فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

شاهکار دروازبان بدون رقیب در آبادان: میثاق معمار ناکامی !

 

فوتبال روز:فارغ از آن همه تلاش کادر فنی، از آن همه سعی دیگر بازیکنان، از آن همه نگرانی میلیون ها هوادار، یک نفر درون دروازه است که با همه داشته های پرسپولیس قمار می کند

 

1-دقیقا یک سال از رفتن دنیزلی از ایران می گذشت که هواداران پرسپولیس برای نخستین بار با شاهکار یک "پدیده" آشنا شدند .آن روز برعکس امروز آنها چنان از زمین کنده  شدند و به آسمان برخاستند که توگویی، تیم قطبی قهرمان زودهنگام لیگ نهم شده.شادی شان درست بود.دروازبان جوان سایپا در دقیقه 90 توپ ارسالی عباس آقایی را در آغوش کشید و سپس ناگهان احساس کرد توپ داغ است.بنابراین آن را رها کرد تا پرسپولیس با همان تک گل باد آورده، با عبور از سایپا، یکی از مهمترین قدم های قهرمانی را بردارد. 

 

فصل بعد "پدیده" به پرسپولیس نقل مکان کرد و ناگهان شائبه تبانی میثاق معمار زاده و قرمزها ناگهان جان گرفت.اما خیلی سریع این کج بینی جایش را به یک درست اندیشی داد. معمار زاده در دوره دوم حضورش در پرسپولیس بقدری گل وحشتناک دریافت کرد که حالا همه ان کج اندیشان شهادت می دهند در آن بازی معروف که او توپ را رها ساخت تا تیم آینده اش قهرمان شود مشکل از هیچ کجا نبود جز خود این دروازبان. 

 

2-سوغات حمید استیلی برای دنیزلی یک مجموعه پر درد است که مهمترین قسمتش به درون دروازه بر می گردد.علیرضا حقیقی و معمارزاده در نیم فصل نخست به تناوب دچار اشتباهات فراوانی شدند که هر کدام شان برای نابودی هر تیمی کفایت می کرد.اما به هر ترتیبی، حقیقی به صورت معجزه آسایی روانه لیگ روسیه شد تا معمارزاده بدون رقیب درون دروازه پرسپولیس خود نمایی کند. بازی نخست به پیکار انزلی مربوط می شد.قطعا اشتباه میثاق بزرگترین دلیل آن شکست بود. 

 

پرسپولیس در بازی با شاهین آنقدر گل زد که اگر معمارزاده با  تبرهم به جان تیمش می افتاد قادر به تعویض نتیجه نبود. سپس بازی با شهرداری تبریز از راه رسید؛ دو گل زودهنگام که یکی از آنها محصول یک پنالتی بی جهت بود چیزی نمانده بود تا دومین شکست دنیزلی را رونمایی کند اما باز هم پرسپولیس با جان کندن نیمی از آب رفته را به جوی بازگرداند. در روز بازی با مس سرچشمه مطابق همیشه میثاق در همان ابتدای بازی شیرین کاری اش را کرد و اگر جان کندن کریمی و نوری نبود شاید دنیزلی مزه باخت در آزادی را زودتر ازآن چیزی که تصور می کرد،می چشید. 

 

 

 و سرانجام روز شاهکار فرا رسید.میثاق معمار زاده  با تقلید از حرکات عابدزاده می خواست به همه بقبولاند به مرز پختگی رسیده است. اما هرچه فونیکه سی نواخت او نوش جان کرد.هر شوت مصادف بود با یک گل. در گل چهارم که خبری از فونیکه نبود باز میثاق عوض گرفتن توپ با دو دستش، کفتر نامرئی گرفت تا بگوید،اگر رحمتی امروز رقم قراردادش نزدیک به یک میلیارد تومان است، حقش است.این را طرفداران قرمز شهادت می دهند. 

 

3-مشخص نیست کاسه صبر دنیزلی چه زمانی پر می شود.او امروز در دل تمرینات تیمش یک دروازبان پر ادعا دارد که از ابتدای نیم فصل تا امروز 10 گل دریافت کرده که بدون تردید روی 8 تای آنها مقصر اصلی بوده است. در هیچ جای جهان عرف نیست با چند اشتباه دروازبان اصلی را با جانشینش تعویض کنند اما دروازبان اصلی به کسی می گویند شبیه به ادوین ون درسار که فرگی تا آخرین روز حضور این گلر هلندی او را شماره یک تیمش نگه داشت نه دخه آی اسپانیایی که یک خط در میان جایش را به ذخیره اش می دهد .آنچه امروز هویداست این است؛ این دروازبان، این شماره یک، این میثاق، معمار ناکامی های پرسپولیس است. 

 

تیمی که دنیزلی با هزار حربه سعی می کند سانتیمتر سانتیمتر حرکت رو به جلویش را تسریع کند اما فارغ از آن همه تلاش کادر فنی، از آن همه سعی دیگر بازیکنان، از آن همه نگرانی میلیون ها هوادار، یک نفر درون دروازه است که با همه داشته های پرسپولیس قمار می کند. می خواهد به زور بگوید اعتماد بنفسش بالاست اما به همان خونسردی که عابدزاده توپ می گرفت او گل می خورد، گل می خورد و باز هم گل می خورد.این عین انصاف است که میثاق را معمار ناکامی های این روزهای پرسپولیس بدانیم و این عین بی انصافی است که او را مجددا در ابتدای فصل بعد با این پیراهن ببینیم. 

 

4-و در پایان یک سوال از دنیزلی؛اگرهوشیار دروازبان ذخیره ات در آبادان درون دروازه بود تیمت بیشتر از 4 گل می خورد؟ آنگلوساکسون ها می گویند ؛اصلی که "ثابت" است "تغییرات" است.

 
 
 
 
 

مهدی طاهرخانی

 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد