فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

برترین‌های فوتبال در سال ۲۰۱۱/مسی،نیمار،گواردیولا جوایز را بردند

 

فوتبال روز:در مراسم انتخاب بهترین‌های سال ۲۰۱۱ فیفا لیونل مسی و گواردیولا جایزه‌های بهترین بازیکن و مربی سال را در آغوش کشیدند.

 

 مراسم توپ طلای سال 2011 میلادی با لمس با ارزش ترین جایزه فیفا از سوی مسی به پایان رسید.
لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا در مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان به عنوان بهترین بازیکن سال شناخته شد و توپ طلا را به دست گرفت.
پیش از این بسیاری بر این باور بودند که فیفا با انتخاب ژاوی هرناندز می تواند پیش بینی های صورت گرفته را بر هم بزند اما رای اکثر کارشناسان، بازیکنان و مربیان دارای حق رای بار دیگر مارادونا دوم فوتبال جهان را به توپ طلای سال رساند.
این سومین باری بود که مسی به این افتخار بزرگ می رسید.
لیونل مسی هنگام خروج از سالن و در حالی که اطرافش را خبرنگاران زیادی اشغال کرده بودند گفت: این افتخار را نیز مثل همیشه به موزه بزرگ نیوکمپ تقدیم خواهم کرد اما جایزه نقدی دریافت شده همان‌طور که قبلا نیز درباره آن صحبت کرده ام به یونیسف تعلق دارد تا آن را به دست کودکان برساند.لیونل مسی با دریافت این جایزه بزرگ با رکورد سه بار فتح توپ طلای میشل پلاتینی نیز برابری کرد.
 "گواردیولا بهترین مربی سال 2011 جهان"سرمربی پرافتخار تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا از سوی فیفا به عنوان بهترین مربی جهان در سال 2011 شناخته شد.
با تکیه به رای بازیکنان و مربیان برگزیده جهان و دارای حق رای در فیفا از میان مورینیو، فرگوسن و گواردیولا این با اخلاق‌ترین مربی تاریخ باشگاه بارسلونا بود که جایزه بهترین مربی سال 2011 جهان را در دستان خود گرفت.
گواردیولا فصل گذشته را با افتخارات رنگارنگش به پایان رساند و با وجود رقیبی مثل مورینیو همچنان بر قله موفقیت ها ایستاد.سال گذشته این افتخار بزرگ نصیب آقای خاص شده بود.
 
"آمریکای جنوبی هم روی صحنه آمد"بازیکن مشهور برزیلی سانتوس جایزه پوشکاش را در رقابت با رونی و مسی فتح کرد.نیمار برزیلی که بدون شک مهمترین هدف بارسلونا در فصل نقل و انتقالات تابستانی خواهد بود به عنوان زننده بهترین گل سال 2011 جایزه فرانتس پوشکاش را در آغوش گرفت. به این ترتیب و در حالی که بریتانیایی ها برای گل زیبای رونی تبلیغ زیادی کرده بودند جایزه‌ بهترین گل سال به نیمار رسید.
نیمار فصل گذشته گل زیبایی به تیم فوتبال فلامینگو زد که این همین گل توانست جایزه ‌پوشکاش را به او برساند.
گل رونی به منچسترسیتی هم نامزد دریافت زیباترین گل سال بود اما به هر حال قرار بر این شده بود تا آمریکای جنوبی هم سهمی از صحنه باشکوه مراسم زوریخ داشته باشد.
 
"فیفا بهترین هایش را به رنگ اسپانیا انتخاب کرد"تیم منتخب سال 2011 فیفا در مراسم زوریخ معرفی شد که طی آن 6 بازیکن از تیم ملی اسپانیا و 5 بازیکن از بارسلونا حضور داشتند.
تیم منختب فیفا که در مراسم زوریخ و با رای کارشناسان و مردم معرفی شد مملو از اسامی اسپانیایی بود . بنا بر اعلام قبلی و با حضور بیش از 84 حامی مالی بزرگ و کوچک مقابل دوربین عکاسان و فیلمبرداران در این مراسم، 11 بازیکن برتر جهان که تیم منتخب فیفا در سال 2011 را تشکیل می‌دهند، معرفی شدند.
در تیم منتخب فیفا ایکر کاسیاس، سرخیو راموس، جرارد پیکه، ویدیچ، دانیل آلوز، آندرس اینیستا، ژاوی، ژابی آلونسو، کریستیانو رونالدو، وین رونی و لیونل مسی حضور دارند.

حضور بازیکنان بارسلونا و تیم ملی اسپانیا از دید گواردیولا طبیعی بود و در جمله ای به خبرنگاران گفت: قرار بر انتخاب بهترین ها بود پس نباید تعجب کنید.
به این ترتیب شش بازیکن از تیم ملی اسپانیا و 5 بازیکن از بارسلونا در این تیم حضور دارند.

 

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد