فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

کی روش:دستیارانم موافقم باشند همه‌شان را اخراج می‌کنم

 

فوتبال روز: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اختلاف نظر باید باشد و به عنوان مثال اگر در کادر فنی همکارانم با همه چیز من موافق باشند همه‌شان را اخراج خواهم کرد.

 

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته با سردبیران ورزشی خبرگزاری‌ها جلسه‌ای برگزار  و با تشریح برنامه‌هایش برای موفقیت تیم ملی و با اشاره به دلایل ناکامی تیم ملی در بازی‌های قبلی مطالبی را عنوان کرد.

نیاز تیم به حداقل 6 بازی تدارکاتی با تیم‌های بزرگ جهان، کم شدن تعداد تیم‌های لیگ برتر از 18 تیم به 16 تیم، تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی مدون‌تر، تعامل بهتر باشگاه‌ها با تیم ملی، تغییر برنامه‌ لیگ قهرمانان آسیا، آماده سازی و اولویت اصلی برای صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 و زنگ تفریح نبودن در برزیل از محورهای اصلی صحبت‌های کی‌روش بود. 

مقایسه مسی با پارک جی سونگ از جمله موارد دیگری بود که سرمربی تیم ملی آن را مطرح کرد. کی‌روش گفت که در جام جهانی باید با تیم های بزرگی بازی کنیم که ستاره‌های آنها اشتباه نمی‌کنند. شاید در بازی با کره‌جنوبی پارک جی سونگ مقابل دروازه ایران از 5 ضربه 2 یا 3 ضربه‌اش به خطا برود ولی اگر در جام جهانی برابر آرژانتین باشیم هیچ کدام از ضربات مسی به خطا نخواهد رفت.

سرمربی تیم ملی پس از اتمام صحبت‌هایش منتظر پیشنهادها و سؤال‌های سردبیران خبرگزاری‌ها قرار گرفت. او دوست دارد که دوباره یار دوازدهمی برای تیم ملی درست کند اما این بار یار دوازدهم تیم ملی شکل و شمایلی جدید به خود گرفته و نقدها را نیز می‌خواهد بشنود.

ابتدا از کی‌روش سوال می‌شود که برای رسیدن به هدف نهایی‌تان که همان صعود به مرحله دوم جام جهانی است از فدراسیون فوتبال چه خواسته‌هایی دارید که وی در پاسخ گفت: من شرایطی می‌خواهم که به همان فرمول پیروزی یعنی تمرین خوب، استراحت خوب و زمان کافی برای بازی‌های تدارکاتی برسیم. 

وی تاکید کرد: در اروپا بازیکنان تیم‌های ملی همه کشورها هفتگی در لیگ قهرمانان بازی می‌کنند و بنابراین دائم آماده هستند. اگر چنین جوی برای ایران هم حاکم بود دلیلی برای نگرانی از ملی پوشان ایران وجود نداشت اما در ایران هر 4 روز یک بار تیم‌ها با خودشان بازی می‌کنند. 

کی‌روش اظهار داشت: هدف ما این است که بازیکنان سطح اول ایران را انتخاب کنیم و یکسری بازیکنان را به تیم A و یک سری نفرات را به تیم B معرفی کنیم. نفرات A برای امروز و فردا هستند و بازیکنان تیم B برای 2014. اگر این کار را کنیم می‌توانیم آنها را به رده بین‌المللی برسانیم. همه چیز را در این دنیا می‌توانید خریداری می‌کنید و با کمک اینترنت همه چیز در دسترس است و برای همه چیز می‌خواهید می‌توانید آن را بسازید، فقط تنها چیزی که انسان نمی‌تواند بخرد تجربه است. این منصفانه نیست که یک ماه قبل از جام جهانی تجربه بازی کردن مقابل تیم‌های بزرگ جهان از جمله آرژانتین، پرتغال، اسپانیا، آلمان و... را خریداری کنیم و این تجربه چیزی است که حتی با پول نفت هم نمی‌توانیم آن را بخریم. 

سرمربی پرتغالی تیم ملی گفت: فکر می‌کنید کریس رونالدو یا فیگو چند بازی ملی انجام داده‌اند؟ درصد بالایی از بازیکنان تیم‌های زیر 20 سال پرتغال قبل از رسیدن به رده بزرگسال حداقل 50 بازی ملی در کارنامه دارند بنابراین سرمربی تیم ملی دغدغه‌ای در این زمینه ندارد. اگر به صحبت‌های ژاوی بعد از قهرمانی تیم ملی اسپانیا در جام جهانی دقت کرده باشید به خیلی چیزها پی می‌بردید. بعد از قهرمانی از ژاوی سؤال کردند که چه مربی خوبی و چه آماده سازی مطلوبی داشتید که هافبک بارسلونا در پاسخ گفت: علاوه بر این آماده سازی کار ما از 14 سالگی در باشگاه هم در کنار اینیستا و سایر بازیکنان آغاز شد. ژاوی گفت که اگر این روند آماده سازی را در تیم نوجوانان نداشتند قهرمان جهان نمی‌شدند. 

کی‌روش خاطرنشان کرد: ما نیز برای رسیدگی به هدف‌مان به برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نیاز داریم. برنامه کوتاه مدت ما همان بازیکنانی است که اکنون در تیم ملی در اختیار داریم و میان مدت به بازیکنان تیم المپیک وز یر 23  ساله‌ها است که مسئولیت کار این گروه بر عهده مارکار آقاجانیان است. اگر کار  با زیر 23 ساله‌ها خوب باشد و تا جام جهانی 2014 بتوانند دو بازیکن به ما معرفی کنند کار بزرگی انجام داده‌اند. برنامه بلند مدت نیز کار با جوانان و نوجوانان است که در یک فرصت کافی باید به آن بپردازیم. 

وی گفت: در مسائل فوتبال داخل زمین کارهای خوبی انجام داده‌ایم و در کنترل مسائل بیرونی نیز خیلی پیشرفت کرده‌ایم. مرحله بعدی این است که باید شرایطی فراهم کنیم که در مسیر رسیدن به جام جهانی باشگاه‌ها به ما کمک کنند. دوست دارم مربیان باشگاهی به ما کمک کنند نه اینکه مخالف ما باشند و امیدوارم در این مسیر همه هدف‌ها را ببینند. 

کی‌روش عنوان کرد: اکنون مشکلات زیادی داریم. باید ژاپن، استرالیا، عربستان، کره جنوبی و عراق بازی کنیم که بازی‌های راحتی نیستند. مطمئنا برای حفظ ارتباط خوب با رسانه‌ها تلاش خواهیم کرد. به عنوان سرمربی وظیفه دارم بهترین تصمیم را بگیرم و بهترین کار را انجام دهم. 

سرمربی تیم ملی ادامه داد: در مورد من مطمئن باشید که بعد از 32 سال کار کردن در فوتبال حرفه‌ای ویژگی‌های ثابتی دارم و در این سن دلیلی وجود ندارد که بخواهم تغییر کنم. هیچ منافع شخصی‌ام را در ارتباط با بازیکنان باشگاه‌ها، مدیران و ... دنبال نمی‌کنم. در تمام زندگی‌ام مستقل بوده و این استقلال را حفظ خواهم کرد و ترسی هم از این موضوع ندارم. ممکن است من هم اشتباه کنم قبلا گفته‌ام که فاصله کمی مانده تا به انسان کاملی برسم چون روزی 20 تا اشتباه می‌کنم اما زمانی که 45 ساله بودم روزی 100 تا اشتباه داشتم و حالا پیشرفت کرده‌ام. خیالتان راحت که هر تصمیمی که می‌گیریم بهترین تصمیم من است. اگر تصمیم اشتباهی گرفتم رسانه‌ها حق دارند انتقاد کنند اما در وظیفه ما این است که فرصت اشتباه را به شما در رسانه‌ها ندهیم. 

کی‌روش گفت: گاهی اوقات اختلاف‌هایی پیش می‌آید که این اختلاف‌ها منافع شخصی ندارند هر چند ممکن است منافع عده‌ای با منافع ما در تضاد باشد و در چنین شرایطی می‌توان از آنها به عنوان دشمن یاد کرد اما خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در کنار ما هستند چون هدف ما را دنبال می‌کنند. من همیشه یک جمله دارم با این عنوان که شما هر چه می‌خواهید بنویسید و ما مربیان هر کاری که می‌خواهیم انجام می‌دهیم. تفاوت این است که در قبال تصمیم‌ها، خودم مسئول هستم. به هر حال هنگام رویارویی با چالش‌ها راهکارها و نظرات متعدد خواهد بود و بعضا ممکن است منجر به اختلاف سلیقه شود. آن چیزی که ما می‌خواهیم همان چیزی است که رسانه‌ها می‌خواهند. اختلاف نظر باید باشد مثلا اگر در کادر فنی من همکارانم با همه چیز من موافق باشند همه‌شان را اخراج خواهم کرد. 

وی  در پاسخ به این سؤال که خبرگزاری‌ها چه کمکی می‌توانند به تیم ملی انجام دهند، گفت: انتظاری که از شما دارم این است که مستقل باشید. بزرگترین کمکی که می‌توانید انجام دهید این است که به فوتبال دروغ نگویید. موفقیت فوتبال نیاز به سوپرمن ندارد بلکه به کمک هم نیازمند است. مثلا من پیشنهاد می‌دهم که لیگ ایران از 18 تیم به 16 تیم کاهش یابد اما ممکن است جامعه این پیشنهاد را قبول نکند و اینجاست که به کمک رسانه‌ها نیاز داریم؛ کمکی که می‌تواند باب گفت‌وگو و مذاکره با کسانی که تصمیم گیرنده هستند را باز کند. 

سرمربی پرتغالی تیم ملی یادآور شد: اعلام پیشنهاد کم کردن تعداد تیم‌های لیگ برتری برای من ریسک است. حالا اگر به من بگویند به برنامه‌ات کاری نداریم من کار خودم را می‌کنم اما وجدانم ناراحت نخواهد شد چون پیشنهاد خودم را داده‌ام. اگر تعداد تیم‌ها را از 18 تیم به 16 تیم کاهش دهیم 2 مربی ناراحت خواهند شد اما الان هم ناراحت هستند. الان 18 مربی و 18 تیم علیه من هستند، بعضی‌ها مستقیم می‌گویند و بعضی‌ها از طریق رسانه‌ها و مصاحبه‌ها به من انتقاد می‌کنند. اعتراف می‌کنم که همه آنها حق دارند. 

کی‌روش درباره انتخابات فدراسیون فوتبال که 15 اسفند برگزار می‌شود و اینکه آیا آیا از نامزدی خاص حمایت خواهد کرد یا نه با قاطعیت گفت: شاید در مورد مسائلی سر دو راهی مانده باشم اما اگر فقط یک جا باشد که بدانم چه تصمیمی باید بگیرم همین موضوع انتخابات است. من کاملا خودم را دور نگه می‌دارم و این یکی را خیلی خوب می‌دانم. 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد