فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته بیست‌وسوم لیگ برتر/ پرسپولیس صفر- ذوب‌آهن صفر

 
فوتبال روز:تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برابر ذوب آهن متوقف شد .

  

پرسپولیس صفر- ذوب‌آهن صفر 

لیگ برتر ایران- جام خلیج‌فارس- هفته بیست‌وسوم

یکشنبه 9بهمن‌ماه 90- ساعت 18- ورزشگاه آزادی تهران

نتیجه بازی رفت: ذوب‌آهن 2 – پرسپولیس 2

تماشاگر: 20هزار نفر

داور: محسن قهرمانی

کمک‌ها: علیرضا کهوری – بابک داوری

اخطار: حمید علی عسگر (71)

 

پرسپولیس: حسین هوشیار، علیرضا نورمحمدی، مجتبی شیری، ابراهیم شکوری، حمیدرضا علی‌عسگری، محمد نوری(80- حسین بادامکی)، علی کریمی، مازیار زارع، غلامرضا رضایی(46- ایمون زاید)، مهرداد اولادی و هادی نوروزی(46- جواد کاظمیان) 

سرمربی: مصطفی دنیزلی 

 

ذوب آهن: محمدباقر صادقی، داوود حقی، ایگور کاسترو، فرشید طالبی، محمد قاضی، محمد منصوری (43- علی احمدی)، محمد صلصالی، فیلیپ آلوز، سینا عشوری، اسماعیل فرهادی(77- پیام صادقیان)، حسین ماهینی

سرمربی: منصور ابراهیم‌زاده

 

شرح بازی: 

نیمه اول این دیدار به جز چند صحنه که روی دروازه های دو تیم ایجاد شد، زیاد چنگی به دل نزد. پرسپولیسی ها که بازی با ترکیبی هجومی توسط دنیزلی روانه میدان شده بودند، در دقایق ابتدایی بازی حملات پیاپی روی دروازه ذوب آهن انجام دادند که در یکی از صحنه ها علی کریمی با در هم ریختن خط دفاعی و دریبل چند بازیکن، خطری روی دروازه تیم اصفهانی ایجاد کرد. اما بازی در اواسط نیمه اول سرد و بی روح دنبال می شد اما در دقایق پایانی این نیمه، باز هم پرسپولیسی ها حملات خود را روی دروازه تیم سفیدپوش اصفهانی پی ریزی کردند که مهم ترین آن ضربه برگردان هادی نوروزی توسط صادقی دروازه بان ذوب آهن دفع شد.

نیمه دوم بازی هم در حالی آغاز شد که دنیزلی با دو تغییر در خط حمله تیمش قصد داشت که نتیجه‌ای بهتر را در این نیمه بگیرد. بیرون آوردن رضایی و هادی نوروزی و بازی دادن به ایمون زاید که برای نخستین بار بود برای پرسپولیس به میدان می‌رفت و حضور جواد کاظمیان، جنب و جوش خاصی به خط حمله تیمش سرخپوش می‌داد.

قرمزپوشان باز هم نیمه دوم را مثل نیمه نخست هجومی آغاز کردند و تا دقیقه 58 بازی چند موقعیت را خلق کردند اما ضربات آخر بازیکنان پرسپولیس از جمله محمد نوری و ایمون زاید به آرامی هرچه تمام تر به سمت دروازه ذوب آهن نواخته می شد و صادقی دروازه بان ذوب آهن هم به راحتی آنها را دفع می کرد.

دقیقه 62 بازی ضربه کاشته ای نصیب پرسپولیسی ها شد که جواد کاظمیان با یک ضربه سهمگین  دروازه ذوبی ها را با خطر مواجه کرد که دروازه بان حریف توپ را ناقص دفع کرد اما در ریباند ایمون زاید با ضربه سر، به جای اینکه دروازه خالی را باز کند، مثل یک مدافع عمل کرد و توپ را به بیرون فرستاد. این بار نوبت ذوب آهنی ها بود تا خطری روی دروازه پرسپولیس ایجاد کنند که ضربه کرنر بازیکنان ذوب آهن و ضربه سر محمد قاضی را حسین هوشیار به زیبایی هرچه تمام تر به بیرون فرستاد.

بازی با همین منوال و حملات تک و توک ذوب آهنی ها و پرسپولیسی ها تا دقایق پایانی در جریان بود و خطرات دو تیم ثمری در بر نداشت. فقط از نکات قابل توجه بازی، بازی درخشان علی کریمی بود که بارها با حرکات خود، هم تیمی هایش را در موقعیت گل قرار می داد اما آنها قدر پاس های خلاقانه جادوگر را نمی دانستند. 

 

اتفاق ویژه: حسین هوشیار

حضور حسین هوشیار به جای میثاق معمارزاده درون دروازه و درخشش این دروازه بان درون دروازه را می توان یکی از اتفاق های ویژه این بازی دانست. اتفاق ویژه دیگر این بازی، حضور علیرضا حقیقی در ورزشگاه نشست در جایگاه ویژه و نظاره گر بازی هم تیمی های سابقش هم از نکات جالب توجه این دیدار بود. 

 

بهترین بازیکن: علی کریمی

علی کریمی، علی کریمی، علی کریمی. هر جای زمین را نگاه می کردی، شماره 8 در آن منطقه از زمین حضور داشت. دریبل های دیدنی، پاس های جادویی، همه و همه فقط از مارادونای آسیا بر می آمد. بازیکنی که واقعا بازی اش فراتر از ایران و حتی آسیاست. ای کاش الان کریمی به جای 34 سال سن، 27 سال سن داشت. 

 

نکته روز:
کریمی نوری یا نوری کریمی؟
در جریان بازی پرسپولیس – ذوب آهن چه در نیمه اول و چه به خصوص در اوایل نیمه دوم، علیفر گزارشگر بازی بارها علی کریمی را با آن حالت خاصش درون زمین و بازوبند زرد بر دستان و نوع بازی اش، بارها محمد نوری صدا زد و در عوض محمد نوری را هم با آن شماره چهارده که هیچ شباهتی به شماره 8 ندارد و موهایش کمی کوتاه تر از جادوگر است، بارها توسط این گزارشگر علی کریمی نامیده می شد.
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد