اولادی که در این بازی چندان بازی خوبی را به نمایش نگذاشته بود با اخراجش روز کم فروغش را تکمیل کرد. حالا اولادی باید بیش از همه مدیون ایمون زائد باشد تا ستاره سوخته داربی در اردوگاه سرخ ها نفس راحتی بکشد. 

 

ستاره شد: ایمون زائد

 در روزی که هواداران استقلال بی صبرانه منتظر پایان بازی بودند تا لقب جدید پرویز مظلومی را رونمایی کنند و او سرخوش از القاب هواداران خنده ای بر لب سرود پیروزی سر دهد و همچون سرداری فاتح برای آن ها دست تکان دهد این بازیکن لیبیایی پرسپولیس بود که خواب خوش هواداران را اشفته کرد و کابوس استقلالی ها شد.

حتی خوشبین ترین هوادار پرسپولیس هم فکرش را نمی کرد در حالی که تیم شان با دو گل از استقلال عقب بود و با یک بازیکن کمتر بتواند این چنین به بازی برگردد چه برسد به اینکه ایمون زائد ستاره داربی لقب بگیرد و با هت تریک خود نامش را در تاریخ داربی جاودانه کند. 

 

ستاره ماند: مصطفی دنیزلی

مرد ازمیری حالا محبوب ترین فرد برای هواداران پرسپولیس است. تعویض های طلایی مصطفی پاشا روز رویایی را برای هواداران پرسپولیس رقم زد تا هواداران این تیم بعد از مدت ها نفس راحتی بکشند و فارغ از جایگاه تیم شان در جدول به جشن و پایکوبی بپردازند. مهدی مهدوی کیا، ایمون زائد و حسین بادامکی تعویض های طلایی دنیزلی بودند که دو پاس گل و سه گل حاصل مثلث تازه واردهای این تیم بود تا دنیزلی بار دیگر نشان دهد راه بردن در داربی خوب بلد است. او با پیروزی دلچشب امروز همچنان ستاره ماند. 

 

اردوگاه آبی 

 

ستاره بود: سید مهدی رحمتی

در روزی که ستاره های استقلال یکی پس از دیگری مصدوم شدند و البته محروم این مهدی رحمتی بود که در داربی وظیفه اش سخت تر از همیشه شد تا جور ستاره های غایب را به تنهایی بکشد.

اما در ده دقیقه انتهایی بازی سه بار دروازه اش را باز شده دید تا ستاره آبی ها به یکباره بختش افول کند و هیچ نشانی از یک ستاره نداشته باشد.

هت تریک ایمون زائد کافی بود تا مهدی رحمتی بازنده جنگ ستاره ها باشد. او ستاره نماند. 

 

ستاره شد: فریدون زندی

کمتر روزی را به یاد می آوریم که فریدون زندی با پیراهن استقلال تشویق شده باشد. او که در مدت حضورش در ایران به بازیکنی معمولی تبدیل شده بود و هیچگاه نتوانسته بود قابلیت هایش را به نمایش بگذارد حالا یک شبه برای آبی ها تبدیل به ستاره شد .گل فریدون زندی به پرسپولیس برای هواداران دوآتشه آبی ها کافی ابود تا هواداران استقلال یکصدا نام زندی را فریاد بزنند. حرکتی که تا پیش از این سابقه نداشته. هر چند ایمون زائد روز خوش استقلالی ها را به کابوس تبدیل کرد اما برای استقلال تولد یک ستاره جدید را به ارمغان آورد. ستاره ای که با گلزنی در داربی محبوب هواداران شد 

 

ستاره ماند: میلاد میداودی

پسر سبزه روی مسجد سلیمانی بازگشت شکوهمندانه ای داشت. او که هفته ها به دلیل مصدومیت خانه نشین شده بود با گلی که در داربی به ثمر رساند ستاره اش را همچنان روشن نگه داشت. هر چند استقلال در یک تراژدی به تمام معنا بازی را واگذار کرد اما میلاد میداودی این فرصت را یافت تا نمایش قابل قبولی از خود ارائه دهد. او با گلی که به ثمر رساند بیش از آنکه هواداران استقلال را خوشحال کند علاقه مندان به موسیقی محلی زادگاهش را خوشحال کرد. آن جا بعد از آنکه گلش را به ثمر رساند پیراهنش را بالا زد و نام مسعود بختیاری خواننده فقید مسجد سلیمانی را به همگان نشان داد.

 
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد