فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نتایج کامل هفته بیستم لیگ برتر/ توقف پرسپولیس٬شکست استقلال

   
فوتبال روز: با پایان هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال فاصله استقلال با تیم دوم به 4 امتیاز رسید و پرسپولیس هم در رده هفتم قرار گرفت.

  

شهرداری تبریز 2- پرسپولیس 2  

 

لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج فارس- هفته بیستم
دوشنبه 26 دی ماه 1390 - ورزشگاه یادگار امام تبریز
نتیجه بازی رفت: پرسپولیس 1 - شهرداری تبریز 2
تماشاگر: حدود 5هزار نفر
داور: احمد صالحی
کمک‌ها:رضا سخندان- رسول فروغی
اخطار: میثاق معمارزاده(پرسپولیس)- شهرام گودرزی(شهرداری) 

 

شهرداری تبریز: ابراهیم میرزاپور- بهنام داداش‌وند- ابوالفضل حاجی‌زاده- حبیب گردانی- وریا غفوری- رسول پیرزاده(از دقیقه 73 مهدی محمدزاده)- دراگان زارکوویچ- کمال کامیابی‌نیا- میثم بائو (از دقیقه 92 بهنام بیرانوند)- محمدجعفر بذری(از دقیقه36 شهرام گودرزی)- سعید دقیقی 

سرمربی: علی‌اصغر مدیرروستا 

 

پرسپولیس تهران: میثاق معمارزاده- مجتبی شیری- مازیار زارع- علیرضا محمد- ابراهیم شکوری- حسین بادامکی(از نیمه دوم مهدی مهدوی‌کیا)- علی کریمی- محمد نوری- غلامرضا رضایی- جواد کاظمیان(از نیمه دوم وحید هاشمیان)- مهرداد اولادی

سرمربی: مصطفی دنیزلی

 

شرح بازی:

پرسپولیس و شهرداری دو تیم پیروز هفته گذشته برای تداوم بخشیدن به پیروزی‌ها خود در تبریز مققابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. پرسپولیس یک بار دیگر در غیاب نورمحمدی، مازیار زارع را در عمق خط دفاعی خود قرار داده و شهرداری با توجه به همین نکته چشم به نفوذ از عمق این خط دفاعی دوخته است. میزبان با استفاده از همین تاکتیک در 20دقیقه نخست بازی چندین بار به دروازه پرسپولیس نزدیک شد و گل ذقیقه 11 هم حاصل همین تاتیک تبریزی‌ها بود.

در فاصله دقایق 20 تا 25 پرسپولیس کمی خودش را جمع‌وجور کرد و یکی دو حمله نصفه و نیمه روی دروازه حریف انجام داد اما روی یک ضزبه کرنر دروازه‌اش برای دومین بار باز شد تا معلوم شود امروز روز سختی برای دنیزلی خواهد بود. در ادامه علیرضا محمد یکی از دو گل را پاسخ داد اما 15دقیقه پایانی نیمه اول شاهد برتری کامل تیم میزبان بود که به دفعات از خط دفاعی قرمزپوشان عبور کرد و موقعیت گل آفرید. پرسپولیس در نیمه اول تیم بی‌دفاعی بود که هر توپی روی دروازه‌اش آمد ایجاد خطر کرد. 

 

نیمه دوم:  

 

دنیزلی نیمه دوم را با دو تغییر آغاز کرد و با فرستادن مهدوی‌کیا و هاشمیان به میدان سعی داشت جهت بازی را به سود تیمش تغیر دهد. در دقیقه 50 علی کریمی موقعیت خوبی به دست آورد که می‌توانست گل مساوی بازی را به ثمر برساند اما ضربه او به زاویه مخالف از کنار دروازه میرزاپور راهی اوت شد. اما کریمی دقایقی بعد جبران مافات کرد و روی ارسال کرنر گل مساوی تیمش را به ثمر رساند. در این نیمه پرسپولیس بارها و بارها روی ضربات ایستگاهی مهدوی‌کیا خطرساز ظاهر شد که به‌خصوص در دو صحنه با ضربات سر اولادی می‌توانست به گل برسد اما اولادی دقت لازم را نداشت.

در این نیمه پرسپولیس تا دقیقه80 تیم برتر میدان بود اما در 10دقیقه پایانی باز هم توپ و میدان را به میزبان واگذار کرد و بسیار خوش‌شانس بود که دروازه‌اش در دقایق پایانی باز نشد. در این دقایق میثم بائو و سعید دقیقی می‌توانستند زننده گل پیروزی‌بخش شهرداری باشند که ضربات بی‌دقت آن‌ها باعث شد پرسپولیس دست خالی از تبریز برنگردد.

 

شرح گل‌ها:

دقیقه 11؛ 1-0 شهرداری: پاس بلند به پشت دفاع پرسپولیس سعید دقیقی را به مصاف تک به تک با میثاق می‌فرستد و خطای دروازه‌بان پرسپولیس یک ضربه پنالتی را نصیب میزبان می‌کند. ضربه پنالتی را خود دقیقی برخلاف جهت حرکت میثاق به گل تبدیل می‌کند

دقیقه 27؛ 2-0 شهرداری: ارسال کرنر روی دروازه پرسپولیس با ضربه سر میثم بائو به تیر افقی دروازه برخورد می‌کند. تعلل میثاق و مدافعان پرسپولیس این فرصت را در اختیار جعفر بذری قرار می‌دهد تا ضربه ریباند را به گل دوم تیمش تبدیل کند. بذری دقایقی بعد از گل به‌دلیل مصدومیت میدان را ترک می‌کند.

دقیقه38؛ 2-1 پرسپولیس: علیرضا محمد با شوتی از پشت محوطه جریمه توپ را از فراز دستان میرزاپور به تور دروازه می‌رساند. شوت محمد با برخورد به تیر دروازه به گل می‌نشیند تا پرسپولیس به بازی برگردد.

دقیقه61؛ 2-2 پرسپولیس: دقیقا از همان نقطه‌ کرنری که گل دوم شهرداری زده شد، مهدی مهدوی‌کیا ضربه کرنر را ارسال می‌کند و ضربه سر علی کریمی در تیر دوم به گل دوم تبدیل می‌شود. بوندسلیگایی‌های سابق پرسپولیس بازی را به تساوی می‌کشانند.

 

اتفاق ویژه:

گزارش عجیب‌وغریب گزارشگر تبریزی را می‌توان ویژه‌ترین اتفاق این بازی برشمرد. او که تلاش موفقیت‌آمیزی در کشتن هیجان بازی داشت در نیمه دوم بارها و بارها بازیکن صاحب توپ را جواد کاظمیان صدا کرد در حالی که جواد بین دو نیمه تعویض شده بود!

ضمن این که مهدی مهدوی‌کیا با ورود به میدان در نیمه دوم بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را از علی کریمی تحویل گرفت. او بعد از بازی با ملوان اعلام کرده بود دیگر این بازوبند بدیمن را به بازو نخواهد بست.   

 *نتایج کامل هفته بیستم: 

 

داماش گیلان یک – فجرسپاسی صفر

گل: علیرضا جهانبخش (90)

 

ذوب آهن اصفهان صفر – سایپا 3

گلها: مهدی خیری(40)، کریم انصاری فرد(49)، امین منوچهری(54)

 

نفت آبادان صفر – سپاهان 4

گلها:عماد رضا(5)،سزار کوریا(26) و (82) و مهدی جعفرپور(64)

 

صبای قم 2 – راه آهن یک

گلها: علی مولایی (17)، رضا عنایتی (84)- امید عالیشاه (37)

 

شاهین بوشهر صفر- تراکتورسازی 3

گلها: فرزاد حاتمی(2)- رودریگو توزی(42) و (72)

 

مس سرچشمه صفر – ملوان صفر

 

نفت تهران 1 – فولاد خوزستان 3

گلها: حمیدرضا فتحی(58)- رضا نوروزی(5)، (45) و(62)

 

استقلال صفر – مس کرمان یک

گل: احمد حسن زاده(85)

 

شهرداری تبریز 2- پرسپولیس 2

گلها: سعید دقیقی(11- پنالتی)- جعفر بذری(27)- علیرضا محمد(37) و علی کریمی(61) 

 

 

 

در 9 بازی هفته بیستم لیگ برتر 5 پیروزی نصیب تیم‌های میهمان شد. صبای قم و داماش تنها میزبان های برنده این هفته بودند و دو بازی هم به تساوی انجامید .

استقلال با وجود شکست خانگی مقابل مس در صدر جدول باقی ماند و تراکتورسازی با استفاده از شکست نفت تهران خودش را به رتبه دوم رساند. پرسپولیس هم با تک‌امتیازی که در تبریز گرفت به رتبه هفتم جدول رسید. ضمن اینکه فولاد به بردهای متوالی خود در نیم‌فصل دوم ادامه داد تا علاوه بر حفظ رتبه ششم فاصله‌اش را با تیم‌های پایین‌تر از خود افزایش دهد. 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد